lördag, maj 02, 2015

I hamn utan famn

God morgon, lördag!

Bilderna kommer från småbåtshamnen i Lidköping, där jag var i tisdags.


Idag beger jag mig hem från Uddevalla, så det blir ordning och reda på datoriet. Min mobil funkar urkasst och inget simkort har jag till iPaden och inget wifi. DET är väl bloggpaus om nåt?

Jag har beställt en ny mobil, men den är bara försenad igen och igen. Måtte det vara något speciellt, då jag beställt turkos? I vitt eller svart hade jag fått på stört. Men, nej.
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge...

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sextiotredje inlägg av hundra till #Blogg100

13 kommentarer:

  1. Det var inte många båtar men de kanske är ute och har det skönt på sjön.
    Borta bra men hemma bäst, brukar jag tänka då jag kommer hem. Visst, det är jätteroligt att se något annat, träffa vänner eller resa, men hemma är hemma.
    Vi har inget vidare väder, småkallt, men det blir snart sommar.
    Mobil i turkos, ja varför inte, det passar dig.
    Trevlig helg och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Trevlig hemresa!
    Det blir säkert bra när den där turkosa skönheten anländer.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilka otroligt vackra bilder du tar & som vi får se!! makalösa!!!

    Turkos telefon, du den är värd att vänta på!! :))) vill se den sedan ;)

    Kram & fin lördag önskar jag dej! <3

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra bilder från en vacker stad.
    Önskar dig en bra hemresa och snart har du din turkosa telefon i handen. DEt var nog extra svårt att få fram just det exemplaret.
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera

  5. Tom hamn, vart tog båtarna vägen tro? :-)

    Kör försiktigt hemåt.

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Tack för den glädje du sprider med dina blogginlägg och fina bilder!
    Vi hade sol torsdag, fredag lyckligtvis - i dag den andra maj åter regn och rusk.
    Men, vädret är vad det är och vi gör det bästa vi kan av våra dagar här på jorden.
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Med andra ord så är du totalt handikappad! Tur då att du lyckades locka solen till din hemmahamn och tog några fina kort. Här är grått och det regnar:-(

    SvaraRadera
  8. Ibland kan det vara skönt med en bloggpaus!
    Kul med en ny mobil - och en i turkos låter snyggt :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Teknin är underbar när den fungerar, men ack så känslig och hemsk när den inte fungerar. Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Turkos är en fin och behaglig färg för ögat tycker jag... När sonen skulle köpa sin mobil fick han vänta i tre månader innan han fick sin mobil. Han trodde aldrig att han skulle få sin nya mobil nån gång... Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Här är det också lite si och så med tekniken. Det mobila bredbandet fungerar inget vidare ute på landet! En turkos mobil låter supersnyggt! Hoppas vi får se den på bild när den väl anländer.
    Önskar dig en fortsatt fin helg.
    kram och nospussar från oss!

    SvaraRadera
  12. Tusen tack för era kommentarer! Är nu hemmavid och vid den stora datorn. Min "gamla" mobil som egentligen inte alls är gammal, den tar superfina foton, men den seeeegar i allting och stänger av sig och shit. Tröööötttsamt!
    Min nya turkos är förväntad vecka 22, ett litet tag tills dess men jag får tåla mig.
    Det har varit skönt att ha varit handikappad, för nu har jag fritt kunnat umgås med väninnan. Det har varit jättekul, vi har inte setts på år och dag, känns det som.
    Kvällskram och nu drar jag snart täcket över mig.

    SvaraRadera