tisdag, december 30, 2014

Året som gick, 2014

God morgon, hälsar jag, så här i slutet på 2014!

Har börjat dagen med att hosta upp mig och nu tackar jag för detta bloggåret. Tack alla rara, som läst och kommenterat. Utan er hade det inte funnits någon blogg. Då hade mina bokstäver legat och bråkat i byrålådan

Jag hade tänkt skriva några väl valda och djupa tankar om året som gått, men ändrade mig. Året är ju förbi och vi ska blicka framåt.

Så egentligen är den här bilden också för gammal, den är tagen för tre år sedan, en vacker augustidag, då vi cyklade på den gamla banvallen. Men den är ögonfägnad.

 Idag ska temperaturen ligga på nollan och hoppa upp lite på röd etta en stund, det är alltså mildare, och lilla snötäcket ligger kvar.
Jag har sovit som en kratta i natt. Just nu sitter jag och tillverkar detta inlägget. Klockan har hunnit bli runt 04. Och jag är sjuk.

Jag får förströ mig bäst det går, måste ut och handla lite mat också.
Men, jag har förtröstan, det kommer att ordna sig på något sätt.

♥ Ljus och Kärlek

39 kommentarer:

  1. Om du drabbats av sjuka får du snabbt tänka ut en plan B inför morgondagen!
    Du har så rätt i att man ska tänka framåt. Men själv väljer jag, just nu, att leva i nuet och ganska mycket i det gamla.
    Krya på dig (snabbt) och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla! Jag har provat plan B, men den sprack *ler* Nej, inte så mycket att göra. Jag fick en slummer nu på morgonen men är lika hostig och skraltig och då åker jag inte bort, hemma är bäst.
      Så därför är jag lite i nuet jag också,, ja det ska man ju vara, vettja.
      Kram!

      Radera
  2. Där tänkte vi lite lika idag! Det får även här bli att blicka mera framåt än bakåt.
    Hoppas att du kryar på dig till morgondagen, själv kämpar jag hårt för att inte
    låta förkylningsviruset ta makten över mig. I ärlighetens namn finns det värre saker
    jag fasar för än att bli sittande i soffhörnet på nyårsafton i sällskap av en rejäl förkylning. Det blir nog värre för mina gäster som får fixa sin nyårsmiddag någon
    annanstans.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag var precis inne hos dig och konstaterade detsamma! Om framåtblickningen. Lustigt.
      Jag överlever att sitta själv vid TV:n men så synd, jag skulle åkt bort, men vad göra? Min hals är öm.
      Kram!

      Radera
  3. Hellre blickar jag framåt och hoppas på ett gott 2015 än att titta tillbaka i backspegeln. Krya på dig ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det var vad jag tänkte, och raderade mina första meningar om bakåttiden. Vi är här och NU och hoppas på bättre tiden.
      Tack och kram ♥

      Radera
  4. Här är sol och en plusgrad nu. Härligt säger jag.
    Krya på dej nu, och så säger jag God fortsättning och gott nytt år.
    Imorgon jobbar jag igen..
    Varm Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, här är inget roligt väder eller mående, men jag får ta det med en nypa salt (som jag aldrig äter, haha) och försöka kurera mig!
      Gott nytt och kram!

      Radera
  5. Hoppas det inte blir en långvarig sjuka på dig :(
    Skickar dig en stor kryapådigkram Och önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vill inte ha något långt elände. Kröp på mig i torsdags. Nu är väl kulmen.
      Gott nytt och kram!

      Radera
  6. Hoppas att du snart känner dig bättre!

    Kram och krya på dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kanske i morgon? Förhoppningsvis. Kram!

      Radera
  7. Tack för året som gått! Jag ser fram emot att följa dig kommande år!
    Gott nytt och god bättring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det låter jätteroligt. Gott nytt!

      Radera
  8. Hej gulliga Vän. Trist du inte är kry. Hoppas du piggnar till fort.
    Jag är Sååååä glad att inte dina bokstäver ligger kvar i byrålådan och bråkar. Dom gör bättre nytta här. Jag skrattar ofta till dina luriga och kluriga roliga ord. Tack för att du finns och berikar bloggvärlden. Det skulle fattas nåt om inte du fanns här för oss. Jag menar det från mitt hjärta.
    Nu ser vi framåt och tar nya tag. Allt kommer bli bra.

    Gott Nytt År och en bamsekram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker själv det är, ja jag vill inte säga namnet.
      Annars gillar jag att ordbajsa, hihi...
      Oh, du milde, nu tar du i, haha, nä, jag tror dig, jag stormgillar din blogg också.
      Japp, framåt, i små soldater, segern den är vår (en låt i min barndom rann till i huvudet)
      Gott Nytt och kram!

      Radera
    2. Får instämma helt och hållet med TantGlad.
      Alltid upplyftande att titta in här - även när du är förkyld.
      Förkylningar går vanligtvis över på 7-10 dar MED medicin
      och ca 7-10 dar UTAN medicin, säjs det.

      Önskar dej allt gott under det nya året! Kramar....

