måndag, december 15, 2014

Gott humör blev argt

God morgon, denna måndag, mitt i december!
Vaknar till regn och plusgrader.

Inga planerade aktiviteter, jullov från allt.

Får nog gå till bibblan en sväng kanske, har lite skrivarbete på G. Är inte nöjd med skrivprogrammen hemma, sedan min bästa stationära dator med Word säckade ihop och numera är en enkel Linux.
Och en dålig bild är bättre än ingen bild. Eller?

Jag tror jag behövde ut och röra på mig, så jag hittar lite fotomotiv. Jag har haft en idé i mitt huvud nu ett tag, men till det krävs bilkörning, vackert väder. Och så lust, förstås. Och allt ska stämma på en gång!
Men hej, vad jag hittade! Thailändsk frukost. Jag har glömt hur det smakade, men det såg gott ut. Och i värmen har man lust!

Hittade tillfälligtvis "Gott-humör-påsen" (där det tidigare låg en present i) från de tyska campingvännerna, som var här i somras.
Där stod det på tyska: 
"Börja dagen med ett leende, oftast ler den tillbaka!"

Bänkade mig senare på kvällen framför TV:n för att se reprisen av "En natt på slottet", missade ju i måndags, men vad skådade mitt öga? "Leila bakar"!
Det stod det inget om i TV-programmet!

Tog och ringde en väninna som jag visste också skulle se programmet, så vi var arga ihop en stund och fick gruffat av oss, hihi.


Som tack, sov jag gott, men drömde i morse om att jag inte kunde stänga av radion. Jag tryckte på alla knappar, slängde ut batterierna, ryckte ur sladden, men inget inget kunde hindra den störande radion, där jag satt på ett tyst möte. Jag gömde den till slut i skogen.

Undrar vad drömmen ville säga mig?
Ha en bra dag!
♥ TilliT ♥

42 kommentarer:

  1. Ibland kan måndagar vara lite tuffa att vakna upp till.
    Det är bara att göra det bästa av det.
    Och det är du väldigt bra på!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, göra det bästa. Försöka. Tack och kram!

      Radera
  2. Hoppas dagen utvecklar sig bra och blir härligt positiv. Hos oss började det med att nätet låg nere. Lite irriterande ja...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite? ;) Mycket! Nätet SKA bara fungera!
      Tack och kram!

      Radera



  3. Jag tror din dröm hade med sjuans övergrepp på oss tittare att göra, hi hi hi.....
    Här regnar det och blåser och jag måste ut....

    KL♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan så vara, men några goa skratt förlänger livet, hihihihi....
      Tror du radion hängde ihop med detta? Kanske det,
      KL <3

      Radera
  4. Snacka om blandat bandat i detta måndagsinlägg. Simons cat får mig att dra på smilbanden, vilket behövs i detta asgråa regnvädret...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gillat Simons Cat från första början och just denna videon Cat Man Do har visst fått pris. Den är absolut BÄST och får ett stort leende av mig varje gång!

      Radera
  5. Vilken härligt bild på dig och den Thailändska frukosten....Och visst är allt mycket lättare och roligare i värmen :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt, precis allt, blir lättare i värmen!
      Tack och kram!

      Radera
  6. Din bild från Thaland, leendets land, och frukosten där fick mig att sakna Thailand rejält men känna glädje.
    Minnena finns kvar och jag tror ibland att jag förlikat mig med tanken på att det inte blir Thailand eller ett så varmt och soligt land något mer. Min hud tål inte solen längre...
    Tror vi varit där mellan november och februari under 2010-2012 och en del därutöver.
    Förstår att du blev besviken när inte ditt program kom. Kanske var det en del av detta som sedan dök upp i drömmen.
    Att börja dagen med ett leende tror jag på och din kattfilm fick mig att dra extra på smilbanden, men jag hade lett dessförinnan också. Så kansk eblir det en dubbelglad dag idag.
    Önskar dig en trevlig dag!
    kramar och tankar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver många skratt. Jag har ju ingen att knuffa eller buffa på här hemma, och ingen att jaga runt i lägenheten som förr, hihi.
      Ja, Thailand var verkligen leendets land, och klart, väldigt varmt. Jag var där mars 2013, så det är inte så längesedan.
      Tack och kram!

