måndag, juli 14, 2014

Ruth i Virginia och Kronprinsessan!

God morgon!

Jag kom på en sak, när jag skulle presentera alla dessa fina rosor, tagna i Stadsträdgårdsparken, i Rosengården där, i Lidköping.

Jag kom på att jag vill förära Ruth i Virginia en utav dem, och du får välja Ruth, och kan du inte, så får du la ta allihop! ;) Nej, skojar, spara några, för de ska mina andra underbara bloggkompisar ha, de får också välja ;)

Hoppas du kikar in här just idag, Ruth!
Säg "Aldrig på en Söndag" ;) för det blev en måndag!
Men så kom jag på att det ju är Kronprinsessan Victorias födelsedag idag också! Så hon också välja sig en ros eller två!!!






Kronprinsessan vet vi ju vem hon är, men vem är då Ruth?

Jo, sedan lång tid tillbaka, besöker Ruth, 86 år, oss bloggare med jämna mellanrum, läser och kommenterar direkt där bortifrån Amerikat, fast utan blogg själv.
Och en massa humor och minnesbank har hon, fina Ruth!

Men nu tar jag tag i dagen och önskar er alla
♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Visst är hon cool Ruth! Blir alltid så himla glad när hon kommenterar. Dessutom kan tjejen fotboll:-)
    Hon får en hel fång rosor tycker jag.
    Å nu vet jag också vsrför bussarna är flaggade. Tack för den infon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, coola Ruth, jag blir också så glad av henne! Tjejen som nyss förlängt sitt körkort! Klart hon ska ha stort fång rosor, det är bara att plocka här, jag tror de förökar sig!
      OK, så bussarna har flaggor idag ;)

      Radera
  2. Ruths kommentarer kommer lite då och då. Alltid lika roligt. Ge henne hela buketten. Det är hon värd. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte hela buketten från början, men så, ville jag dela med mig till er också. Men kom på sen, att de förökar ju sig själva. Kram

      Radera
  3. Så vackra rosor! Ha en fin dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut en ros till dig, fina. Kram ♥

      Radera
  4. Vackra rosor! Vi ger allihop till Ruth :) Alltid så trevligt att få en kommentar av henne!
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ooops! Jag råkade visst sno med mig en av rosorna... ;-)

    Ruth är en helt fantastisk människa - jag har ju haft den stora äran att träffa henne hemma där i Virginia.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego ♥
      Jo, jag vet att ni träffat Ruth IRL i Amerikat! Och jag har då sett kort på henne! ;)

      Radera
  6. Då passar jag på att önska dig, Ruth, kronprinsessan Viktoria och alla trevliga bloggare en härlig måndag!

    Här vräker regnet ner men jag har tak över huvudet och korsord att lösa :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint inlägg för Ruth och kronprinsessan du har idag.
    Jättefina rosor, och jag väljer nog den vita då jag tycker de vita rosorna är så eleganta. Fast...alla är ju vackra på sitt sätt naturligtvis så lite svårt att välja här bland alla dina vackra rosbilder blir det ju.
    GRATTIS TILL ER idag!
    Ha en jättefin måndag du fina vackra ros "GERD"
    KRAMKRAM till en vacker dam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort rostack till dig, fina TantGlad ♥

      Radera
  8. Så vackra rosor och helt klart ska både Ruth och Victoria ha var sin. Själv skulle jag vilja ha nr 3, för jag är lite svag för just de rosorna och den färgen.
    Ha en härlig måndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du får den rosen då! Kram!

      Radera
  9. Åh vilka vackra rosor hoppas du slipper regnet idag här är grått o trist :) men man är ledig så det är ok ändå ha det gott kram

    SvaraRadera
  10. Ruth är verkligen en pärla som är värd varenda ros!
    Kran

    SvaraRadera
  11. Helt ljuvliga rosor och vilka fina foton du tagit! Här förstör slagregnet mina rosor idag, men buskarna är nog glada för lite vatten. Hoppas de vackra rosorna i din park står lika fina!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  12. Ja, rosor är ljuvliga men inte sönderslagna. Fast man kan aldrig gardera sig mot någon fara. Kram!

    SvaraRadera
  13. Underbara, allihop! :o). /Eva i Skåne

    SvaraRadera
  14. Kära, kära Gerd!
    Tack så innerligt för en så storslagen uppvaktning för mej (och
    kronprinsessan)! Jag känner mej otroligt hedrad och väldigt glad
    för alla fina ord, som skrivits om mej. Jag får så mycket glädje
    av att vara med på ett hörn. När man, som jag, har åsikter om det
    mesta som pågår, är det skönt att få ventilera dem utan att bli
    avsnäst. :) Min s.k. humor kan missförstås ibland; gillar att ge
    små pikar då och då.

    Lite´ historia - Jag kom in på bloggning gn Gittan, som skrev en kolumn för Dalarnas Tidning för flera år sedan, och jag måste givetvis skriva svar på nånting hon skrev. Hon fick sen ge vika för en manlig kolumnist och beslutade sej för att börja blogga, och jag följde med henne. Veiken kommenterade där då och då, och jag började titta in på hennes kontakter. Träffade Gittan för 4 år sen vid hennes vackra sommarhem i Ornäs

    Kom till Ama de Casa, när hon skrev om Bruce (ni känner väl Bruce?) och tyckte det var så himla kul. Lite´ visste jag att Bruce skulle hälsa på mej i Virginia! Därefter har mitt nät av bloggvänner spridits över så många underbara bloggar.

    Tack vare bloggen träffade jag Ama och Anders förra året. Dom gillade Motel Ruth så bra att dom bokat två nätter nästa månad. När jag var i Sverige i september förra året hade jag det stora nöjet att få bo hos Veiken och Lennart - rekommenderas- , som visade mej det mesta av Göteborg, på ett sätt som bara infödingar kan.

    Känner mej lyckligt lottad som, trots min ålder, kan göra så mycket roligt
    och träffa nya vänner, även om inte IRL!

    Kramar i mängd till er alla. Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din kommentar, fina Ruth! Jag har inte haft möjlighet att svara dig förrän nu.
      Så kul att höra lite historia, ja det var inte så lite heller!
      Visst känner vi Bruce, haha!
      Ja, detta bloggandet är otroligt roligt, wow! Riktigt härligt!
      Vi hörs väl mera? Kramkram, fina ♥

      Radera