fredag, februari 20, 2015

Mobilanvändarens fasa

God middag, fredag!

Jaa, vad kan vara värst? Vad tror du?

När man spottar och svär som värst, då tror jag att det är tillfällen med dålig eller ingen täckning.
Och inget batteri kvar i mobilen (om man inte, som jag, utrustat sig med trådlös batteriladdare, som man också måste underhålla, annars har den heller inget batteri kvar till slut).

Sicka i-landsproblem. Men, som det nu är, så har inte många någon fast telefon, och då sitter man där utan kontakt.
Den här bilden har jag knyckt ifrån nätet, den är SÅ bra!
Men, så kunde man varken blogga eller surfa runt på den tiden, heller, och således inte näthata heller.

Och nu så är jag borta, lämnade huvudkontoret hemma, haha...
Hittar det nog i morgon.
Ha det så gott tills dess!

♥Ljus o Kärlek♥ 

21 kommentarer:

  1. Ja tänk vad ni missar ,-))))
    Jag kan fortfarande "dänga" på luren ,-)))
    Trådlösbatteriladdare, tänk vad det finns, jag har sladd till min laddare, bland underkläderna ,-))) så jag vet vad den är, vi har så förbaskat många sladdar ,-)
    Ha en skön dag! KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. När jag flyttade hemifrån när jag var 18 år köpte jag en röd sån där telefon. Tyckte den var såååå snygg. Vi hade bara haft grå hemma.
    Den hade vi kvar ganska länge, minns en gång när en kompis till nåt av våra barn skulle ringa hem från oss och blev helt förvånad när han såg vår telefon och sa: "Hur ringer man med en sån här?!"
    Grattis till "Veckan blogg" vinsten :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Bilden är verkligen härlig:-)
    Å att slänga en iPhone är alldeles för dyrt;-)
    Men det finns faktiskt usb-backelitlurar som man kan koppla in i mobilen. IT-bästisen har skaffat en sådan. Den luren kan man behandla som förr;-)

    SvaraRadera
  4. hihi...nej det hjälper det nog inte att spotta och svära, hahaha!!

    Har du ingen extra telefon ?
    Jag har kvar min fasta, bredband, som det tillhör till, fast det är nästan
    ingen som ringer till den !

    Fast det måste kännas konstigt att står där utan kontakt till världen !

    Men njut av tystanaden så länge !

    SvaraRadera

  5. Hi hi hi, så tokigt det kan bli.... :-)

    KL ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Som tur är har vi fasta telefoner på jobbet där får jag utlopp för en hel
    del ilska genom att lägga på luren (hårt)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har bara mobilen. Man måste inte vara arg varje gång i telefonen. Mitt nya inlägg heter Arg - hmm.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  8. Jag instämmer med Moi. Jobbets telefoner kan slängas på. Tänk förr när man kunde åka iväg på semester och ingen kunde nå en på veckor. Om man inte var snäll och ringde hem ifrån en telefonkiosk. Men vi överlevde det med. Kram

    SvaraRadera
  9. När det inte går att slänga på luren, så finns det risk för att hela telefonen åker in i väggen. Nu har jag inte gjort så själv, men hört att det har hänt andra när ilskan runnit över.
    Hoppas du har en riktigt härlig fredagskväll med mycket mys!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  10. Haha, håller med! Att slänga på telefonluren var manna för den arga själen! Ynkligt att trycka på en knapp bara.

    SvaraRadera
  11. Rolig bild, ja det hände väl några gånger under uppväxten att man slängde på luren.
    KAnske det var bättre förr än det uppkopplade samhälle vi lever i idag...

    SvaraRadera
  12. God lördagmorgon!
    Åh vilken fullkomligt underbar bild!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Då jag läser ditt inlägg och alla kommentarer känner jag mig plötsligt som om jag kommer ifrån stenåldern.
    Det är ytterst sällan som jag använder min mobil. Jag har min fasta telefon sedan urminnes tider och den trivs jag med, med eller utan "slänga på luren syndrom".
    Jag har väninnor och vänner som bara har mobilt men samtidigt har jag också en väninna som vägrar både att skaffa dator och mobil. Det tycker jag däremot är lite märkligt. Men,. bara man trivs så.
    Varm kram och välkommen hem då det blir dags.

    SvaraRadera
  14. När jag var barn fanns bara den fasta telefonen. Mamma kunde sitta i timmar och prata med sina väninnor typ. När jag bodde i eget hus med barn och karl så hade vi den fasta telefonen också... Men när jag flyttade till lägenhet så slopade jag den fasta telefonen och använder bara mobiltelefonen. Jag skaffade min första mobiltelefon 2009. Kram♥

    SvaraRadera
  15. Tusen tack för alla härliga kommentarer! Nu ska jag jobba på ett nytt inlägg från min resa.
    Ska bara tillägga att bi skippade den fasta telefonen för flera år sedan, hade den inrymd i en mobil, som jag även den avbeställde. Så sen jag blev själv, så har jag bara min mobil, punkt slut, och den funkar ypperligt. Jag behöver aldrig slänga på luren i ilska och inte slänger jag Samsungen i väggen heller, haha! En får la skärpe sej...
    Kramhögar till alla och envar <3

    SvaraRadera
  16. Ja, det var verkligen andra tider förr! Jag minns att det var revolutionerande med en förlängningssladd till telefonen så att man kunde sitta på sitt rum och tala i fred. I dag är det liksom en självklarhet :-)

    Kram och god lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Förlängningssladdar och jack och dosor.
      Tack o kram!

      Radera
  17. Tiden går fort och tekniken rusar fram ännu fortare!
    Kommer ihåg när jag första gången hörde talas om biltelefon och förstod inte hur den skulle funka utan sladd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biltelefon, ja. Märkligt utan sladd, håller med. Och dyrt, var det att ringa då! 6 kr i minuten.

      Radera
  18. Jag fick min fasta telefon avstängd (på egen begäran) sista april 2004. Jag har inte saknat den en endaste gång. Minns också med fasa hur man kunde bli sittandes inomhus en hel dag för att ett viktigt samtal skulle komma eller hur jag jagade telefonkiosker. Den tiden är tack och lov förbi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett stort minus! Usch, vad bunden man var!

      Radera