söndag, maj 10, 2015

Häng med mig fram!

God morgon, söndag!

Idag packar jag matsäcken och beger mig till workshop heldag på Musikskolan.
Jag kommer att få åka med i kompisens bil, så denna promenaden jag visar här, den gjorde jag igår!
Jaa, häng med fram, vettja!
Här grönskar träden i riktig explosion.
Magnus Gabriel de la Gardies jaktslott, även tidigare rådhus och numera också Rådhuscafé.
Nu var jag något sen med att ta fotot, så många gäster hade begett sig därifrån. 
Och marknadsfolket började plocka ihop.
Men solen sken så det knakade och de bleka gula sofforna gapade ganska tomma, men jag satte mig en stund ändå och lapade sol.

Fick hem tidningen Veteranen, den som man får "gratis" som medlem av SPF. Brukar kolla på resor, som jag tycker mestadels är dyra, fast guldkorn finns säkert.
Läste nu om Inlandsbanan och guide Christina Falkengård (superduktig), precis den resa, som jag gjorde sommaren 2013, från Kristinehamn till Gällivare, all inclusive och massa bussutflykter och hotellövernattningar.
Nu går resan bara från Mora till Gällivare och enbart halvpension, och dyrare.....
Vilken tur att jag gjorde den när jag skulle, och inte nu, när jag ska göra annat *känner mig klok som en pudel*.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sjuttioförsta inlägg av hundra till #Blogg100

38 kommentarer:

  1. God morgon ,,,,ja den tidningen känner jag igen många på hemmet får den, helt ok jag tittar i den i bland, va mysigt du har det o vackra bilder ...hoppas din dag blir bra kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, många på hemmet, jo, den riktar sig inte riktigt till mig, egentligen, känner jag, den handlar mycket om åldringskrämpor, men men, man kan bläddra i den.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Så härligt med den spirande grönskan. Hos dig har den kommit lite längre än hos mig. Men det kommer, det kommer och jag väntar ...
    Kram och fortsatt trevlig söndag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart med spirande grönska, så fluffigt och skirt.
      Tack och kram ♥

      Radera
  3. Jättefina de där gula bänkarna!
    Och våren tycks vara långt kommen hos dig.
    Vi har nog inte snö här heller men är kanske en vecka efter i grönskan. Troligen händer det mycket här på hemmafronten under de fem dagar jag är i Amsterdam...
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj att läsa och se i bloggarna hur årstiderna skiftar. Såg när jag åkte bussen att Trollhättan var längre kommen. Men, det kommer överallt så småningom.
      Tack och kram och trevlig hollandsresa!

      Radera
  4. Parkbänkarna i min stad är gröna "ler" och träden har ej börjat att grönska ännu där jag bor, men det är på gång så snart....Bussresan som du gjorde till Gällivare minns jag ;) Ha en solig och fin Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var en underbar resa till Gällivare, helt fantastisk, och den finns inte mer i det skicket, men jag hann. Och jag åkte på Pusselbits födelsedag, mycket märkligt.
      Tack och kram ♥

      Radera
  5. Fina Lidköping. :-)
    Önskar dig en trevlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, fina Lidköping, tycker om min stad ;)
      Tack och kram!

      Radera

  6. Så grönt och skönt :-)

    Är sen idag, dricker mitt morgonkaffe först nu, vilket betyder att jag sovit länge.... :-)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaknade 05, jag. Nu trött, efter underbar dag. KL ♥

      Radera
  7. Riktiga sommarbilder :)
    då får du ha en bra dag, här var det både sol och regn igår.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det blev blandat fint. Kram!

      Radera
  8. Vilket vackert jaktslott och så trevligt att det används till café. Hoppas att du får en bra söndag på alla vis!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jo, det är Turistbyrå också, och man kan gifta sig där också, fortfarande.
      Kram!

      Radera
  9. Glada somriga mysiga bilder. En explosion är vad det är just nu. Naturen är härlig den.

    Ha det superkul på din resa. Lev å må...Hej å hå.

    Fina fina bilder.
    Kramelikramkramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gokvälll, busfröet. Min resa är långt framigenom, inte förrns till hösten/vintern.
      Nu njuter jag hela sommaren av Sverige!
      Kramkramelikramkram!

      Radera
  10. Det är så trevligt att se dina fina bilder från Lidköping och jag får nog i sommar ta mig en tur till mina gamla barndomstrakter. Men Töreboda kan jag nog hoppa över...En riktigt "gudsförgäten håla" sa min norska mamma alltid...Mariestad känns ju bättre.
    Det låter trevligt med en dag i musikens tecken. Hoppas på att få läsa mer om detta.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit en underbar dag. Nu lite trött.
      Tack och kram!

      Radera
  11. Lidköping är en otroligt fin sommarstad tycker jag. Du borde gå till turistbyrån och sälja dina bilder - så bra är dom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. sommarstad, absolut! Nej, ingen vill väl köpa bilder som vem som helst kan ta, tyvärr. Men tack ändå!

      Radera
  12. Så fina bilder från gårdagens promenad. gissar på Lidköping? Gissar jag rätt då? Annars får jag skämmas lite haha) Hoppas din dag idag är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lidköpng, yes yes. Villa Lidköping, för den idrottsintresserade.
      Tack, så fint idag!

      Radera
  13. Det är nästan så att vissa av dina vackra motiv känns igen.
    Som om man har varit i din stad - vilket jag inte har (tror jag :) )
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de återkommer och kommer åter. Bara får att du ska komma hit ;)
      Kram!

      Radera
  14. Fina bilder och det börjar grönska lite grann ser jag. Snart blir det ännu bättre när det kommer lite värme.
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väntar på värmen, för jag är frusen! Tack!

      Radera
  15. Mycket trevliga bilder.
    stor kramis

    SvaraRadera
  16. Vilket fint jaktslott han hade Gabriel de la Gardie. De kunde kosta på sig de där herrarna. Har varit i Lidköping en gång men kommer inte ihåg att jag sett det.
    Annars en trevlig stad minns jag. Brukar hälsa på min svägerska i Tibro och då visar hon mig Västergötland. Som har mycket att visa upp vet jag nu ...
    Kram Margaretha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar bygden. Många fina naturliga naturställen, om man så säger.
      Kram!

      Radera
  17. Workshop på musikskolan, det låter spännande! Hoppas du berättar om den sedan. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer ett kort inlägg i morgon. Kram ♥

      Radera
  18. Ännu en gång får jag lovprisa (prislova?) din vackra stad.
    Och vilket underbart väder du hade den dagen.
    En heldag med musik låter som det ska bli både roligt
    och intressant. Du kommer nog att lära dej nåt nytt.
    26C här idag. Sommarn har kommit för fort!

    Ruth i Virginia

    Gillade den där sticka cykel i ditt förra inlägg. Vilket jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovprisa, ja.
      Vädret var fint igår också och ska så bli även idag. Tacksamt!
      Men du har MYCKET varmare!
      Du får läsa idag om gårdagens kurs! Och cykeln, jaa vilket jobb att tillverka den kostymen...

      Radera