lördag, maj 23, 2015

Glad Pingst 2015

God morgon, lördag!

Och Pingst, hänryckningens tid! Och efter regn kommer sol.
Det var så pinligt grått, kallt, regnigt och blåsigt igår så jag ville mig inte ut ensingång. Bilden från i förrgårs.
Gick bara bort till tvättstugan i andra huset och bokade en tid. Det blev en admindag igen, pysslade om min nya mobil, den är väldigt rolig, jag är så nöjd, så.
Din klara sol gick åter upp för oss alla. Den ska lysa på oss hela dagen med sitt vänliga sken, underbart. Just nu 8 grader men ska bli upp till 17.
Morgonfärska bilder.

Vet inte vad dagen bär i sitt sköte, börjar med att lyssna på "Lördag med Lisa" i varje fall. Min inre dörr är öppen, gäller bara att gå igenom den också.

Och så är det Eurovision schlager! Heja Måns!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt åttiotredje inlägg av hundra till #Blogg100

30 kommentarer:


  1. Så söta bilder.

    Ja, ikväll hejjjar vi på Måns, men jag gillar den norska balladen också och som norsk får den gärna komma på andraplats, hi hi hi....

    Glad Pingst

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hortensia på dig, hihi, soliga önskningar då att Sverige vinner och Norge kommer tvåa ♥
      Pingst KL ♥

      Radera
  2. Jag tycker hortensior är vackra för ögat att titta på " ler " Denna pingstafton öser regnet ned här i Skellefteå. Maj månad har mest bestått av skyfall här i norr. Jag tror inte Måns vinner Eurovision Song Contest i kväll " men det vore ju så klart kul om han gjorde det " Jag tror att Rysslands bidrag och Australiens bidrag ligger bra till , Men sen vinner väl säkert ett bidrag som man inte ens hade i tankarna skulle vinna som i fjol då Conchita Wurst vann. Helt otippat! Glad Pingst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hortensior är jättevackra men svårskötta, tycker jag.
      Synd att du har regn hos dig, det är inget upplyftande precis, i denna grönskande tid.
      Vem som vinner, ja det är frågan, det. Ser väl med ett halvt öga *ler*, tror ändå att Måns vinner, fast han har starkt motstånd av grupper nere i Wien.
      Glad pingstafton!

      Radera
  3. Ja, heja Måns och Glad Pingst till dig :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt fin vårbild den där första! :-)

    Jomenvisst - HEJA MÅNS!!! Fast med 27 låtar plus omröstning lär jag ha somnat innan resultatet är klart... :-)

    Glad Pingst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rädd jag somnar också, TV bara inbjuder till det zzzzzzz
      Tack och kram!

      Radera
  5. Jag har lite svårt att klämma fram nån känsla av hängivning i det här trista vädret.
    Fast att klippa gräsmattan duger temperaturen till!
    Ha en go lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är ett stort flöde av sol, dock lite för kyligt, men glad ändå!
      Tack, jag njuter. Kram!

      Radera
  6. Glad pingst! Och det var bra att du fick "tala ut" ang initiala felbedömningen med donation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ja, det kändes befriande.

      Radera
  7. Hej min fina vän.
    Äntligen så kikar solen lite försiktigt fram bakom molnen hos mig nu. Det har regnat hos mig i natt.
    Men om sola försvinn, får väl jag vara solen då. Nån ska väl Ha den uppgiften åxo hihi.
    Bra du gillar din mobil. Tumme upp.
    Öppen ska vi va, denna da.

    Trevlig pingst till dig min fina härliga Goa bloggvän.
    Ikväll så håller vi tummarna för Måns.

    Kramelikramkramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår fick jag försöka vara sol, idag har jag ledigt, för solen är självgående, skönt. Lite varmare bara, om en ska vara petig.
      Tack och kramelikramkramkram!

      Radera
  8. Fick nyss reda på att det är pingst, inget vi pratar om här, men vi har bankholiday denna weekend, så måndagen blir söndag!
    Kanske slår ett öga på Melodifestivalen, men väldigt få här i UK är intresserade, så det är inget stort alls.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, jag trodde det var ett religiöst inslag som gällde världen runt!
      Att få kollar Mellon i UK det har jag förstått, men konstigt, för UK är ju deltagande!
      Tack detsamma!

      Radera
  9. Din nya Samsung har ju lovordats stort, speciellt kameran. Så du lär nog bli riktigt nöjd!
    Glöm inte döpa den bara - typ Sammy;-)

    Hyfsat väder med sol och moln här, kallt och blåsigt dock...

    Måns och killen från Israel blev jag väldigt förtjust i efter snabbspolningen. Håller tummarna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sammy, ja tack för det, har glömt döpa honom, för det är ju en han, jag har ingen ann ;)
      Jag älskar honom redan, på alla sätt och vis, och vilken kamera! Behövs inget redigeringsprogram, bara möjligen att beskära "för hand".
      Kallt, men soligt här!
      Håller tummarna för Sverige, så klart!

      Radera
  10. Tittar in och önskar dig en Glad Pingst!
    Och visst ska vi heja på Måns, sen får vi se hur länge man har tålamod att sitta och titta på kvällens spektakel. Det blir nog en hel del zappande.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får se hur länge ögonlocken orkar vara öppna (de mår bra annars) men TV är för mig sömnmedel, men klart, hejar på Sverige!
      Tack o kram!

      Radera
  11. Önskar dig en glad Pingst, Gerd! :)

    Jag längtar efter värme nu för jag börjar bli lite trött på att vara kulen hela tiden. :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR jobbigt att vara kulen, jag är en riktig fryslort, klär mig ofta i lager på lager. Just idag skiner solen så den nästan spricker, men det är kyligt.
      Tack o kram!

      Radera
  12. Visst är det kul med en ny mobil :)
    Här är vädret inte heller det allra bästa.....Lite blandat kan man säga!
    Önskar dig en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, hur kul som helst!
      Tack o kram!

      Radera
  13. Vackra bilder i "hänryckningens tid"! Roligt att du är nöjd med din telefon och kameran till den. Och visst är det lite pyssel att lära känna en ny kameramodell. Jag har också funderat på en ny mobil, men det blir en "Ajfån" som är kompatibel med min Macdator.
    Kameran på en Samsung är nog bättre, men jag använder oftast min systemkamera ändå. Den är nästan alltid med...
    I huvudstaden har det varit fint hela eftermiddagen och kanske är sommaren på väg....Kanske?
    Nu schlager.
    Kram och tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För din del passar en iPhone ajjlra bäst, den senaste S6 lär ju vara super. Kameran är vassare i Sammy men du använder ju systemkamera ändå så. Det blir nog bra. Jag älskar köra sladdlöst, men det kanske man kan med de nyare kamerorna också? Sammy synkar helt automatiskt, skönt, tycker jag.
      Ja, det är ett sjå.
      Tack o kram!

      Radera
  14. Pingst ja, men helgen som sådan försvinner lite numera då inte annandagen är med, blir mer som en vanlig lördag-söndag...Synd!
    Väldigt kall maj, här har det varit mössa o fleecetröja nästan hela veckan som gick. kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det försvann lite där, synd, men jag firar ändå så pingst, även om jag var själv.
      Det är kallt, håller jag med om, har haft mycket vantar och mössa på.
      Kram!

      Radera