fredag, augusti 22, 2014

Kultur- och Porslinsfestival, Lidköping 2014

God förmiddag, åsså fredag igen!

Vad gjorde jag igår kväll, gick jag ut?
Jo, jag gick allt ner till stan för att kolla invigningen.
Torbjörn Borg från Radio Skaraborg kom och tog med sig solen till festivalen kl 19.00 och presenterade några av toppnamnen på arrangörerna.
Dessa fick inviga festivalen med något så ovanlig som Porslinskrossning!
 Denna flicka utförde konster på 6 meters höjd!
Hon var otrolig och for upp och ner, slingrade sig hejsan svejsan i den röda manteln, i den lätta klädseln, när vi andra stod och småfrös.

Och kl 19.30 var det dags för flyguppvisning. Då kom Jas39 Gripen från F7 Såtenäs och körde några mäktiga varv!
Jag har inget foto att visa därifrån, det klarade inte min mobilkamera. Ledsen.

 Jag ska snart dra ut på stan igen. Finns massor med jippon hela helgen. Får passa på, då jag inte har något annat för mig.
Jag ska speciellt rikta in mig på mat- och konsthantverksmarknaden, som ger upplevelser längs två långa stråk.

Ha en go fredag ♥
Undrar vad den gör, som inte bor i Lidköping och går på festival, gör denna dag?  

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Det låter som det blir en trevlig helg hos dig. Mycket roligt att titta på :)
    Här blev vi plötsligt bara två vid frukostbordet idag sen Ama och Anders åkte....
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så det kan bli! Då förstår du kanske lite, när alla åker och det bara är jag.
      Men nu är det fullt ös här. Tack och kram!

      Radera
  2. Uppiggande helg med rolig saker att göra. Hoppas att vädret också vill samrabeta!
    Mat och hatverk låter väldigt trevligt och säkert finns det mycket annat också som kan locka. Skulle tro att Lidköping lever upp och går man ut ser man alltid en del människor.
    Fredag är det!
    Det blev ett hastigt marknadsbesök för att köpa frukt och grönt och en nygrillad kyckling. Men så in i hoppsan varmt att jag nu får "pusta" ett tag. Några större utsvävningar blir det inte idag.
    Känner mig lite som tjuren Ferdinand under korkeken, men jag sitter under fläkten.
    Ser fram emot att läsa mer om din dag.
    Kramar och goa tankar till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!
      Har inte kommit ut än, för regnet har trillat ner, synd. Lite rôset och kallt, här behövdes en värmefläkt!
      Men snart ska jag se om jag kommer ut mellan skurarna.
      Kram!

      Radera
  3. Konsthantverk är alltid kul att titta på! Vi har tyvärr missat en marknad de hade här förra helgen, men det kommer väl nya nästa sommar gissar jag. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma år från år, förmodligen.
      Jag har nu varit ute och gått i 3,2 timmar, hoppas det blir bättre i morgon, och inte så många regnskurar. Kram ♥

      Radera
  4. Hej hopp
    ja vi hade en toppen resa. trevlig sådan.
    Ja birka var min arbetsplats år 2005.
    mysig båt att åka med tycker jag.
    ikväll blir här mys o lugn, imorn väntas simhallen. hoppas du får en fin kväll och helg min vän kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 9 år sen, tiden går! Ja, jag älskar att åka båt, fast kanske inte ensam. Som jag gjorde då.
      Kram!

      Radera
  5. Vilken trevlig helg du har framför dig. Hoppas att vädret är snäll mot alla som nu har arrangerat denna festival och mot er som ska njuta av den.
    Stor kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det blir bättre, som sagt. Regnskurarna avlöste varann ett tag.
      Storkramen!

      Radera
  6. Det låter som om du laddar för en händelserik och omväxlande fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade laddat, det stämmer! Kram!

      Radera
  7. Oj vilken akrobat. Det kanske var rätt ansträngande så hon frös inte därför.
    Min ena bror har jobbat på Saab i Linköping och varit med och ritat Jas Gripen.
    Förstår att du har fullt upp och jag hoppas att vädret håller sig på den snälla sidan, inte stark blåst eller regn.
    Min dag har varit lugn, du kan se på min blogg, inga större utsvävningar.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit ute och jag har läst din blogg! Fredagskram! ♥

      Radera
  8. Otroligt detta du såg utanför Åhle´ns, jag blir så beklämd, men världen har nog blivit så nu. Min mysing säger likadant att de kommer i fina bilar och blir avsläppta, där se sedan sitter.
    Trevlig fredagskväll och kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev riktigt ledsen. Det har blivit en business. De "arbetar" här 8 tim om dagen, precis som vi andra, men får en bråkdel i lön.
      Kramkram ♥

      Radera
  9. Det händer en del i din fina stad! Helt klart skulle jag gärna varit där idag!
    Nu har det inte gått någon nöd på mig för jag har varit i Malmö och haft
    både sol och 20 gr varmt vissa stunder, men nog hade det varit roligt få gå
    på festival i Lidköping!
    Ha det gott!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite mysigt var det, men du hade missat solen! Nattakramen!

      Radera
  10. Trevligt när det händer en massa omkring en, om man är ensam behöver man ju inte känna sig ensam om man klarar av att gå ut bland folk.
    Porslinskrossning - det var verkligen nåt nytt :-)

    Vi har nu ett par aktiva helger framför oss i Lovisa, allt kulminerar med forneldarnas natt och Lovisa Historiska Hus i slutet av augusti då 15 000 personer invaderar stan...
    sedan blir det lugnt tills nästa sommar är här :-)

    Kram och kärlek till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter kul det som händer i vackra Lovisa!
      Kram och kärlek ♥

      Radera
  11. Nu är fredagen snart slut, liksom jag.
    Jag jobbade länge idag så det fanns varken ork eller tid att göra så mycket mer den här dagen.
    Hoppas vädret har varit gynnsam hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var sisådär. Men trevligt! Kramkram

      Radera
  12. känner livsglädje i din blogg som ÄR såååå roligt att få känna!
    Ha en underbar kväll du fina och en fortsatt jättefin helg.
    Varma varma goa hjärtliga kramar från lilla jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgonkram, Anne-Christine! Så fint du skriver, jag niger och tackar! Och solen gick upp för mig. Kram!

      Radera
  13. Fina bilder som vanligt! Hade du slängt dig så där så hade du säkert hållit värmen..."ler"...Fint uppträdande förstår jag. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, arbete befordrar hälsa, hihi. Hon arbetade för fullt, ju. Kram!

      Radera