onsdag, maj 27, 2015

Minneslunden i maj 2015

God morgon, onsdag!

Någon dag kom emellan nuet och bilderna i dåtid.
Här var jag i måndags nämligen.

Jag är en sådan där spontanupplevare. Vet inte när jag drar hemifrån vart färden går, utan många gånger blir det dit näsan pekar.
Det är avslappnande.
Meditation.
Stilla ro.
Någonstans därute...

Himlen speglar sig i näckrosorna.

Idag har jag den tvättstuga jag trodde jag hade igår, haha, hade skrivit upp fel. Så nu blir det många järn i elden, måste fram till torget och Hemköps kundklubbsdag ocså.
Nu har jag bäddat rent med detta sommarängslakan. Det är husvagnsminnen som jag mår gott av.
Nya mobilen har mycket bättre selfie kvalitet än den gamla.

Solglimtar och 8 grader kommer här tillsammans med:

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttioåttonde inlägg av hundra till #Blogg100

30 kommentarer:

  1. Lika vackert som vanligt vid minneslunden. Tänk om det var så vackert vid alla kyrkogårdar...

    Jag funderar på att byta mobil men har inte kommit längre än så. Fast ingen brådska.

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rogivande och vackert att besöka minneslunden, jaa.
      Mobil, ja. Jag hade ingen brådska då jag började fundera på denna modellen redan tidigt förra året någon gång, men senaste halvåret krånglade det så pass mycket, så det var besvärande.
      Kram!

      Radera
  2. Önskar dig en riktigt skön och bra onsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Är också en spontanupplevare, ingen planerare alls!
    Härliga bilder igen!
    Idag kan jag än så länge skryta med 14 grader och sol:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och nu har jag 12 grader, men det är ff för kallt, tycker jag.

      Radera
  4. Så vackra och rogivande bilder, bilden av dig också, plus att du ser riktigt klurig och hemlighetsfull ut.
    Vackert sommarlakan.
    Idag har vi sol och nästan 10 plusgrader, känns bra.
    Trevlig dag och kramtill dig fina Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o kram! Säger den som inte är så värst hemlighetsfull, haha... skenet bedrar.

      Radera

  5. Det är vackert där i den minneslunden. Din bild är väldigt bra, du ser lite annorlunda ut kan det bero på ett lyckat ögonoperation som trollat bort några år? ☺

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog med i ett föryngringsprogram, haha, kul du ser förnyelsen.
      KL ♥

      Radera
  6. Så underbara bilder och minnen och en fin selfie av min bloggvän *tack*
    Var rädd om dig /kram

    Ps Tack för underbart svar på min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och kram, jag gör mitt bästa.

      Radera
  7. Läcker bild på dig med glimten i ögat. Kul att du även satt bilden på din blogg (högra sidan nästan längst upp) då håller du ett öga på oss som tittar in till ditt blogghem. "ler"
    Mycket vackra bilder en vacker natur grönt och skönt! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Huvudet på spiken, det är som när jag var bloggdrottningen, på förra profilen med kronan på, då tittade jag majestätiskt, nu har jag gått över annan position men ff koll ;)
      Tack o kram ♥

      Radera
  8. Jätte fina bilder och även den på dig :) ja mobilen tar jag alla bilder jag lägger på min blogg :) så jag kan inte klaga ...hoppas du får en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mobilen tar väldigt läckra bilder, jag är så nöjd, så.
      Tack o kram!

      Radera
  9. Fina du <3 <3 <3 Varm kram <3 <3 <3

    SvaraRadera
  10. Fina bilder, fina minne!
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är många fina minnen förknippade!

      Radera
  11. Minneslundar är verkligen rofyllda platser och jag tror minsann att den minneslund du visar är den vackraste jag någonsin sett. Om inte jag minns fel skulle din lekkamrat fyllt år imorgon så jag skickar en varm tanke och kram redan nu till dig min vän.
    Att husvagnslakanet väcker positiva minnen förstår jag så himla väl, bra att du använder det och känner glädje över just det lakanet. Vi som upplevt ett bra och fritt liv i "termos" förstår nog mera varandras känslor.
    Solen och moln huller om buller har vi haft idag, jag har inte pressat för att sola, har heller inte lätt för att bränna mig har inte den hudtypen tack och lov, brukar sällan bli bränd=röd men nu ikväll är jag som en skär gris och detta utan medvetet solande, Så se upp allihopa, solen är inte att leka med, den verkar superstark just nu,
    Kram Gerd från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo många tycker så, han valde en fin plats, min älskade ♥ att sitta och minnas vid, för han är ju med mig var jag går ♥
      Vilket minne du har och varifrån har du fångat upp detta med min lekkamrat? Kan inte minnas att jag skrivit om det. Jodå, Marianne skulle ha fyllt år, inte i morgon, men övermorgon.
      Och igår fyllde min fosterbror, som jag återsåg nyligen efer 55 år.
      Det har varit en blandad dag här med, just nu skiner solen jätteskarpt.
      Min personliga bankman ringde idag och tackade för sig, hon går i pension nu. Synd, för vi matchade varandra så bra.
      Kram till dig Elisabet från Gerd

      Radera
  12. Oj vilka vackra bilder :-)

    Jag gillar också att gå dit näsan pekar. Det är så himla jobbigt att backa... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du är oslagbar ;) nä, inte ska du ha stryk, inte. Haha ;)

      Radera
  13. På söndag ska jag besöka minneslunden för första gången sen jag har fått nån där att besök. Fast mor min gjorde klart att hon alltid finns "här och överallt".
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din mor visste, hon ♥
      Min man finn här och överallt också, jag besöker bara minneslunden för stilla ro och se skönheten i naturen.
      Kram ♥

      Radera
  14. Hejsan vännen!
    Underbara bilder med blommor, grönska och rogivande vackert. Jag gillar såna bilder. Mycket fint.
    Du är åxo fin på din selfies. Vacker, glad, go och snäll ser du ut.
    Dit näsan pekar?..hihi....fortsätt med det du. Man vet aldrig vart näsan pekar.

    SOL hos mig. Känner på mig att det kommer att bli en fin dag!
    TA hand om dig.
    KRAMELIKRAMKRAM...en

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här gömmer sig solen bak molnen hela dagen, om den inte får för sig att leka tittut till kvällen! Kyligt. Men det blir en bra dag ändå!
      Tack för fina ord och kramelikramkram!

      Radera
  15. Vilken vacker och rofylld Minneslund! Där skulle jag kunna tillbringa lång tid med att strosa runt och sitta på en bänk och njuta av allt vackert Och minnas...
    Dina bilder är så fina och stillheten kommer fram i dem.
    Roligt att du är nöjd med den nya telefonen och din selfie blev jättefin.
    Soliga kramar från huvudstaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, skönt med denna oasen.
      Jag blir glad varje morgon som jag tittar på min telefon, haha! Rosa fodral och turkos telefon, det är min karamell!
      Kram!

      Radera