torsdag, maj 14, 2015

Senaste naglarna

God morgon, torsdag!

Solig Kristi Himmelsfärdsdag och Teckenspråkets Dag!

Och idag önskar jag mig vackert väder och nya kläder. Skojar, jag har redan nya kläder, men jag har skaffat mig nya naglar igen!

Denna typen är mina bästa naglar, de mest hållbara. Glittret är starkt. Nu fick jag en blandning med helt silver på ringfingrarna. Får se vad jag hittar på till Midsommar, för det är det om fem veckor!!!
 Här inne var vi och fikade igår, sticktanterna och jag. Limtorget, kallas kvarteret och är den gamla lidköpingskärnan.

Idag kommer celebert besök, minsta barnbarnet Lowe, drygt 1,5 år, med familj, ända från Örebro! Lowe ska krama farmor, så kul och så ska vi ut och åka lite och se oss om i bygden.

Min son ska få titta på ett par knasiga datagrejer. Min nyaste flotta laptop, inköpt i oktober förra året, bara lade av skärmen i förrgår. Jag blir så trött, där finns mitt fotoredigeringsprogram, där jag kan räta och beskära bilder. Kan inte han fixa, så får jag åka in till MediaMarkt i Skövde med den, gahhh.
Ibland, tror jag det var bättre förr.

Men, nu ska jag vara, nu ska vi vara snälla. Och ha en go helg!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sjuttiofemte inlägg av hundra till #Blogg100

32 kommentarer:

  1. Önskar så att jag kunde ha lyxiga naglar, men det är inte att tänka på i mitt yrke. Hoppas d ufår fint väder så du kan gå ut i dina nya kläder och visa upp naglarna. :-)
    Här är det sol just nu i alla fall, det regnade så hemskt igår kväll. Ska se ett avsnitt av dokument inifrån som jag blivit rekommenderad, städa upp lite och sedan åka till stugan. Om vädret håller i sig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina naglar är mitt välmående, motverkar mina trasiga nagelband, så jag är glad över detta. Vet att man inte kan ha så här i vården.
      Kram!

      Radera
  2. Jag tänker allt oftare att "det var bättre förr", hoppas det är en tillfällig svacka.
    Och så får jag lite bråttom när du berättar att det bara är fem veckor till midsommar. Jisses, jag som har så mycket att fixa till dess....
    Ha en bra torsdag - kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får la se. Snart kommer sonen.
      Tiden går snabbt nu när det våras! Jag vet, för jag beställde ny tid för naglar innan Midsommar. Kram!

      Radera
  3. Visst är det härligt när man har så fina naglar. Jag älskar glitter och tycker dina naglar är superläckra. Här har vi strålande väder idag och jag är så glad för det för jag har verkligen längtat efter solen.
    Visst blir man frustrerad när tekniken strular, det ska ju liksom bara fungera. hoppas att sonen kan fixa det.

    Kram!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med glitter, jaa! Känna lite fest i det grå, fast nu är det ju sooool! ;)
      Kram!

      Radera
  4. Du är heeeeelt underbar med dina fina naglar!!!!! :)))))
    Låter så trivsamt med er *pysselstuga* i en del av vår stad finns åxå en liknande aktivitet, men det är i en garn/virk affär efter stängningsdax kl 19, så det blir lite för sent tycker jag.

    Ha en alldeles uuuunderbar dag med de dina!!! *hjärta* & varm kram *hjärta*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är så lätt, och så problemfritt!
      Nu får vi se vad som händer snart, det lär ringa på dörren.
      Kram!

      Radera
  5. Vad kul med sånt finbesök! :-)

    Mindre kul när grejer krånglar, särskilt när dom är så nya...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med det första, jaa!
      Och surt med det andra, neeej. Jo.

      Radera

  6. Ja, nog glittrar dina naglar fint.. :-) Själv har jag kört den rockiga stilen länge nu med svarta naglar... :-)

    Svart ruta? Hoppas sonen hittar felet. Jag har också haft så men då provade jag om och om igen och plötsligt gick den rackaren i gång igen...

    Bästa dagen till dig.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också startat om och om igen, men icke. Och det hjälpte inte med ominstallation. Grrrr.
      Tack och KL ♥

      Radera
  7. Så roligt med så kärt besök :)
    Och vilka tjusiga naglar!
    Ha nu en trevlig helg
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj och tjusigt alltihop! Tack o kram!

      Radera
  8. Men OJ OJ OJ såå snygga naglar :) o besök är alltid skoj o fika stället ser super mysigt ut hoppas din dag blir bra på alla vis ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt och kul alltihopa, tack och kram!

      Radera
  9. De där snygga naglarna kräver att man är en lyxhustru hehe. Jättesnygga naglar. Vackert å tjusigt som hela du.
    Såååå roligt med barnbarns besök. Dom är ju för Goa de små liven.
    Fint ställe ni var på. Det ser mysigt ut att fika där.

    Ha en toppenfin RÖD dag vännen.

    Kramelikramkramilkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hakar på och skriver att jag är lyxänka, då ;) Visserligen arbetar jag för fullt, men jag bestämmer tid, var och vad ;) själv. Inte dumt, så då kan jag vara långfingrad, hihi.
      Tack o kram!

      Radera
  10. Naglarna är riktigt coola! Glitter är ju du!
    Grattis till Flygare solen, vi har grått.
    Å lycka till med datorn. Man är ju totalt handikappad utan dator och dess program...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar glitter, tack tack. Datorn? Den kan dra nåt gammalt över sig, bä. Energitjuv. Men nu sover jag på saken.

      Radera
  11. Riktigt snygga naglar! Glitter gör mig glad!
    Det är ett elände när tekniken strejkar! Man kan se rött för mindre. I-landsproblem, men likafullt irriterande! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ser väldigt mycket rött, skulle nästan gå en kamp, där, haha...
      Jo, men visst är man bortskämd! Kram

      Radera
  12. Så festfina dina nya naglar är! Ursnygga minst sagt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Beundrar alla som har långa, fina naglar. Själv är mina klippta längs med fingertoppen. Går inte att ha dem längre när man spelar piano...
    Förstår att du är frustrerad när det inte funkar med en så pass ny dator. Hoppas sonen kan fixa det - söner och i mitt fall svärson brukar vara bra på det!
    Kram från Ingrid som önskar er alla en skön fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet att alla inte kan ha. Jag försöker att inte ha så långa naglar, mer att de är vårdade och med detta hårda lacket i flera lager.
      Sonen är superduktig, hans yrke är sådant, som att fixa, men förmodligen har hårddisken kraschat.
      Tack o kram!

      Radera
  14. Vilka vackra naglar! Vill också ha...Ja, bara att göra det. I Peking var jag på maikyr varje vecka och med jättefina naglar, men här slarvar jag. Får bli slut med det.....
    Mysigt med yngsta barnbarnet på besök. Klart att han vill rå om dig och du honom.
    Får du dessutom ordning på datorn så blir det ännu bättre. För visst blir man sur när saker och ting inte fungerar som de ska. Alltså materiella ting...
    Kramar och önskan om att du har det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick allt idag. Utom datorn i ordning. Inget att göra, det är en krasch. Bloggar från min stordator, inga finesser på den, bara blogg rakt av. Går det med, men inte lika kul.
      Tack och kram!

      Radera
  15. Snygga naglar :) Önskar dig en bra dag! Kram♥

    SvaraRadera
  16. Du har alltid så fina naglar!
    Och fin miljö där också, mysigt verkar det vara i trähuset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det är ett mysigt café där på Limtorget!

      Radera