söndag, maj 03, 2015

Jag håller ett öga på...

God morgon, söndag!

Har haft en bloggpaus nu och kommer inte att gå tillbaka till bloggar och läsa ikapp, utan nu går jag friskt framåt! Det som hänt är gammal skåpmat, om man nu får skoja till om allvarliga saker.
Ett undantag har jag gjort, jag har läst fina Moi's blogg, varm kram

Jag har haft det vilsamt och trevligt. Det blev inga valborgsmässobilder, vädret var otjänligt. Däremellan lös solen upp till och från.
Denna minipromenad, som jag visar här, den var på ett hår när att inte bli av, för det regnade stup i kvarten.
Gustafsberg, Sveriges äldsta badort, nära Uddevalla Läs HÄR!
Den fina strandpromenaden, när det är vackert väder, är den underbar. Från det ena hållet...
...till det andra hållet.
Nu kollar jag dig, vad du tycker om mig, haha.
Här luftar jag ögonlocken, alltså ingen tejp på under en kvart. Jag utnyttjade min väninna sjuksköterskan lite grand.
Det har läknat oerhört snabbt!

Idag jobbar jag ideellt igen, jag är kyrkvärd. Får iväg tidigt om drygt en timme och sen känns det som om halva dagen är gången.
Vårrundan på Kinnekulle saknar mig i år. Missade också premiären för Lidköpings öppna saluhall på torget, ajaj, den var igår.

Det var för dig och mig som den klara sol gick upp idag!
Just nu skiner hon som bäst, men när jag cyklar iväg sedan säger prognosen 10 plus och lätta skyar framför den gula.  

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sextiofjärde inlägg av hundra till #Blogg100

29 kommentarer:

  1. Här är himlen blå och vimpeln hänger som slickad efter flaggstången, men någon värme är det inte! 3 grader visar termometern och fingervantarna får följa med ut i dag också!
    Så fina dina ögonlock redan är, ja hela du är ju fin förstås!
    En fin söndag till dig!
    Kram och nospussar från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina ME!
      Jodå, här är ingen styver hetta heller, om man säger så. Det blir mössa och vantar på.
      Kram!

      Radera
  2. God morgon ..åh vilka vackra bilder du bjuder på i inläggen under, och dina ögonlock ser ju fina ut hoppas det känns bra oxå ....önskar dig en fin söndag kram

    SvaraRadera
  3. Du ser fin ut, lite sol på ansiktet så blir det perfekt såsom för oss alla. Man får lite friskare färg av solen, men jag solar inte, tar bara det naturliga som sommaren bjuder på... helt rätt att inte läsa ikapp alla bloggar, det blir bara ett stressmoment eller ett heltidsjobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men jag har skurit ner på solandet nu ♥

      Radera
  4. Så bra läkningen har gått! Med andra ord så kan du utan problem röra dig ute bland folk ;-)

    Kram och go' söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns inget konstigt alls nu.
      Tack o kram!

      Radera

  5. Dina ögon läker jättebra... :-)

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Brukar inte heller läsa ikapp bloggar, tiden räcker liksom inte till. Ser att du hade samma pissiga väder som vi, men hotande mol kan ju också ha sin charm... på bild alltså.
    Å dina gluggor ser riktigt fina ut. Helt plötslugt har du ju fått stora ögon;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stora ögon är bättre för mig..... hihi·

      Radera
  7. Jag har knappt läst Moi's blogg, men jag har ganska bra koll på vad hon har haft för sig ändå... ;-)

    SvaraRadera
  8. Det tar sån tid att läsa igenom bloggar som inte jag heller gör. Man har inte den tiden liksom.

    Ha nu en jättefin ny vecka och vi hoppas på massor av sol och värme.

    Kramelikramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, finaste, jag är dålig på att läsa nu, men det kommer igen. Kramkramelikramkram!

      Radera
  9. Det går faktiskt inte att läsa igen hos alla bloggvänner när man har gjort ett uppehåll. Då måste man sitta vid datorn hela dagen. Så jag tycker du gör alldeles rätt. Det är alltid kul när du tittar in. Jag brukar inte heller kommentera alla inlägg som jag läser igen - tycker själv det är jobbigt när jag måste gå tillbaka och svara på dessa. Man kan ju skriva att man har läst igenom (om man har gjort det :-)) de senast inläggen men kommenterar bara det senaste.
    Kram från Ingrid som har varit på kvällsgudstjänst i Sankt Anna kyrka och lyssnat på min bror (präst) och på Glädjekören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hade du en mycket fin söndagskväll, förstår jag!
      Gomorronkram!

      Radera
  10. Brukar inte heller läsa ikapp bloggar, om det inte är så att man läser något väldigt konstigt och oroväckande.
    Vilka fina bilder just vid strandpromenaden, tänk att ha sig ett hus däromkring...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ha hus där, det är kalas, det. Strandpromenaden är underbar när solen skiner.
      Kram!

      Radera
  11. Godmorgon! Så fina bilder från Uddevalla!
    Du är jättefin, visst har det läkt snabbt! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det läker otroligt bra nu. Men det var en psykisk pärs där i början, usch.
      Kram!

      Radera
  12. Visst ska man sikta högt. Med dagens teknik så kan man göra detta möjligt. Bara att radera och klicka på nytt. Jag brukar göra det som är emot alla regler, plåta i motljus... Herre jösses vilka fina tagningar det kan bli. Ha det fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fotar också i motljus! Håller med, kan bli toppenbilder - eller kass, men alltid värt ett försök!
      Tack detsamma!

      Radera
  13. Väldigt fina vyer där hos dig!
    Och ögonlocken verkar läka fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ja, detta var i Uddevalla.

      Radera
  14. Svar
    1. Tack, det är sånt en kvinna vill höra ;)

      Radera