fredag, maj 29, 2015

Finbesök

Godmorgon, fredag!

Solen lyser lite försiktigt och det är 8 grader. Vill ha mer! Mera grader!
Särskilt när det är finbesök här!
Men det ska mulna på och regndroppar falla, som högst 12 grader.
 Visar lite marknadsliv från i onsdags.
Fast jag har nog tjatat ut mina läsare på torgbilder, vid det här laget *s*
 Solen sken så jag siktade med kameran och sköt av i blindo.
 Massa blomster, kläder, frukt och grönt. Hittade söta belgiska jordgubbar för 20 kronor, fick gå an.
Här råkade jag skära av spiran på jaktslottet, ajaj.

Igår kom min yngsta dotter hem en sväng, jag hon är fortfarande kvar här i svängen. Vi ska nog göra lite vidare svängar. Spånar på att åtminstone kunna äta ramslökssoppa i morgon, uppe på Kinnekulle.

Jag håller en låg profil i BloggLandia, kalla det vad du vill, men jag har ingen paus.
Ett gott veckoslut!!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt nittionde inlägg av hundra till #Blogg100

29 kommentarer:

  1. God morgon Gerd! Så fick jag se ditt torg för första gången! Sväng till med yngsta dottern och ha det fint! (återkommer för att läsa runt lite hos dig)
    kram från ett för tillfället soligt Skellefteå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack! Sitter ff en stund bak skärmen. Välkommen och tack för besöket hos mig, återkom gärna! Kram!

      Radera
  2. Ha en trevlig och fin helg ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppstigen redan, har jag lagt mig till med en så ful ovana månne som blivit till en vana? Verkar mysko.
      Soldis här med ljummen luft men regn på väg förstår jag för någon håller på att fylla molnen med något mörkt...liknar ballongen som pumpas upp.
      Två motorevenemang i helgen, Åtvidaberg och Mantorp, vi får nog ställa in vårt besök där, det ska visst regna hela lördag.
      En helt vanlig fredag, tar min tur ner till vårt torg. Känner mig där som tjuren Ferdinand, luktar inte på blommorna men kollar gärna blomsterprakten länge.
      Fina bilder, någon gång vill/ska jag göra ett besök i ditt fina Lidköping, har aldrig varit där.
      Kvalitetstid med dottern, jo jag tackar, det är guld värt!
      Kram bästa Gerd från Elisabeth

      Radera
    2. Hej där, läst men inte svarat, ser jag. Vi har så mycket kvalitetstid ihop nu, och har varit ute på så mycket.
      Just nu var jag uppe en sväng och letade karta. Ska iväg på lite olika ställen idag.
      Kram tillbaka och ha en go helg, bästa Elisabeth!

      Radera

  3. Jordgubbar och röda torn går alltid hem, ha det bäst med ditt fina besök. ☺

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mums. Nu gör vi oss i ordning för utfärd. KL ♥

      Radera
  4. Tröttnar nog aldrig på dina bilder! För mig är det ju fantastisk sightseeing:-) Å eftersom du verkar ha abonnerat på det fina vädret så är ju ännu gladare.
    Här är grått och 12 grader. Vill också ha värme... och jordgubbar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se hur denna dagen avlöper. Förmodligen nya bilder.

      Radera
  5. Här småduggar det men ska bli bättre. Bra det för vi har matmarknad i stan i helgen. Vi är inte så bortskämda med marknader så det ska bli kul. Så du får gärna visa fler bilder från markander.
    Ha nu en toppen fin helg. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spått väder är lika med regntunga skyar. Vi får väl se vart vi hamnar idag.
      Kram!

      Radera
  6. Här skiner med solen, temperaturen har jag dock inte koll på. Molnen börjar komma, ännu vita dock ):

    Tack är riktigt nöjd med håret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter o kollar väderleken både genom fönstret och datarutan. Vad månde bliva?

      Radera
  7. I dag lyser solen så glad man blir :) marknad är skoj får väl hitta nåt i sommar :) hoppas din fredag blir bra kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är marknad i morgon igen, stadigt varje onsdag och lördag. Trevligt. Kram

      Radera
  8. Vilket härligt besök! Jag förstår att du njuter av att träffa din yngsta dötter, verkligen finbesök i ordet rätta bemärkelse.
    Trevligt med vackra bilder från "Liköping" och fint med både sol, marknad, blomster och söta jordgubbar.
    Njut av dagarna och ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här njuter vi, hemkomna från en trevlig trip i bygden. Kram!

      Radera
  9. Önskar dig och dottern en trevlig helg tillsammans!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så härligt med besök av yngsta dottern! Det ger guldkant det :-)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ha det bra med dotter och ramslökssoppa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ramslökssoppan är beställd tills i morgon, oavsett väderlek!

      Radera
  12. Hallå, hallå! Jag blir aldrig trött på ditt torg.
    Färgglatt och livligt - åtminstone när du fotar.
    Vilken massa blomster det fanns! Svenskar
    tycks göra av med en massa pengar på blommor
    för den korta men intensiva sommaren. Lätt
    att förstå.
    Kul med dotterbesök. Hade lunch med äldre dottern
    och hennes make i går. Han flyger till Syd-Afrika idag
    på ett jobb; (tillbaka 2 juli) Ville så klart säja adjö åt
    sin älskade svärmor :).

    Ha dej en fin sväng denna veckända. Kram

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var bra, Ruth.
      I morgon kommer toppenfina bilder på något i närheten, dvs dryga två mil härifrån.
      Vi viftade med trollspöt, och vips, så hade vi tur.
      En blomma är inköpt. Det är så roligt med blomster i den kalla Nord.
      Kram!

      Radera
  13. Oj vilket roligt besök du har!
    Ta väl vara på tiden tillsammans och kom tillbaka
    och berätta lite senare!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så härligt. Nu slokar mina ögon, så god natt, kram!

      Radera
  14. Fina bilder från din stad, precis som vanligt!
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera