lördag, maj 16, 2015

Blå blå himmel

Godmorgon, lördag!

Igår Vårmarknad (kolla den blå himlen), idag Barnens Dag (gråmulet med regnrisk)!
Men här var Vårmarknaden, då. Knökafullt med folk hela gågatan fram. De vanliga affärerna hade liksom flyttat ut på torget.
Fanns väl en del vanliga knallar också, men annars var det typ Hemtex och Cervera som stod på torget.
Nytt hår, kanske?
Uppträdande skulle det också bli lite senare.
Jag knödde mig fram och runt och omkring en stund, sen drog jag hemåt.

Hann med en tvättstugerunda och lite njutning på balkongen innan marknaden
Och Let's Dance var festligt på TV:n som är världens bästa sömnpiller. TV alltså, blir så trött, även trött på att vara trött, haha...
Den bannade laptopen suger energi, grrrr. Den har jag lagt locket på.

Kaffe kopp kopp och strax lite havregrynsgröt, så ska väl också jag piggna till, denna gråa dag!

Och GRATTIS, Dieter, på din födelsedag där nere i Bremen, Deutschland!

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta är mitt sjuttiosjunde inlägg av hundra till #Blogg100

20 kommentarer:

  1. Hoppas den blå himlen finns där idag också och kan ge lite energi.
    Här är den hotfullt grå och det bådar inte gott för min kolonidag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppet kan finnas, men verkligheten är grå. Så energin är låg. Men dagen är inte slut än! Kram!

      Radera

  2. Trevligt med marknad mindre trevligt med laptopen. :(
    Jag hoppas du har garanti på den, men surt ändå...

    KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag har garanti, den är ju bara 7 månader. Men man vet ändå inte om de godtar en hårddiskkrasch. Och så får jag åka minst 5 mil för att lämna, klaga.
      Finns inget MediaMarkt här. Det stör mig.
      KL ♥

      Radera
  3. Kul med vårmarknad :) Glad Söndag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, försöker vara glad, kram ♥

      Radera
  4. Havregrynsgröt är gott det. Mmm...
    Vilken härlig marknad och vilken fantastisk blå himmel. Vilken skön dag du haft.
    Ett nytt hår?? Hmm....jomen det kanske inte skulle vara så dumt inte. TantGlad skulle behöva förnya sig lite inför sommaren hihi.
    Ha det såååååå gott och en fin dag.
    Gladerkram till dig.
    Kramelikramkramkram.❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en alldeles speciellt vacker och skön dag, aningens varm i lä, för det blåste lite grand för mycket.
      Jag gör mitt bästa av denna dagen. Har varit ute men mycket inomhusgrejs, pukar en laptop bl.a..
      Kramkramelikramkram♥

      Radera
  5. Vilken underbar himmel! Vår var också blå igår men i dag är det mycket gråare toner...

    Kram och god förmiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, mycket gråare - och kallare.
      Kram!

      Radera
  6. Vilka underbara bilder! Blå himmel och massvis med folk som är ute! Somrigt trots jackorna på;-)
    Det var sol här på morgonen, nu är vi tillbaka på grått:-(
    Önskar dig verkligen lycka till med datorskrället. Vet precis hur och vad du känner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes verkligen somrigt och som det ska va, fast önskan hade varit mer värme.
      Datorskrället !"#¤%&=? tusen tack för förståelse! Men jag pukar på, lite då och då...

      Radera
  7. Här var det blå himmel, så blev det alldeles grått och nu är det blått igen.
    Ha en skön kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre väder än mig! Tänk om vi bodde på Canarias, då vart det inget snack om väder, men inte heller några ljusa sommarkvällar.
      Tack och kram!

      Radera
  8. Vilken härligt blå himmel! Och säkert bra för affärerna denna Vårmarknadsdag.
    Trist att din laptop inte är lika strålande, för visst vill man att en ny dator skall fungera.
    Och mysigt att du fick en fin stund i solen på balkongen.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag försöker att förse mig.
      Nu har jag vilat från datoriet i flera timmar idag, gjort annat.
      Kram!

      Radera
  9. Vilket härligt färgsprakande inlägg!
    Ja, vi har väldigt omväxlande väder också hos oss.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tackar vi vädergudarna för, att det blev färgsprakande. För folkmassan i gråregn, hade inte blivit detsamma, så är det bara.
      Kram och välkommen hem!

      Radera
  10. Fantastisk blå himmel - en sån har man inte sett på länge. Alltid kul med marknad - om det är vackert väder...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi har haft några sådana här blå himlar i Lidköping, faktiskt bättre väder än på många håll. Tacksamt.
      Kram!

      Radera