måndag, augusti 25, 2014

Bildekaler och klistermärken

Goddagens, måndag! Det är var dag - vardag - nu.
Särskrivning, eller ej.
8 grader och några regndroppar tillskriver jag början på den här dagen. Sol och 15 grader kan tänkas lite längre fram.

Jag deltager i en tävling som BP anordnat.
Hon är en äkta 08 och kan säkert finna många roliga saker i huvudstaden, som jag har svårare för, i lilla välstädade hålan Lidköping.

Men, här kommer mina bidrag!
  
 Klistrat och tuschat på "HerrGårMan".
Denna skylt finns på gågatan "fram" till torget.
 Bildekal på "Göteborgsoperan" och "HiFi-klubben", fanns på festivalen i lördags just bredvid torget, och om man ville, kunde man gå in i bilen och få en musikupplevelse.
Klistermärket på Sumobrottningen är "Gratis" och fanns också med på festivalen.
Detta är klistrat på en järnvägsövergång. Lite 08-touch där.
Dekal, eller inte, så flirtade den här Fiaten med dig, BP! Så håll tillgodo, med mina alster!

Jag antog utmaningen, för att jag tyckte det lät kul. Jag har alltid kameran tillreds i min mobil, det är lätt och bekvämt, och jag letar gärna nya konstiga motiv.

♥ TilliT ♥

24 kommentarer:

  1. Vilken rolig utmaning!
    Jag använder också mobilen som kamera när jag är ute och går!
    Här lyser solen och innan vardagens slit börjar ska jag bjuda
    hundarna på en strandpromenad! Några dekaler eller klistermärken lär
    vi nog inte stöta på!
    Önskar dig en härlig dag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inte dumt med en solig strandpromenad! Jag hoppas jag får uppleva soliga morgnar igen innan vintern kommer, brrrrr.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  2. Stort tack att du också vill vara med. Tack för länken också:-)
    Du har upptäckt riktigt bra dekaler. Kul att du kollade trafikskyltar och direkt hittade något riktigt roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var ett roligt göra, även om lite svårt!

      Radera
  3. Kul utmaning. Gillar den där flirtande bilen på slutet. Tänk vad mycket roligt vi har runt omkring oss som vi ofta bara går för bi utan att ens se.
    Måndagskramen på dig Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är jätteroligt att sätta på sig upptäckarögonen! Kram!

      Radera
  4. Åh, vilken flirtigt söt bil! Kanske jag skulle pimpa vår fast då får nog Husse spader ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Husse får säkert spader *ler stort* Kram!

      Radera
  5. Det spelar Ingen roll vilken stad du befinner dig i för du hittar roliga motiv var du än är!
    :)) ❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack för den! KL ♥♥♥♥

      Radera
  6. Trevligt!
    Sån där sumobrottning har vi sett en gång och vi höll på att skratt ihjäl oss. De såg inte kloka ut :D
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick aldrig se någon sådan brottning, det var nog för billigt ;)
      Tack och kram!

      Radera
  7. Vilka roliga dekaler du fotograferat och tack för goda skratt denna måndagsförmiddag!
    En rolig utmaning/tävling.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att mina bilder lockade till skratt! Kramar!

      Radera
  8. Svar
    1. Ja, visst var den! ;) Vrålsött vrålåk ;)

      Radera
  9. Skojiga dekaler du hittade! Jag är orolig att jag inte platsar i denna tävling...få se om jag hittar något innan kl 20!
    Tack för titten på min blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid man hittar när man är på jakt, lättare att bara ramla på osökt. Men det räckte nog med EN bild för att vara med, tror jag.

      Radera
  10. Vilka roliga motiv du har hittat! Gillar bilen, den hade jag gärna haft i mitt garage!
    Haha!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bilen är söt, riktigt sockrig! Kram!

      Radera
  11. Var utmaningen "bildekaler och klistermärken"?
    I så fall har du ju lyckats riktigt bra med att hitta annorlunda sådana!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det! Tack, det ger sig vad den enväldige domaren säger!
      Kram!

      Radera
  12. Mycket braiga tävlingsbidrag :-)

    SvaraRadera