måndag, december 08, 2014

Förskolans lussetåg

God morgon, mitt herrskap och fruskap!

Då var det ny vecka igen. Vecka 50. När jag jobbade, pratade man alltid i veckonummer. Numera får jag kolla upp, stort om jag har datumet i huvudet - och veckodagen närapå också.

Och här var jag stor del av gårdagen.
Kyrkans gård i Lockörn.
De rara barnen, som sjöng så fint och charmade oss.
Här ligger en fådd julklapp, känns som en bok.

 Sådär,  förmiddagen ska jag umgås lite med tvättstugan, och även försöka hinna med lite kvalitetstid ute. Solen ska nämligen visa sig idag vid lunchtid och bryta det mulna mönstret. Lär vara halkigt ute, sa väderleksrapporten på radion.

♥ Ljus och Kärlek ♥

39 kommentarer:

  1. Det är verkligen en trevlig tradition med Luciatåg. På fredag är det dags för vårt i kyrkan. Jag är dessutom så traditionsbunden att jag vill ha en kvinnlig Lucia.

    Hoppas du får en bra start på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir bra här. Ja, jag vill också ha en kvinnlig Lucia, absolut.
      Kram!

      Radera
  2. Otroligt att det snart är jul - dagarna har gått fort eller är det kanske jag som inte hinner med i svängarna " ler " Javisst är det skönt när en strimma sol kan lysa upp den gråa vardagen. Men snart vänder det på riktigt och ljusare, varmare tider kommer. Vilket jag ser framemot :) Ha en fin Måndag! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst går tiden fort nu! Och jag, som du, vill att mörkret ska flykta snart, vill ha ljusare tider!
      Tack och kiram!

      Radera
  3. Vilket sött Luciatåg! Sådana stunder lyser verkligen upp i mörkret!
    Nu ska jag också gå ner i min nya tvättstuga, men det blir nog bara
    ett kort studiebesök.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller på än, i tvättstugan. Men härligt väder, varit ute lite.
      Kram!

      Radera
  4. Vilka söta små Lucior... :-)

    KL ♥

    SvaraRadera
  5. God morgon ...förstår att du hade det bra där, att vara med barn o ha skoj är ju super kul ...önskar dig en skön måndag här lyser solen hoppas du har sol också kramen

    Evas blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaa då, visst lyser solen här! Kram!

      Radera
  6. Jag älskar de där luciatågen med miniatyrer av allt.
    De är så söta och duktiga!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är härliga och impulsiva! Och duktiga. Det var en som stöttade allihop, en lucia med väldigt stark och fin röst.
      Kram!

      Radera
  7. Här är det nog ingen risk för solsken idag. Man får vara glad om det är uppehållsväder.
    Ha det så roligt i tvättstugan. Jag ska just gå och hänga upp en maskin tvätt innan jag föttrar iväg till Kupan i Klintehamn.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här pysslar jag fortfarande, och det fina vädret håller i sig.
      Kram!

      Radera
  8. "små" lussetåg är så fint att lyssna till :)
    Här i Helsingborg skiner faktiskt solen också idag. Härligt att få se en skymt av den :)
    Kram och trevlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, sol ute sol inne. Tack och kram!

      Radera
  9. Vilken mysig dag du hade i går. Svinhalt även här, även om termotern visar nån plus grad. Så nu får vi hålla tungan rätt i mun då vi går ut.
    Ha en fin start på den nya veckan. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker just på halkan, men tror inte det är så farligt just där jag bor, men hörde de varnade på radion för runtomkring.
      Kram!

      Radera
  10. Så underbara bilder och vilken mysigt stämning det måste ha varit. :-)

    Ha en skön måndag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättemysigt. Tack detsamma!

      Radera
  11. Julklappar är aldrig fel och inte böcker heller! Kramar! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är så rätt, så! Kram! <3

      Radera
  12. Så mysigt med dessa söta gullungar! ♥ Kraaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, visst är det. Kraaaaam tillbaka <3

      Radera
  13. Å visst har solen visat sig här också - hela dagen till och med, inte bara i två minuter Yiipphhiieeee:-)

    Efter att mitt företag hr skänkt alla våra gamla (Kinnarps) kontorsmöbler till olika skolor kommer det några 6-åringar till mitt jobb på torsdag och ska sjunga för oss. Barnen och lärarna blev så glada över möblerna att det ville tacka på det sättet. Gulligt tycker jag. Ska nog blogga om det precis som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag du ska göra. De små är så fantastiskt gulliga och fulla av energi, man blir glad.

      Radera
  14. Det där med att prata i veckor har jag inte gjort på länge, men började precis med det eftersom jag började studera igen. Flummigt egentligen att prata i veckor!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, nu höll jag på att missuppfatta. Prata i veckor, så länge pratar jag väl inte? Så kom jag på vad jag skrivit ;) så lustigt det kan bli!
      Kram!

      Radera
  15. Mysigt när barnen kommer och sjunger! Annars så verkar Luciafirandet bli allt mer sällsynt. Man ser aldrig en Lucia på stan med kaffe och pepparkakor längre! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte på samma vis som förr. Det är stadens Lucia och sen en hel del från förskolor och i kyrkor.
      Kram!

      Radera
  16. Vilken vacker kyrka ,-)
    Och så fint lussetåg ,-)
    Man blir varm.
    Härligt med en bok!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var varm hela dagen för jag var bara hemma en sväng, sen var jag tillbaka i kyrkan igen!
      Kram!

      Radera
  17. Så fint! Jag saknar detta mycket. Förr när jag jobbade i norra delen av vår stad kom det alltid små barn från förskolan och lussade för oss, det är många år sen jag såg någon av dessa små...inte några stora heller faktiskt.
    Det är nackdelen med sol denna årstiden...HALKA! Jag är livrädd när jag ska gå till jobbet o det är halt. Klarar ju inte av att gå med halkskydd pga dålig balans, så det går på guds försyn. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, halka är eländig. Nu lämnar jag försynen och hjälpen uppåt. Olyckan kan snabbt vara framme. Men cykeln är säkrad, som sagt, för min del!
      Kram!

      Radera
  18. Så fin och spännande liten kyrka! Du måste visa fler bilder därifrån någon gång! Kent får också den fina dagboken eftersom han är kyrkvärd.
    Jag förstår att det var kyrkans barnkör - de brukar, förutom att vara söta och gulliga även sjunga bra. Vilket inte är alla lussetåg förunnat...
    Den 18 december är det Lilla Akademiens lussekonsert i Stockholm. Casimir ska vara med och sjunga - gissa vem som åker upp då?
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har luciakonsert i min gospelkör nu på lördag!
      Ja, det är en jättesöt kyrka på Kyrkans Gård.
      Klart man åker och lyssnar på sina egna! Kram!

      Radera
  19. Läste inte rubriken förrän nu, men ser då att det var förskolan som lussade. Jättesöta barn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var kyrkans förskola, så det var ingen speciell kör, "bara" helt spontant helt underbart, som de små är!

      Radera
  20. r jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
    behöver du ett lån? Skicka ett mejl till
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera