måndag, maj 18, 2015

Ramat in...

God morgon, måndag!
 
Hittade blå himmel med vita molntussar alldeles nyss!
Prognosen säger lagom med sol och lite droppar till kvällen.
Sinnet blir lite lättare.

För så har en mulen och tordöns flytande soldag runnit förbi, ävenså mina tårar.
Jag skriver mestadels glada och klämmiga inlägg, men bakom kulisserna sörjer jag oerhört ibland.

Jag saknar min man, speciellt då vädret är kass och jag har för lite att göra. Plus då jag ser alla husvagnar komma och gå via campingen. Husvagnen var ju en central del i vårt underbara liv.

Däremellan har jag satt upp två visuella skyltar:
"DET LÖSER SIG" och "ALLT BLIR BRA".
Skadar inte med lite pepp.
 Riktiga skyltar är mitt Njurdonationsdiplom, som jag nu ramat in! Det får plats bredvid mitt Compostela från Pilgrimsvandringen i Spanien.
Två stolta tavlor!
Detta har också med Njurdonationen att göra. Jag fick denna skylt av älskade mottagaren med sin fine man, dagen innan donationen.
Fin kärleksgåva 
Mina senaste progressiva solbrillor, med tanke på ögonlocksoperationen.

Och mammografin var helt OK.
Allt är färskvara.

Ingen cykling igår för tillfället, cykeln fick stå i stället istället.

Och nu kommer nya slantar in på kontot idag, passa er för panschisarna, nu handlar vi, hörni!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sjuttionionde inlägg av hundra till #Blogg100

36 kommentarer:

  1. Du behöver nog solen idag, så du behöver inte dela med dig;-)
    Ibland behöver man gråta för att "lätta upp"...
    Spendera lite pengar idag efter mottot: var snäll mot dig skälv. Det förtjänar du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken. Jag har genast beställt en dyrbar solcreme, tänker på att skydda mig inför sol, sommar och semester, nu när jag gjort en del ingrepp, särskilt. Känns lite lyx, som jag är värd.

      Radera
  2. Härligt att det känns bättre idag och att solen skiner. Skönt att mammografin var ok. Fina solglasögon som du får användning av om du ska ta dig en promenad till shoppingen.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra alltihop. Ska försöka göra mig en fin dag! Tack!

      Radera
  3. Det är klart att sorgen, saknaden och tomheten finns där. Speciellt när du blir påmind om saker som ni gjorde tillsammans. Men då får man försöka tänka positivt även om det inte alltid är så lätt...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorg går ju aldrig över. Jag trodde inte det var så besvärligt. Förstår min mamma mycket mer nu, hon blev ju änka.
      Nu får jag ta tag i dagen, tack och kram!

      Radera

  4. Förstår så väl att sorgen är hos dig och att den känns som mest när du är för dig själv. Du saknar något som var bra och något som är bra vill vi aldrig släppa. Vi människor är sårbara, vi lider och gråter, detta är inget som vi skall dölja för så är livet.

    Dina glasögon var bara så jäkla snygga jag vill veta mer om dessa.....

    Regn ute och sol inne, KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så här är livet, men jag visste inte innan att det var så här smärtsamt, riktigt.
      Nu får jag gå ut i naturen. Tack för dina rader, KL ♥

      Radera
  5. Ibland behöver man lite pepp... Jag har en sådan dag idag så du kan väl skicka över lite till mig 😊 din fina bild med pepporden tar jag i alla fall med mig idag. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker peppa mig idag, letar som tusan efter en grej, tiden flyyyger iväg!
      Tack detsamma med det fina!

      Radera
  6. Så fina tavlor, och med tanke på vad som ligger bakom så blir de ännu finare.
    Glasögonen, ja vad ska jag säga, helt otroligt, nog de tjusigaste jag har sett. Kanske vi får se dom på någon dag?
    Sorgen och saknaden finns alltid, mer eller mindre. Förstår att husvagnar får dig att minnas och sakna ännu mer. Livet är många gånger så jobbigt.
    Bra att solen tittar fram lite, Här är det regn och åter regn, hela dagen i går också och det ska visst inte lätta förrän i kväll. Vi får se.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, att du vet, hur det känns med sorgen efter din första man. Tiden går och så smått lindras det, men så länge jag i alla fall lever ensam, så känns det tråkigt och saknar.
      Mina solbrillor har jag använt en del, nöjd!
      Kram!

      Radera
  7. Glasögonen är skitsnygga! Jag har också progressiva såna nu, men inte alls lika snygga... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev glad när jag hittade dessa och fick dem för halva priset, för det var inga ekonomiska bågar, om man så säger.
      Tack!

      Radera
  8. Ja, en del dagar går i grått helt och hållet... de jobbigar dagar. Men sen kommer ljuset igen och allt blir lite bättre. Upp och ner... ha det så bra du kan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att fortsätta så här, upp och ner, fram och tillbaka. Idag har det lättat lite.
      Tack!

      Radera
  9. Så fina tavlor du ramat in och den du fick innan doationen var ju riktigt fin : )
    Snygga solbrillor, måste med införskaffa mig nya

    Javisst är Hugo sööööt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjd, det är två saker avbockade på attgöralistan ;) och din bebis är såå söt!

