torsdag, september 04, 2014

Himlar, jord och vatten

God morgon, sköna torsdag!

GRATTIS, mitt yngsta barnbarn Lowe, på din första födelsedag idag! Vi syns snart, farmor kommer med paket!
Jag älskar molnbilder, brukar försöka läsa ut dem, ifall jag "ser" något.
Från en dag för någon vecka sedan med tillfälligt uppehåll av regn. Utsikt mot Kinnekulle, toppen syns till vänster om mitten.
Vänern låg inte helt blank, det blåste en del.
Samma ställe, men med utsikt åt Vänerblick, ett fint bostadsområde i Lidköpings utkant.

Oh, det känns som om jag tömt hela mitt fotoarkiv, har ju pepprat er med allehanda fint i flera dagar från min resa, som jag gjorde på EN dag.
Vaknar till sol och 7 grader. Men, det ska stiga till hela 23 grader under dagen!

Igår var det ljuvligt. Då satt vi för första gången ute på vårt "stickcafé", där vi höll till på Seniorcenter i stället för SPF:s lokaler. Mycket trevligare här!

Kvällen avslutades med tuff Tabata!

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Verkligen en passande rubrik du har idag! Grattis till lilla Ett-åringen! Jösses så fort tiden går! Han föddes ju nyss!
    Vilka underbara molnfoton du tagit! Visst är moln intressanta, men ibland är de också väldigt hotfulla! Idag hoppas jag att det bara kommer lätta molnskyar här upp på Idre Fjäll för idag blir det shortsen på!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ser på de små, hur fort tiden går, eller hur? Ett helt år har gått, jaa, bebben har blivit stor pojke. I morgon är jag där och får rå om ett par dagar!
      Kram!

      Radera
  2. Grattis till Lowe!
    Vi hade också en härlig dag igår här i Helsingborg med sol och blå himmel. Tror det ska bli likadant idag :)
    Ha en trevlig torsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här gassar det på balkongen, där jag intog mitt morronkaffe! Kram!

      Radera
  3. Vad mycket man kan hinna på en dag om man utnyttjar tiden rätt. Vi har oxå sååå underbara dagar. Är ledig idag då jag jobbar helgen så bara jag sprungit en liten bloggrunda så ska jag ut i solen.
    Ha en fin dag. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, man hinner mycket, men blir trött, haha!
      Jag får ut idag igen! Kram!

      Radera
  4. Grattis till lilla 1-åringen! Tänk att det redan är dags för första födelsedagen. Tiden går så fort, så fort...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo, tänk, tänk vad tiden går, lille plutten ett år! Kram!

      Radera
  5. Stort Grattis till Lowe!
    Å den första bilden på molnformationen är ju Europa och Asien, ingen tvekan:-)
    Å som alltid toppen bilder med sightseeing tur. Man tackar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Den första bilden är magisk, jag vet. Och när jag läste din kommentar visade klockan på 11:11. Det är ofta så för mig. 14:14 osv. Magi ;)

      Radera
  6. Gratulationer till lille Lowe. Han ser säkert fram emot få sin present!
    Moln kan verkligen sysselsätta en långa stunder och så är de så
    tacksamma att fotografera.
    Ha en bra dag i solskenet!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lowe vill säkert ha present ;) prassel prassel i papper och snören.
      Ja, precis.med molnen. Tack, nu är även lunchen avnjuten ute! Kram!

      Radera
  7. Hej Gerd!
    Jag har börjat blogga igen. Kika gärna in på min blogg om du har lust :)
    Vilka härliga, vackra bilder du visar.
    Grattis till lilla Lowe! Oj, redan 1 år! Jag minns när du skrev att han föddes, tycker det känns nyss.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jo, jag har redan varit och kikat hos dig nu. Lowe har blivit stor, ja. Kram ♥

      Radera
  8. Jag är likadan då det gäller moln. Fotar också dom om jag ser något vackert eller annorlunda. Häromdagen bildade molnen, vad jag tyckte, en Sverigekarta. Kanske jag sänder in den till TV programmet Landet runt, för de vill ju ha ovanliga saker som ser ut att avbilda Sveriges karta.
    Grattis till lilla barnbarnet, förstår att du vill åka och gratta.
    Fina bilder du har tagit, som vanligt. Vackert.
    Trevlig dag och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kanske skulle skicka in din bild till Landet runt?
      Tack, jo jag drar iväg i morgon, kram!

      Radera
  9. Grattis till ditt yngsta barnbarns födelsedag :) Det har varit soliga och varma dagar den här veckan! Man får njuta så länge det fina vädret håller i sig .... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det har varit toppendagar! Gäller att njuta fullt ut! Kram!

      Radera
  10. Älskar molnfoton! Av nån anledning får vi aldrig såna
    där vackra, vita moln här. Att se molnen på en blå himmel
    spegla sej i blått vatten -
    det är ögongodis av högsta kvalitet.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så säger mina vänner i Tyskland också, inget är som en svensk himmel!
      Förr tog jag gärna kort på just molnens spegling i vattnet. Fascinerande!

      Radera
  11. Grattis till Lowe :-)
    Gillar också att fota moln.....

    KL ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, oh ja, jag har fotat lite idag ockå. KL ♥♥♥

      Radera
  12. Underbara molnbilder. Vansinnigt tjusigt! Jag kan tänka mig att farmor är fullständigt "förlorad" när den lille ettåringen är i närheten! Det är ljuvligt med dom små och stora barnbarnen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, då. I morgon så. Ska jag ha kram av den lille godingen! Alla barn och barnbarn älskar jag gränslöst.
      Kram!

      Radera
  13. Jag älskar också moln - ser en himla massa saker i dom, där uppe på himlen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om man inte har något särskilt för sig, kan man ligga på backen och titta upp i trädkronorna och molnen ;)

      Radera