      Ruth i Virginia

      Radera
    3. Men, rara Ruth! 3 veckor i förkylning?!? Finns inte, grrrrr. Här gäller det att kriga. Ska koka mera ingefära, chili, citron och vitlök, så det stinker, haha!
      Ledsen, är jag inte, men besviken.
      Tack, nu tar vi nya tag, då. 2015, here we come! Kramar!

      Radera

  9. Vissa förkylningar klarar man inte mota i dörren, det är bara att bita i hop och låta det läka ut. Hoppas du kan trösta dig med något gott i munnen och att du kryar på dig snabbare än ögat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så. Det beror på i vilket skick man befinner sig. Vilken motståndskraft man har just då. Jag var nog vissen. Det dåliga är att det inte smakar så mycket i munnen ;) svider mest.
      Tack och kram!

      Radera
  10. Vilka underbara bilder! Särskilt den första :-)

    Hoppas du kryar på dig och sen får ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, den första är jag lite mallig över ;)
      Idag mår jag som en skräppåse, men i morgon, då, du! Får leta upp humöret i morgon bitti, var jag nu la det sist???

      Radera
    2. Gott Nytt År - kram! Ama! ♥

      Radera
  11. Den första bilden är helt fantastisk. Underbara sommar!
    Tråkigt att du inte är bra, men du vinner över de elaka basiluskerna!
    Jag önskar dig ett fantastiskt fint 2015 GOTT NYTT ÅR! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaa sommaren är bäst!
      Ja, så trist, jag som skulle åkt bort och allting och blivit serverad. Nu får inga sköta ruljansen i morgon.
      Just nu pågår äkta ingefärsté med citron och honung.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  12. Ja nu ska vi blicka framåt, men jag kikar gärna eller ogärna bakåt också ,-)))
    Vackra bilder, den för tre år sedan är ju magisk ,-)
    Gott Nytt År.
    KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag tittar på gamla kort, men men.
      Tack, gillar att fotografera när andan faller på.
      Gott Nytt År och kramkram!

      Radera
  13. Tack själv Gerd för alla trevliga inlägg och fina bilder du delat med dig av!
    Hoppas att du kryar på dig nu och får en riktigt trevlig nyårsafton.
    Gott Nytt År!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, jag försöker allt vad jag kan att krya, men jag förblir här hemma, jag har insett vad jag orkar, och det är mysigt här, ska ordna det för mig, har både ny bok och ny film, som jag fick i julklapp och TV och.... vila.
      Gott Nytt År och kram!

      Radera
  14. Även om du inte sover så behöver du vila. Själv går jag på penicillin just nu efter konstaterad lunginflammation och det är inte roligt. Men jag tar det lugnt och skjuter upp allting som inte är absolut nödvändigt som t.ex. städning. Jag har ju hjälp hemma också som väl är.
    Men några gäster eller annat till nyår är inte att tänka på.
    Kram från Ingrid som önskar dig ett Gott Nytt År och att du blir frisk fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Gott Nytt År själv! och kram!
      Nej, jag gör i princip ingenting, vilar och halvsover vid dator och TV. Jag får låta tiden arbeta.

      Radera
  15. Hoppas du kryar på dig snabbt! Inte kul att vara sjuk!
    Här har det varit plusgrader och snön har smält bort som... snö i solen?

    Gott nytt år och kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är året med det mest konstiga och varierande vädret!
      Gott nytt själv, tack och kram!

      Radera
  16. Visst skall man blicka framåt, det gamla kan man minnas, men inte längre påverka. Men erfarenheterna kan man ta med sig.
    Trist att du är dålig och jag hoppas du snart skall må bättre. lIte extra färsk ingefära kan hjälpa till i en varm dryck.
    Tack för härlig bloggläsning och jag ser fram emot dina fortsatta inlägg.
    Gott Nytt År önskar jag dig och tack för det gamla.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var till affären och handlade lite mat idag och köpte på mig mera färsk ingefära, använder det ganska mycket alltid. Även gurkmeja.
      Nej, precis, man kan minnas, men ska leva i nuet och blicka framåt.
      Tack och kram!

      Radera
  17. Ett elände att vara sjuk, hoppas du nu mår bättre vid det nya årets start! Här har också varit lite eländigt med ett anfall av stora bölder men är nu inne på antibiotika kur nr två och det hela är på bättringsvägen.
    Snart säger vi adjö till 2014 och välkommen till 2015! Önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy och usch för bacillusker! Jag kanske är aaaningens bättre, vet inte riktigt, är dock däckad, tycker jag.
      Tack detsamma och stor kram!

      Radera
  18. r jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
    behöver du ett lån? Skicka ett mejl till
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  19. Hej allihop, jag har blivit ljugid för av så många företag som har påstått att de är riktiga långivare, men alla mina ansträngningar har varit förgäves, jag har förlorat pengar till falska långivare som påstår sig vara vad de inte är. Tills min vän presenterade mig för rätt långivare jag kontaktade och jag lyckades få ett lån på 95 000 från dem på bara 24 timmar, skulle jag rekommendera alla som letar efter ett lån utan rädsla att kontakta dem via e-post:lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera