tisdag, maj 19, 2015

Nya tag, säger jag...

God morgon, tisdag!

Så försvann en solig måndag med solnedgång 21.33, en lagom tid efter jag lämnat körövningen.
Dagen blev fin. Först en lång stund i solstolen på balkongen, sedan långt telefonsamtal med god kompis, därefter cykeltur till stadsparken.
 Tulpaner, tulpaner, samma tulpaner som jag visat förut, men nu mycket mera utslagna.

Kolla den blå himlen och således bleka färger på korten i solskenet.

Min hoj, o'boy! Karin Monark, är (inte) gjord av papper och bark (så sa dom förr) men jag hade en Crescent, och den var gjord av cement, sa man.
Det bar till Gospelkörens träning på Kyrkans Gård i Lockörn, kl 19.00 igår. Fortfarande gott cykelväder, men regnet kom på hemfärden.

Min agenda är tom idag och hela veckan ut.
Hur ska detta gå, just nu regnar det och himlen har en helt annan färg än i går, för grått är ju också en färg.

Nja, just nu är det lugnt, just nu är det helt OK med boken och stickningen, bara solen kommer i morgon.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttionde inlägg av hundra till #Blogg100

30 kommentarer:

  1. Här har hittills bara regnet kommit men det ordnar kanske till sig,

    Kram och ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, just nu är jag inne på (ja, verkligen inomhus) att bara vara.
      Kram!

      Radera
  2. Många vackra tulpaner ifrån din stad.
    Det är likadant här, mycket mindre på agendan, sommarlovet har tydligen börjat lite tidigare än skolornas. Pensionärer är ju ofta ute i god tid.
    Det ska gå bra Gerd, det är jag säker på.
    Och, solen, den kommer och går, idag har den kommit hit men bara för en liten titt, i eftermiddag skulle det bli regn.
    Var rädd om dig och sköt om dig väl.
    Varm styrkekram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ännu ingen sol. Kollar genom fönstret och på väderlekskartan, när jag kan tänkas våga mig ut mellan skurarna.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Du och jag har tvärtom-väder om man säger så. Sol igår kväll, sol nu, men molnen håller på att ta över redan. Som alltid härliga bilder! Gillar parken, den är vacker i solskenet, riktigt fin:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Parken är underbar, men det bör lysa sol på den, för att uppskattas.

      Radera
  4. Hoppas du fick hjälp av repstegen i morse. Vad fin din Karin är, nästa gång vill jag oxå ha en röd cykel! Som barn hade jag en Cresent, slapp gå till Folkets Park, efter det en DBS, Döden Bakom Styret och nu en SISU Flying Finn. Hoppsan nu dök det upp fler ramsor i mitt huvud, om bilmärken. Köp Renault så får du gå eller köp en Ford, Fordrar Ordentliga Reparationer Dagligen. Kul med ordvitsar tycker jag.

    Operationen tog på, jag somnade i soffan före kl 19 flyttade över till sängen vid 22, sov sedan gott hela natten. Tog inga fler värktabletter, ville inte, hade fått så mycket morfin under dagen. Visst var det rejält ont men inte värre än att jag kunde stå ut, idag känns magen som en uppblåst ballong och ryggen känns av, men vad gör det?!
    Ha en bra dag med boken och stickningen
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag asade mig upp för repstegen, gick rätt bra, faktiskt.
      Uppblåst ballong i magen och ont bak skulderbladen, så var jag i två veckor, sen försvann det, och glömdes bort.
      Tack, jag fixar och trixar här hemma, lurar på om jag kan sticka ut näsan något längre.
      Krya på dig, vännen och kram!

      Radera
  5. Hoppas solen kommer till dig nu då - precis som på dom underbara bilderna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill jag vill, snälla sol! Hrrmmm. Den vill inte ;)

      Radera
  6. Tulpanbilder tröttnar man aldrig på :-) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Här regnar det hela dagen idag, men nu ser det ut att ljusna en aning. I morgon vill vi ha sol!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade blandat väder igår, blir så idag med, förstår jag. Kram!

      Radera

  8. Jag är hemma och blöt och hungrig som en liten gris...

    Väldigt färggranna bilder som lyser upp, här är det regn men det förstod du nog när jag sa att jag var blöt. :-)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev aldrig blöt igår, men bilen blev det, haha, men torkar av sig själv.
      KL ♥

      Radera
  9. Vilka härliga bilder med sol och blå himmel!
    Och visst är grå också en färg, men ingen färg vi vill ha nu när det är vår :)
    Hoppas solen kommer tillbaks!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blått är flott. Jag fick sol tidvis igår em.
      Kram!

      Radera
  10. Jag är alldeles snurrig idag.. läste först körövning - som i bilkörning. Tyckte det lät märkligt. Efter ett tag (lite längre ner i texten) klarnade det och jag fick mig ett litet skratt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så det kan bli, det blev faktiskt en bilkörning igår, så lite rätt, kanske man kan skriva rondellövning?
      Kram!

      Radera
  11. Det är inte ofta som agendan är tom. Jag har heller inte några större åtaganden veckan som kommer utom min dagliga två-timmars-dos av pianospelning. (Datorn vill inte att jag skriver ihop dosen...). Men jag har börjat ställa i ordning ateljén efter att gästerna åkt så gissningsvis kanske jag hinner med lite målande också.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har att göra, förstår jag, och igår skaffade jag mig lite nytt att göra.
      Kram!

      Radera
  12. Lycka är att leva i stunden och att känna tacksamhet över det man ändå har.
    Kram fina fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är nog så och jag tog tag i en situation igår.
      Kram!

      Radera
  13. Jodå, grått är också en färg. Men måste den vara så blöt? Det regnar ju mest hela tiden tycks det som.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Fina bilder med sol, som verkligen tycks ha blivit en bristvara! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar verkligen de soliga dagarna!
      Kram ♥

      Radera
  15. Grått är ju åxo en färg, och även grå dagar kan vara vackra med vackra tankar.
    Låter som om din dag har varit fin tycker jag.
    När du berättar om cyklarna så.........Ja...så sa man ju. Glömt bort dessa ordrim. Jag här haft både crecent och monark. Dejligt det
    Näpp....sparka igång dagen är vad jag ska göra i dag. Jobbade 12 timmar i går. Vart rättså slut. Men i dag tar vi nya tag.

    Kramelinraaamkram❤
    Ps...glömde ju skriva att dina bilder ÄR vackra som vanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu tar vi nya tag, jag har fått att göra!
      Kramkramelikramkram ♥

      Radera