söndag, december 28, 2014

Snöfall

God söndagsmorgon!

För fjärde dagen i rad vaknar jag till kyla, jag inte är van vid på länge.
Alltså, minus 10 grader är minst 20 grader för kallt, för min del.

Sovit som en kratta, med intag av Echinacea var fjärde timme.
Men jag ska rida ut detta, är aningens bättre!
Snöyra Annandagskväll
Rätt gôtt å va inomhus, då!
Tidig lördagsmorgon.
Lördag förmiddag.
Lördag middag på stan.

Jättemycket folk ute. Jag gick fram enbart för att köpa mig en ny almanacka för 2015. En sådan där riktig med papper, som man kan skriva med vanlig penna i.
Det mesta sköts på nätet, men jag vill nog dubbelföra. Både hängslen och livrem, typ.

Och ingen mellandagsrea för mig, nehej!
Nyårsplanerna klara.

Såg reprisen på "En natt på slottet" på SVTPlay, hade glatt mig åt att se första avsnittet av "Stjärnorna på slottet", men sov mig igenom nästan alltihop. Kände mig risigt förkyld hela kvällen, gaaahhhh.

♥ Ljus och Kärlek  ♥

38 kommentarer:

  1. Läget samma här! Kämpar tappert för att mota bort en förkylning, som sakta men säkert försöker invadera min kropp…
    Vägrar bli sjuk till Nyårsafton!
    Varmt te, apelsiner och D vitamin är min kur, men framför allt en söndag med vila.
    Nu kryar vi på oss!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju min dunderkur med ingefära, vitlök och röd chili också. Jag tror vi fixar detta!
      Kram!

      Radera
  2. Har du åkt på en förkylning? Jag har kokt mig en jättekur med ditt recept på Ingefära, chili, citron och honung. Gjorde den lite för stark för min rosacea reagerade lite...

    Krya på dig.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vägrar, jag är bara i öppningsstadiet som jag snart är ur ;)
      Tack och KL ♥

      Radera
  3. Fint med snö men det får gärna vara lite varmare. Var ute i skogen igår och blev kall om fötterna. Hu då. Idag blir det till att vara inne,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vackra vykort blir det, men jag är också frusen. Blir inne här idag för mig med.

      Radera
  4. Visst är det vackert med snö .....Här är det alldeles vitt,kallt & mysigt här i "min" hamn hihi ...

    /Kryis Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du här det också kallt men skall ju vara inne ändå för jag skall jobba 11.15 till 21.00 lång dag va skoj att du har nyår fixad här det jobb även då men ha en mysig söndag ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har jättemysigt härinne. Visserligen nyttigt med rörelse och frisk luft, men nu ska jag må bra. Kram!

      Radera
  6. Vi gör egna almanackor och ger bort till våra föräldrar och barn i julklapp. Och en till oss själva också förstås, med bilder från föregående år. Mycket Öland blire... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ni gör säkert stora, jag ville ha en liten fickalmanacka att stoppa i väskan, typ.

      Radera
  7. Jag blev inte imponerad av första programmet så nu är det upp till bevis för dem :-)

    Kram och god bättring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, då kanske jag inget missade.
      Tack och kram!

      Radera
  8. Visst är det vackert när snön ligger så där vit och ren. I alla fall på bild!
    Jag hoppas du snart kryar på dig.
    Programmet, som jag brukar gilla, gav ingen mersmak igår.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähä, inte du heller gillade programmet, kanske därför jag somnade ;)
      Kram!

      Radera
  9. Hos oss var det 15 grader i köket-matrummet när jag kom upp i morse. !8 minus utanför. Det blir ingen promenad idag. Dels för att det är för kallt, dels för att jag har både bilhåle- och öroninflammation.
    Almanacka har jag bara en sådan där kontorsalamanacka som man skriver med penna i. Jag har sparat alla sedan 1988 så om jag vill kolla något går jag bara till bokhyllan och tittar efter när saker och ting hände.
    Ha det gott så länge, vila och krya på dig!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua, det var kallt!
      Jag har bara en liten fickalmanacka, klar att stoppa i väskan, plus nätet då, men sms-påminnelser.
      Tack och kram!

