måndag, maj 25, 2015

Pingstdagen i flagg, hamn och bad

God morgon, måndag!

Måste dela med mig av gårdagens bilder. Det blev en rätt så solig, kylig och blåsig dag.
Jag skrämdes inte av det utan tog mig två cykelturer. Först förbi torget och sedan till andra ändan av stan, för att handla lite på Lidl.
Nästa tur bar iväg åt motsatt håll och det blev åt Skogshyddan till.

Alla sträckor mättes i min nya mobil med inbyggd hälsomätare. Fy sjutton så roligt detta är, haha. Den mäter allt, steg, vandring, cykling, pulsen, stressen, ojoj, nästan så man kan bli stressad.

Första vändan blev 7,5 km cykling via torget.

Den lilla båthamnen i Lockörn.


Sista vändan blev också 7,5 km där jag vände vid Skogshyddan, en av alla de fina badstränderna som finns i mitt närområde. Just här är Villabadet.

Idag blir det mera cykling. Först till distriktssköterskan och till kvällen blir det till övning med gospelkören. Tror jag ska slippa regn, men det blir mössa och vantar på.
Inga shorts och linne inom synhåll tio dagar framåt, sommaren är långt borta!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttiosjätte inlägg av hundra till #Blogg100

36 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder från din Pingstdag! Skönt dessutom att få komma ut och röra på sig.

    Kram och ha en fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättegott att komma ut i farten, nu ska jag snart bege mig iväg ut med cykeln, jag tänker inte i biltermer.
      Tack o kram!

      Radera
  2. En inbyggd hälsomätare i din mobil "ler"... inte illa alls, måste vara rätt så praktiskt att ha?... Ha det gott! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det en en extrapryl inbyggd som jag är jättetacksam över, den sporrar!
      Tack o kram ♥

      Radera
  3. s6:an verkar vara en riktigt rolig leksak, den har iaf järnkoll på dig!
    Här är det just nu 18 grader, men molnen håller på att ta bort den fina solen.
    Vilken fin stad Lidköping är! Du borde få betald för all reklam du gör för staden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, den passar mig som handsken, snabb och rolig. Jag var så urless på S3:an, den var bra som ny, men blev så seeeg, det var inte kul.
      Lidköping är vacker, men inte vill någon köpa mobilbilder av mig, kan jag inte tänka mig! Men tack!

      Radera

  4. Så vackra bilder bilder skarpa och vassa som kniven i lådan. ☺

    KL ♥

    SvaraRadera
  5. God morgon ,,,,oj va härliga bilder :) ja du har väl en samsung galaxy s6 edge oxå som jag? den är super o som du skriver det finns allt hi hi skoj ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja inte Edge, men för övrigt samma! Den är toppen. Tack o kram!

      Radera
  6. Nu har jag läst ifatt! Så flitig du är och vilka härliga cykelturer!
    Här är det vantarna på varje morgon och det är nog första gången
    jag någonsin haft vantarna i fickan ända in i maj månad!
    Önskar dig en härlig vecka!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det mestadels vantar och mössa också, även om solen skiner så är det kallt!
      Tack o kram!

      Radera
  7. God Morgon !

    Så fina bilder. Allt ser så stilla ut och så himla vackert. Önskar ibland att jag bodde närmare naturen, i alla fall på sommarhalvåret.

    Hoppas du får en skön vecka. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack här är vackert och ändå centralt, det grönskar liksom inne i stan.
      Kram!

      Radera
  8. Är sommaren så långt borta, jag trodde den skulle komma nästa vecka, så fel jag kan ha.
    En så´n telefon skulle jag vilja ha också, Men skulle tro att jag är för oteknisk för att kunna använda den. Men detta med alla mätningar, tilltalar mig mycket, förstår att det kanske sporrar till mera aktivitet också.
    Vi har det lite svalt på morgonen men sedan stiger temperaturen i alla fall till 15-16 grader.
    Vackra klara bilder.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svalt här också, även mitt på dagen, tycker jag.
      Jo, jag älskar att utmana mig och mäta och ha mig, haha.
      Tack o kram!

