torsdag, maj 07, 2015

Min modevisning!

God morgon, torsdag!

Idag har maj verkligen aprilväder. Ömsom sol, ömsom regn och däremellan en skur. Vind från sydväst.
Så det gäller att pila ut i solflödet. Go with the flow.

På begäran visar jag upp några plagg, som jag köpt. Lite finare, kan man säga.
Mina inköp hos Lauras butik. Röd spetsklänning och liten vit jacka.
Hittade röda Marie skor för halva priset på Life i Uddevalla. Fanns bara en storlek. Min. Väninnan hade också velat haft. Men nej.
Hittade tunika/klänning på rea hos Rut&Cirkle. Blir fin med vita byxor till.
Eller svart jacka och svarta byxor.
Mönster och färger var så härliga.

Jag är ingen modefotograf, det är svårt att stajla till det. Är bättre med naturen, för den behövs inte stajlas, haha.

Men, jag har shoppat i hela mitt liv och har ändå INGENTING att ta på mig...
Känns det igen?

Så jag köpte en liten kort jacka på VeroModa för halva priset också.
Visst var jag smart?

Nu ligger jag på Latsidan. Den sidan kan vara rätt så skön ibland, fast det tror väl ingen om mig. Joodå.
Igår gjorde jag inget speciellt, tomt i agendan ända tills på söndag morgon. För då har jag något kul med pedagogik. Ser fram emot hela den dagen.


♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sextioåttonde inlägg av hundra till #Blogg100

32 kommentarer:

  1. Grattis till alla fynd! Å du, eftetsom du köpt allt till halva priset har du ju massvis med pengar kvar som du kan sätta sprätt på;-)
    Här har äntligen värmen kommit - vaknade till 15 grader och strålande sol:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första bilden var inte halva priset, det var 20 procent, men visst tjänade jag massvis med pengar, det gör alla panschisar, haha....
      Tror solen försvinner här och kommer i flytande form. 8 grader. Brrr.

      Radera
  2. Det verkar vara rättvisans dag, samma väder här. Alltså på med dojorna, promenera mellan sol och regnskurar, kanske en bit baklänges också precis som de små barnen ska göra idag, hoppas få se ett sött gäng på stan!
    Snygga kläder. Skulle behöva köpa nytt jag också men kommer mig inte för men måste väl snart. Har absolut ingen social fobi men gillar inte att gå i affärer, att bara gå och titta för att det kul är inte min grej.
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det baklängespromenad idag? Det har jag faktiskt gjort, även gått på snedden med fötterna.
      Om jag inte mår bra vill jag inte handla kläder, annars älskar jag att fönstershoppa, prova, och sen kanske tomhänt hem.
      Kram!

      Radera
  3. Snyggt!
    Du blir kanonsnygg i allt!
    Vilken tur du har med skostorlek, det brukar vara tvärtom för mig ,-)))
    Ja vädret är verkligen ombytligt ,-)
    Fast idag har vi sol, hela dagen verkar det som ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo både tur och skicklighet, haha!
      Kram!

      Radera
  4. Grattis till fina fynd! Den där röda spetsklänningen är ju riktigt tjusig med de läckra skorna till blir du ju riktigt fin.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den röda ska jag ha på fest, supernöjd.
      Kram!

      Radera

  5. Jättefina kläder som jag tror passar dig perfekt. Vilken tur du hade med skorna. :-)

    Solig KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör de, fynd. Alltihop.
      Latsidans KL <3

      Radera
  6. Ojoj, så fina kläder. Ibland så ska man ha tur, som att hitta kläder som passar till bra pris, eller som du med dina fina röda skor.
    Snällt att vi fick se.
    Ibland kan det vara bra att inte ha allt för fullbokat, lite vila och rast för hjärnan också.
    Ha en finfin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid jag hittar kläder som passar, men här blev jag nöjd. Lite bättre väder bara. Tack.
      Jag tar tacksamt hand om min dag idag. Kram!

      Radera
  7. Så mycket snygga kläder du köpt!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev mycket på en gång, men det gäller att passa på!
      Tack o kram!

      Radera
  8. Svar
    1. Absolut, och de ska vara till fest och gamman ;)

      Radera
  9. Så snygga kläder! Och visst är det roligt med färg! Pigar upp! Och att köpa plagg som kan kombineras är bra och roligt att se hur man kan kombinera dem. Tror du fick tag på några riktiga fynd, men å andra sidan hittar man något som känns rätt så tycket jag det är lika bra att slå till.
    Önskar dig en trevlig torsdag!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jacka och röd klänning var inte så billig, men det kändes så rätt.
      Jag behövde lte finplagg.
      Kram!

      Radera
  10. Grattis till dina fina nyinköp. Hur snyggt som helst så du kan verkligen vara nöjd. Kan man dessutom handla till bra pris så tackar man inte nej till det.

    Ha en fortsatt bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag är jättenöjd, fann det jag behövde. Det bästa är om man kan kombinera ett plagg av god kvalitet.
      Kram!

      Radera
  11. Hej, jag svarar på din kommentar om tiggarna här. Jag känner som du att ibland undviker jag vissa butiker eftersom de sitter precis vid ingången och det känns konstigt att gå förbi dom med sina utsträckta händer. Nu har ett gäng i Malmö tydligen bestämt sig för att hålla till sidan om uttagsautomaterna för då kan kanske många känna sig tvingade att ge istället för att bara släntra förbi med sina hundralappar. Tråkigt är det allt och jag hoppas att det snart får ett slut. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, håller med dig.
      Ha det gott!

      Radera
  12. Mycket snygga klädesplagg som du har köpt. Du har stil :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag kände att jag behövde lite stiliga kläder för speciella tillfällen.
      Kram!

      Radera
    2. Väldigt fina kläder, med väldigt vackra färger!
      Alla människor måste variera sig och för vissa betyder det att också
      använda "latsidan" ibland. För andra att sluta använda den.... ;)
      Kram

      Radera
    3. Tack!
      Jodå, jag brukar inte använda latsidan, så det är lite nytt för mig, och visst, andra kan behöva sluta använda den, så rätt så.
      Kram!

      Radera
  13. Snygga kläder! Och den där jackan provade jag själv för någon dag sen på VeroModa, men blev inget köp :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! OK, jag föll för priset, men den kräver svarta byxor till, så...
      Kram!

      Radera
  14. Tjenixen bloggvännen min.
    Vet du......Du och jag har samma klädsmak. Jag gillar spetsklänningar, snygga kavajer och klänningar som är färggranna. Kläder övertagit är kul.
    Ooo..ja.....visst känner jag igen mig. Jag har åxo shoppat ett helt liv , men lix F-n har Jag INGENTINGatt sätta på mig. Ooooootroligt säger jag.
    Jättesnygga kläder. Du vet......tycker jag att något är snyggt...*blink blink*...DÅ ÄRE SNYGGT!
    Ha en fin kväll nu. Lata dig du......bara du inte blir en Lathund *ler*

    KRAMELIKRAMKRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skrämde du mig nästan från vettet. Jag lathund? Oj, det tänkte jag inte på. Det är ju en sån där som man använder när man ingenting vet, haha!
      Å det är inte jag.
      Kvällen går nu till hopp i säng, det stundar ny dag i morgon!
      Kramelikramkram min fina vän!

      Radera
    2. Hihi.....ja det är Det ju.....Hmmm.....Hur tänkte jag nu hihi.

      Kranelikramkran

      Radera