måndag, maj 04, 2015

Mammografi

God morgon, måndag!

Nu börjar jag dagen med mammografi. Klockan 10. Sedan lär jag väl ha blivit välundersökt från topp till tå och opererad till max, så nu håller vi tummarna för att brösten är OK också.

Tack för alla fina kommentarer, även när jag varit utan internet. Och nu har jag köpt mig ett mini-usb och kopplat in den stora datorn, den som jag var på väg att slänga in i väggen, på Telia fiber. Känslan, kan själv! Och det mobila bredbandet åker by west.
Eftersläntarbilder från Gustafsberg. Härliga grönskande färger.
Och jag kunde inte låta bli att rikta mobilkameran mot höjden. Är det inte så att vi ska sikta högt? Vilken höjdare, va? De har väl bästa utsikten över havet!

Igår var jag på Kyrkans Gård och aktiv i gudstjänsten. Cyklade två långa vändor! Till kvällen bär det åter till Kyrkans Gård, men då är det körsången. Roligt. Blir säkert minst två långa cykelvändor idag med. Nyttigt. Och jag lär få gratis ansiktsvatten på mig. Regnvarning.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sextiofemte inlägg av hundra till #Blogg100

28 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin vecka! Du verkar ha lika mycket på programmet som jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo då, det gäller att hålla det inre och yttre igång, så det inte kärvar och rostar, haha......
      Kram!

      Radera
  2. Då håller vi en tumme för väl godkänt även här!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder.
    Bra att kunna cykla och få både frisk luft och motion samtidigt, det är nyttigt och välbehövligt.
    Sången ädla känslor föder. Vi hade avslutning i vår lilla sånggrupp hos SPF förra tisdagen med ett framträdande av lite vårsånger. I Centrumkyrkans Huskör är det några gånger kvar, bl.a två uppträdanden.
    Lycka till med undersökningen.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättebra att kombinera frisk luft, motion och bensinsparande. Gillar bara inte att cykla i regn. Vi får väl se, tar regnstället med mig.
      Sång föder glädje.
      Kram!

      Radera
  4. Snart har du säkerligen grönt kort på hela dig!
    Det där att du skulle ta det lite lugnt verkar vara som bortblåst .... och som det blåst !Idag kan vi leka väderfärgleken igen, vilken färg har himlen kl 14? En ledtråd kan vara att det just nu har en fin ljusgrå nyans. Jag tror jag vinner idag !
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. När skulle jag ta det lugnt? Har jag inte hört, haha.
      Kanske på onsdag, de flesta aktiviteter har sommarlov nu.
      Här är grå himmel hela dagen, så det blir ojämnt kort, hihi.
      Friskheten är färskvara, så det gäller att glädja sig för stunden och leva rätt.
      Kram!

      Radera

  5. Så du åker på små SPA-turer fram och tillbaka till kyrkan du? hi hi hi....

    Fina bilder...

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min hy blir så spolad av änglavatten ;)
      Tack och KL ♥

      Radera
  6. Ja här är oxå gråväder trist men sant men kul att du har lite att pyssla med alla fall ...ha en fin dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det trista har jag varit ute i och nu myser jag inne, rotar i garderoben, haha.
      Tack och kram

      Radera
  7. Jag hoppas att allt ska vara bra på mammografin idag :)
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort mitt, svar om tre veckor. Tack och kram

      Radera
  8. Fina bilder som vanligt :-) Lycka till på mammografin!

    SvaraRadera
  9. Trots gråa och hotande moln fick du än en gång till kanoooon bilder.
    Nu hoppas jag bara att tuttklämningen gick bra den också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kör mestadels hotspots, siktar och trycker av, ingen uppställning här, hihi.
      Jag tror på att undersökningen gick bra!

      Radera
  10. Nu håller vi tummarna. Hoppas att det här gått bra för dig.
    Önskar dig en JÄTTEFIN dag och här får du en JÄTTESTOR varm kram av mig.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för allt, hihi. Jodå, här myser jag varm och torr, var blöt förut. Och magen är mätt.
      Kramelikramkram!

      Radera
  11. Hoppas att det gått bra på mammografin. Man brukar vara lite orolig innan resultatet kommer. I alla fall känner jag det så. För min del har jag gjort det sista som man blir kallad till, så nu får man klämma och känna själv.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är 74 sista kallelseåret. Ja, jag är inte orolig, men vissheten att det är OK, är bättre.
      Tack och kram

      Radera
  12. Huset på höjden ser nästan lite kinesiskt ut, tjusigt!
    Själv har jag mammografi nästan vecka, tur det finns men inget jag ser fram emot
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De e la jättebra de finns... tacksam.
      Kram

      Radera
  13. Ja, det är mycket grönt redan också här, fastän allt inte står i knopp så är gräset fint.
    Mammografi, det är bra att sådan finns!
    Måndagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar den ljuva grönskan och alla knoppar, som pockar. Här hade bärträden slagit ut mer än i Lidköping. Kram!

      Radera
  14. God morgon fina du!
    Du ska veta att jag verkligen uppskattar dina kommentarer inne hos mig. De värmer så med omtanken.
    Jag har deppat ihop, kan inte minnas att jag känt mig så här nere sen jag var ung tonåring och hamnade i en depression. Ändå så kommer ju min man tillbaka, livet fortsätter, barnen är kvar och pälsarna likaså.
    Men det är som om kroppen min rent kemiskt gett upp ett tag efter alla tråkigheter som hänt sen olyckan.
    Men den kommer såklart igen.. den behöver bara tid.
    Lycka till idag! Det kommer gå bra. Härliga bilder..
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår detta. Du har gått på högvarv och nu går luften ur, energin är bortblåst.
      Du måste få näring till dig själv, kanske lite hjälp med det.
      Kram!

      Radera