      Radera
  7. PS Din bild från Thailand och din "selfie" visar en glad Gerd, så visst blir det en positiv dag för dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Haha! Jag älskar Simons Cat :-)

    Undrar hur man får till det i drömmarna ibland...

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med!
      Ja, dessa drömmar, inte alltid så behagliga, haha...
      Tack detsamma!

      Radera
  9. Åh, Simons Cat <3, underbar! Spännande att se ditt projekt, hoppas att en fin dag med lust dyker upp snart ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se, ingen brådska. Och Simons Cat, bara älskar honom. Kram!

      Radera
  10. Vad är det för skrivarbete du har på gång? Jag tycker Microsoft Word är det bästa skrivprogrammet, även om det har blivit lite sämre med tiden, när tillverkarna försöker trycka in lite för många funktioner. Så det har blivit lite svårarbetet om man jämför med hur det var förr. Fast ändå det bästa jag har provat.
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är et handskrivett examensarbete, som ska renskrivas.
      Ja, jag saknar Word - nu var jag vitsig, ser jag - jag saknar ord!
      Ska ta mig en tur NU till bibblan och se vad de har.
      Kram <3

      Radera
  11. ...Hmm..upptäckte samma sak som du om slottet....struntade i teven då.... // Lisbeth

    SvaraRadera
  12. Så roligt att se fina bilder på dig... :-)

    (Roligt med katten i dörren och fingret du ger oss... ;-) )

    Ha en skön kväll !
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad uppmärksam du var, haha! Pekade finger? Ja, det ser faktiskt så ut! *skratt
      Tack och kram!

      Radera
  13. Eftersom jag inte kollar programmet förstod jag inte det där med att du blev arg för att Leila bakar. Vad är det för fel med det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade väntat på en hel timmes repris och fick en halvtimme med något helt annat.
      Förklaring i efterhand från TV är att handbollen fördröjde alla program, så den timme blev krympt till en halvtimme och då fick det bli ett bakprogram!

      Radera
  14. Den där frukosten såg väldigt god ut. :)

    Önskar dig en helt suverän kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var säkert god, för all frukost i Thailand var smarrigt.
      Tack och kram!

      Radera
  15. Ni får se programmet på Svt play! Det går bra det också!
    Frukost i Thailand är inte det sämsta livet har att erbjuda! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag vet, men inte detsamma att se på Play. Fast svar har jag här nu!
      Det var handboll på SVT4 och då krockade de och de fick slänga in ett halvtimmes program på sjuan o då blev det Leila bakar. Bah!
      Frukost i Thailand, det är susen, det! Kram!

      Radera
  16. Go kväll på dig ..härliga bilder o visst blir man glad av titta tillbaka o få drömma sig bort en stund i det gråa december vädret ..själv är jag ledig nu o äntligen kunde jag sätta mig här & hälsa på alla fina bloggisar :) önskar dig en skön kväll o en stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du är ledig och kan bloggpromenera lite också, det är kul!
      Tack och kram!

      Radera
  17. Fint att få gruffa av sig med vänner!
    Och bägge fotografierna på dig är också fina, säg inte annat!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i alla fall jag, behöver gnälla av mig ibland, för allt är inte positivt, även om man ska se allt från den optimistiska sidan, verkligheten är faktiskt inte alltid snäll.
      Tack och kram!

      Radera
  18. Eftersom jag inte gillar några mat- eller bakprogram så hade jag också blivit arg och ledsen. Men du kanske kan se programmet på TV-play?
    Jag älskar Simon's cat!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att jag kan se på SVT Play, men det var inte därför jag blev sur, utan för att TV ändrar om självsvåldigt. Jag ser helst inte på playen, det blir för litet.
      Simons Cat är en räddare i nöden för att göra en glad!
      Kram!

      Radera
  19. Fint att få skriva av sig så förtretligheter inte sätter sig fast! Här går det för full speed just nu men det är ju inte så många arbetsdagar denna månaden! kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att både få skriva av sig och prata av sig otrevligheter, ja!
      Ja, du har säkert häcken full i ditt jobb. Men snart är det jul, sen är det mellandagarna, är det inte mycket jobb då? Inför Nyår?
      Kram!

      Radera