      Radera
  10. Tråkigt med din förkylning. Hoppas att du snart blir bra igen och att du får sova ordentligt. Vet hur viktigt det är.
    Nu ska jag ge mig ut på vandringen med Kepler i lurarna. :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo här ska inte bli förkylt, jag vägrar!
      Kram!

      Radera
  11. Trist med förkylning så jag önskar dig god bättring. lIte extra tillförsel av ingefära i te brukar lindra.
    Nej, "Stjärnorna" kändes inte som så roligt, verkade ganska tillrättalagt. Men det kanske blir bättre. Orkade inte se klart utan en bok kändes mer underhållande.
    Vackra vinterbilder från dina trakter, men visst är det för kallt. Så även i min smak.
    Vackert är det här i Stockholm också med strålande sol och snö, men -7 nu mitt på dagen.
    Krya på dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag kurerar för fullt. Har min ingefärs"snaps" med vitlök och chili. Och så Echinacea.
      Så du tyckte inte stjärnorna var något heller, ja då missade jag nog inget.
      Kram!

      Radera
  12. Härliga bilder ,-) Jag älskar kylan!
    Vill också kunna skriva med vanlig penna! ,-))
    Du får krya på dig! Mysa inne, värme och varma drycker!
    Ta hand om dig.
    Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, kan jag ha dig med i min beundrarklubb *skrattar gott* ???
      Jodå, käraste du, det kan du.
      Det var betr. kylan ute.
      Skriva med vanlig penna, det tror jag alltid är bra. Likaså huvudräkningen!
      Tack och stor kram!

      Radera
  13. Hej vännen.
    Blir så glad när du kan kommentera i min blogg *blink blink*.
    Men vilken snöyra. Vi hade snöyra kvällen före julaftonen. Visst är det mysigt då man kan stå i ett fönster och må gott, och slippa vara ute. Då har man det gott.
    Roligt att se bilder från dig. Min bild på min header är ute vid vår entré på gatan där jag bor, så nu kan du åxo få en liten uppfattning hur det ser ut där jag bor. Kul att se hur du bor.
    Jag har faktiskt handlat lite idag på rean. Imorron blire nåt stort jag ska titta på. En bil *ler*.
    Trist om du ska bli sjuk såhär i juletider och nyårstider. Du får krya på dig och sköta om dig lite extra vännen.
    Varma styrkekramar från mig.
    Kramelikramkram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära vännen, pärlan!
      Ooops, så kunde jag kommentera hos dig! Dessa nördar som ska kolla en vanlig hederlig...
      Jag är helt super på att ni har det härligt, du och guben, det har jag allt fattat, mys på så gott!
      Oj oj, ny bil *blink* när får jag? hihi....
      Nej, då, jag blir inte sjuk, jag har bestämt mig för att kriga bort.
      Kramkramelikram <<3

      Radera
  14. Vad fint det blir med snön! Men jag håller med dig - på tok för kallt!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint med snö,, men för KALLT!

      Radera
  15. Oj så tråkigt att vara förkyld nu, men det går över får vi hoppas!
    Vi fick också en del snö och kylan vill jag inte ha, men jag bestämmer ju inte. Det finns många som njuter nu och det unnar jag dem. Krya på dig kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag unnar verkligen alla dem som vill ha snö och kyla! Dock vill inte min kropp ha det.
      Men, jag tror min huskur bättrar mig!
      Kram!

      Radera
  16. Det är vackert med snö...men jag gillar det inte ändå...och ändå ska jag snart iväg och åka skidor....Snö i Skåne är inget kul...det ät så det e`....bara blåst och igensnöade vägar eller slask...men jag härdar ut...Kryakramen från Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, varför åker du till Skåne och åker skidor? Är min första tanke.
      Eller, du kanske bor i Skåne.
      Kramkram! ♥

      Radera
  17. Stackare som har gått och blivit förkyld. En roligare avslutning på det här året kan man väl ha. Hoppas att du blir piggelin snabbt. Ja snö har vi fått ner än nog av i helgen. Krya på dig nu. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, tack. Jag krigar bort förkylningen för fulla muggar, i morgon är den borta!
      Kram!

      Radera
  18. Krya på dig ♥ Det har varit minus 21 grader hos mig idag. Hua! Som tur är ska det bli mildare väder på tisdag och det ser jag framemot. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det ska ju bli det, mildare.Här är det minus 7 just nu.
      Kram ♥

      Radera