      Radera
  10. Tavlan du fick av din dotter med man har så fint budskap och jag förstår att du värderar dne högt. Tänkvärd och fylld av kärlek.
    Blå hommel kan jag skymta hos dig och det gör tillvaron lite lättare. Men jag kan förstå din sorgsenhet inemellan, och det blir så påtagligt nu till våren när minnen kommer fram och dammas av. Ma måste få och kunna sakna och sörja, det är viktigt.
    Många extra tankar till dig idag och stor kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns mycket bättre nu, dagen har blivit riktigt bra, sol och blå himmel gör sitt till'
      Kram!

      Radera
  11. Den där sorgen tolkar jag som en fin kärleksförklaring till din man. Men jag vill inte att du ska befinna dig "där" för ofta. Var stolt över dina fina tavlor. De är du så väl värd. Grattis till att kvinnoprovet var negativt/bra. Det är lätt att ta vissa saker självklara. De som aldrig är sjuka vet kanske inte hur bra de har. Styrkekram från en medmänniska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej jag är inte där just nu, det skiftar fort. Helgen var jobbig, men nu är det soligt och rätt OK.
      Att vara frisk är en enorm gåva. Kram!

      Radera
  12. Det gör mig ont att höra att du känner dig så nerstämd. Men jag tror att man har sådana perioder då och då genom livet. Det visar ju att din man var älskad.
    De personer jag mist gör sig påminda då och då men det är oftast de glada stunder jag minns. Och att jag är tacksam om att fått vara med om dem.
    Kramar i mängder ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som den hyperkänsliga person jag är, så funkar jag så. Just nu är det soligt hos mig. Och visst gläder jag mig mestadels åt alla goa minnen, jag är SÅ tacksam över allt jag fått vara med om med min käre man.
      Kramar ♥

      Radera
  13. Som den glada prick du är så måste även du få tillåta dig att vara ledsen då och då. Sorgen är ju kärlekens bevis. Den inbyggda repstegen vi har är till stor hjälp så att vi lättare kan ta oss upp igen från "groparna", ett jättebra liknelse som jag fick av min fina vän Annelie, en klok kvinna.
    Operationen gjord idag, ett återbud,, minsann skönt att den är klar, har väntat 2,5 månader, kom hem alldeles nyss: Blir nog inte så kul om en stund när morfinet jag har i kroppen släpper taget, har fått med mig starka värktabletter hem, Återstår att se hur natten blir... Försöker dock tänka positivt, klart att det ska gå bra och om inte så blir det bättre en annan dag.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, dina ord gjorde mig gott!
      Tar till mig.
      Så skönt att du är operationsfärdig och det blir bra, ska du se.
      Nu dök det upp något kul för mig, tänk, när man minst anar, så jag cyklar iväg nu!
      Kram ♥ och krya på dig!

      Radera
  14. Kul att du är med och tipsar, tipsa gärna fler gånger om du vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd, jag var borta på kören och hann inte tipsa om fler...

      Radera
  15. Åh En varm Tröstkram kommer här. Förstår att du saknar din man..
    Jag är precis tvärtom, när det är fint väder, tänker jag på allt kul ute på havet som vi skulle vara på väg mot, och blir ledsen. Tycker det är lättare att härda ut i dåligt väder, kura inne i soffan med en film.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ibland kommer det över mig mer eller mindre. Men nu har det lugnat sig.
      Kram!

      Radera
  16. Här har det varit jämngrått i dag men jag låter inte längre vädret slå ner mig.
    Glad för att se din bild med blå himmel!
    Och alla tänkvärda ord, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vädret brukar inte slå ner mig heller vanligtvis, men jag mår bäst i solsken.
      Kram!

      Radera
  17. Fina skyltar . Förstår att du sörjer din älskade Man. Naturligtvis dyker stunder upp.......tankar som fladdrar förbi. Minnen som dyker upp. Konstigt vore det annars.

    Haha......panchisarna......dom Eee ju helgalna ju . Dom ÄR överallt. Vårt birsta city har plötsligt blivet ett upphållsställe för köpgalna pensionärer.
    Dom köper ALLT. Mobiler, gardiner å en massa mazzariner.
    Snacka om panschis hets......Haha.
    Dom har bråttom. UR VÄGEN skrek en dam i dag till mig. Jag har bråttom skrek hon till mig då hon uppgav hon hade tvättstugan klockan 18 på kvällen.
    Va???? Svarade jag. Haru inte hela dagarna på dig att tvätta frågade jag lite försiktigt.
    -Dagarna??? Svarade damen. Då har ju jag fullt upp med annat. När man är pensionär ......då har man inte mycket fritid. Och så skyndade hon sig i väg som en liten elva.

    Ja så är dom.........hehe....pensionärerna.

    Näpp. Krama kudden och säng sova säng säng för mig. Mysche att göra på jobbet i möra.

    Kramelikramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så här med Livets labyrinter och berg- och dalbana. Och jag menar, en blogg ska väl spegla min vardag och ingen glättig fasad.
      Hörru, en panschis har inte all tid i världen, hihi, åren är begränsade ;) och sen måste en panschis fylla dagarna med roliga saker, då det inte finns det sociala med jobbet och kompisarna.
      Nu kramar jag snart kudden också!
      Kramkramelikramkram!

      Radera
  18. Tröstekramar sänder jag dig. Förstår att du saknar.
    ♥ Kram Kram Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, goaste Rozie ♥
      Kramkram ♥♥♥

      Radera