onsdag, maj 20, 2015

Lösa svåra knutar...

God morgon, onsdag!

Löst, eller inte löst, men nu har jag gett mig själv att göra.
Efter mycket funderingar hit och dit så bestämde jag mig för att, jag tar tjuren vid hornen, jag drar till Skövde, hahaha.
Redan under vägs hörde jag om en trafikolycka mellan Varnhem och Skövde, en lastbil skulle ha vält i diket, och trafikproblem. Vända? För jag kan inga andra omvägar. Nej, jag testade. Och kom igenom och fram till:
Där fick jag hjälp, fast jag vet inte hur mycket mer hjälp det blev, men hem kom jag med laptopen igen.
 ..
Plus...
...en köksgrej.
Går fint i stil med övrigt. Kan man ringa med den?
Tekniken, jag både hatar och älskar den...

Och hemvägen, det blev en omväg, för bärgningen av den utlandsregistrerade lastbilen som vält av okänd anledning, skulle ta ytterligare flera timmar.

Så jag körde underbart vackra småvägar vid Billingens rand. Genom byar med blommande bärträd och all den fina grönskan, utan att fatta vart jag hamnade, haha. Våga våga.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttioförsta inlägg av hundra till #Blogg100

35 kommentarer:

  1. Våga är viktigt och en vacker bilväg ger mersmak!

    Kram och god morgon :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågade mycket igår och vägrade ge upp!
      Tack o kram!

      Radera
  2. I Skövde har jag bott, jobbat på Kärnsjukhuset och studerat både till intensivvårdssjuksköterska och anestesisjuksköterska. Praktik på anestesin har jag gjort vid två tillfällen i Lidköping, vid älven, förresten. :-)

    Ha en riktigt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, vi har nära beröringspunkter på kartan ;)
      Tack och kram!

      Radera
    2. Ifall du läser här, så vill jag bara meddela att jag kommer inte in på din blogg.
      Kram!

      Radera

  3. Så bra att du åkte iväg, hoppas nu att du blev hjälpt.. Vad är det lilla du har köpt?

    KL ♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas att lap-topen sköter sig nu!
    Vad är det för köksgrej du köpt? Är det läsplattan du menar eller...?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se, hur laptopen sköter sig, jag ska iaf sköta om den.
      Skojade lite med köksgrejen, för den passade ju in i färgerna, min nya mobil ;)
      Kram!

      Radera
  5. Undrar samma som Comsi Comsa vad är det för köksgrej du har köpt ? En vacker natur gör det genast trevligare att antingen åka eller köra en bil en längre sträcka :)) Kram för dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En mobil. Den turkosa med rosa fodral. Ska det vara färg, så ska det, tihi...
      Jag fick en riktigt härlig naturupplevelse igår absolut.
      Kram!

      Radera
  6. Tänk vad tillfälligheter kan göra vår vardag lite trevligare. Nu fick du se lite mer av vår vackra natur. Dessa småvägar älskar jag. Men tyvärr så har man oftast så bråttom så man tar snabbaste vägen.
    Ha nu en fin dag. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte varför iaf jag gör mig så bråttom, jag har ju i princip hela dagen på mig, men ränderna går nog aldrig ur.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Friskt vågat kan vara hälften vunnit. Då var du nästan i mina barndimshemtrakter...Billingen har jag besökt många kånger och Billingehus.
    Vad härligt att din nya "kökspryl" kommit. Jättesnygg och kansk egår den även att runga med. Jag tyckte färgen var urläcker.
    Om nu datorn också fungerar så vore det ju toppen. Hoppas! En dator ska bara fungera...
    Trevligt att du fick dig en tur på lite okända vägar igår och kunde ta in den fina västgötanaturen.
    Kramar och tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju inte den mobil som skulle komma på posten, för den känns som om den aldrig skulle komma, var aviserad slutet nästa vecka, så jag tog en direkt på MediaMarkt, den sista. Tydligen har färgen varit populär!
      Härligt att åka på småvägarna och solskenet var med mig då.
      Tack o kram!