      Radera
  9. Fredag-söndag blev inte helt lätt, gällde mitt eget uppsatta dataförbud.... men försökte helhjärtat iaf. Erkänner.... använde mobilen vid något tillfälle. En nyttig erfarenhet, snacka om beroende! Så många gånger per tim som jag var på väg till datorn. Du är inte ensam Gerd att känna som du gör, det gäller mig också, jag har heller inte så många vänner däremot många "nickbekanta", så visst kan "tidsfördrivet kontakt via datorn" vara bra, även om det i några fall när jag läser känns rätt ytligt, men vilken tur jag hade .....hittade dig min fina bloggvän och den vackra staden Lidköping genom datatitt.
    Du är väl rädd om dig när du är ute och motionerar Karin, hjälm på?!
    Kram Elisabeth
    Fina bilder, jag som var så nöjd med min gamla Iphone börjar nu vackla lite när jag ser dina superfina skarpa bilder. Det där med hälsokollen verkar kul, är det en app som du laddat ner? Borde väl finnas något liknande till Iphone skulle jag tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, datorn är ju mitt sällskap många gånger. Ibland får jag fatt på någon att prata med, svårt fånga folk numera, har inte ens tid till vanliga telefonen. Just nu fick jag en kvart i telefonen med min väninna i Uddevalla. Förstår att det är stressigt för de som jobbar. Det är nog värre nu än då jag jobbade för 8 år sen. Gick ju tidigt.
      Absolut att jag är rädd om mig, tack för din omsorg, fina vän Elisabeth!
      Och den här appen jag har, den fanns inbyggd, den heter S Health men det finns appar att ladda ner, absolut, jag har haft ett par tre stycken tidigare, men inte så flotta.
      Kram från Gerd Elisabeth

      Radera
  10. God förmiddag, Gerd!
    Tack för en fin cykeltur i dina trakter med vackra bilder. Roligt att kameran är så bra. Att det sedan finns en massa inbyggda finesser är extra roligt. Men kanske också lite stressande med denna "hälsokoll".
    Inte har den där sommarvärmen infunnit sig hos oss heller, men den kommer väl.
    Önskar dig en trevlig måndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vänta 10 dagar till, så kommer nog sommaren *ler*
      Nej, hälsokollen är inte stressande, faktiskt, jag gillar ju sånt, har haft appar tidigare, men denna är bara så suverän! Den sporrar.
      Tack o kram!

      Radera
  11. Så enormt vackra bilder Gerd!
    Ja nog känns det som om värmen är långt borta. Vi får nog fortsätta klä oss ordentligt. Det är bara när solen skiner och man sitter i lä som man kan ana att vi nu är i den sista majveckan.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det gäller att ta på sig. Kan inte minnas en sån kall vår, men det finns det säkert.
      Kram!

      Radera
  12. Oj vad du är ute och cyklar nu... ;-)

    Här har långbrallorna åkt in i garderoben och kommer nog inte fram på flera månader. Om vi inte åker norrut, då... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, trodde du hade shorts året om hemmavid i södern ;) skojar, jag vet att ni kan ha det lite svalt också.
      Brrr jag cyklar på, håller värmen och väl bara halsduken som fattas brrr.

      Radera
  13. Här bjuds, som vanligt, på vackra bilder!
    Du bor i ett vackert område, inte tu tal om saken.
    Nä, shortsen och linnena får vänta ett tag till ser det ut som
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit ute och cyklat i kvällen, brrrr kallt men trampar jag på så kommer flåset, så bra.
      Kram!

      Radera
  14. Åh så vackert! Ska nog ta vägen förbi dina trakter snart.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag. Lidköping är dessutom en vacker sommarstad med doft av fika överallt, för den som gillar.
      Kram!

      Radera
  15. Otroligt vackra bilder! Det är så roligt att se bilder från olika delar av vårt avlånga land! Man kan följa de olika årstiderna på ett perfekt sätt! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det, en guldgruva att kolla in andras bilder från vårt avlånga land plus alla de från utlandet!
      Kram!

      Radera
  16. Vacker cykelmiljö du har på nära håll. Kanske tur jag inte har en hälsomätare för jag hade älskat det och börjat föra personlig statistik över varje dag. Idag var solen riktig varm redan under min tidiga morgonpromenad. Du får ha en härlig tisdag. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, ja, du är en statistikförare du också, haha. Ja, herre jösses, så kul man kan ha!
      Tack o kram!

      Radera