      Radera
  8. Så bra din nya kökspryl matchade med det andra :)
    Hoppas nu din dator fungerar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter och pillar på min kökspryl, men den vill inte godta mitt tumavtryck, suck, men det ordnar sig. Den är snabb och läcker och kameran suverän.
      Kram!

      Radera
  9. Hej där!
    Lite sol emellanåt, blir en bra dag.
    Tänk vad omständigheter kan göra, åka småvägar, härligt, finns mycket fint att se och uppleva om man tar på de ögonen.
    Din nya telefon ser fräck ut, jag har min gamla Iphone med ett färgat skal i mörklila, kommer inte att byta än på ett bra tag.... trivs med den jag har.
    Den här dagen ska jag göra till en "lagom" dag. Mår efter omständigheterna ganska bra, 95 av 100 redan, operation var ju i måndags em, så det känns som det är "bra krut i gumman", är lite impad över mig själv faktiskt men det ska jag vara.
    Ikväll ska jag/vi på upptaktsmöte med Automobilklubben, tipspromenad utomhus, orkar nog, efter det så blir det kaffe och räkmacka, trevligt och gott.
    Ha den bra onsdag Gerd!
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls dumt att ha omständigheter, friskt vågat, ja jag kände mig verkligen så, ute på gungfly, eller fallskärmshopp, eller, haha, lite kul att utmana mig själv. Nöjd sen.
      Du fixar mer än du tror efter din operation. Jag var så förvånad själv efter min stora operation. Vi är nog rätt bra årgångar, haha, gäller att ha varit rädd om sig tidigare.
      Tack och ha det bra du med! Kram!

      Radera
  10. Vilka härliga trakter du skriver om! Kan se mycket framför mej.
    Håller med om det du skriver, hatar och älskar teknik. Älskar den när jag kan blogga och hatar den när den inte vill samma som jag vill!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, när det funkar då är det underbart, när det strular då är det en stor energitjuv!
      Det är vackert i Sverige just nu.

      Radera
  11. Den olyckan ledde med andra ord till att du fick se vackrare omgivningar?
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just så, kort sammanfattat!
      Så det kan bli...
      Kram!

      Radera
  12. Fint omkring Billingen, och på. Och kul med nya pryttlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, där var vi mycket min man och jag. Nu jag inte så mycket. Jag har skaffat mig lite att grunna på, men det är kul!

      Radera
  13. Vilken bra service att de hjälpte dig direkt! Lycka att datorn funkar igen eller hur!!!
    Småvägar är så mycket roligare att köra om man inte har brådis. Det gör vi ofta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de hjälpte mig med mycket, men resterande har jag fått gjort idag, för det var lite grejer som hängde upp sig. Så jag har tagit denna dagen som administrativ, förutom en promenix ut.
      Visst är småvägar härliga!

      Radera
  14. Det är det jag alltid hävdar. Omvägar gör livet mer spännande. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite av min mans filosofi också, han gick ofta av spåret, det var därför han blev chef, skrattade han.
      Tänker på det, kram!

      Radera
  15. Lösta knutar är bra. Mycket bra till och med. Kram! <3

    SvaraRadera
  16. Det är i de flesta fall väldigt trevligt att köra någon annan väg än motorvägen. Ibland händer det ju att man blir tvungen på grund av någon olycka. Man ser och upplever så mycket mer - precis som du berättar i ditt inlägg.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ena förtar inte det andra. Det här blev lycka trots olycka. Oj, vad vitsigt det blev...
      Kram!

      Radera
  17. Jag avskyr egentligen ny teknik, men använder den jämt ändå. Jag orkar lixom inte lära mej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ny teknik, men frustreras när det krånglar och inte har någon att fråga. Men jag är envis.

      Radera