fredag, juli 11, 2014

Besviken, så besviken.

God morgon, fredag.

Redan onsdag började dåligt och gick åt fanders med vissa saker, som varken väninnan eller jag rår över. Jag lastar ingen, vem som kan drabbas.
Något roligt inom Sverige, som vi skulle ha gjort, blev därför avbokat.

Jag får förlita mig på att det kanske var en vägledning till att vi eller jag skulle göra något annat.
Får försöka se ljuset i tunneln, där jag nu sitter själv.
Så synd, då jag hade så trevligt i tisdags med oss skrattande damer, och sån tur att jag hann med det!

Men, detta blev verkligen snöpligt här och nu.
Det går nog fler tåg, sägs det, men detta får landa först!
Det kan svänga fort i rondellen. Jag går till vänster, när jag går hem. Fast jag menade att humöret svänger.

Två roliga saker har försvunnit från periferin i år. Först resan till Gambia, den blev inställd ganska tidigt för mig p.g.a. personliga skäl, och det tog jag OK.

Men nu, veckoslutet på Vadstena Klosterhotell, det tog jag inte alls OK. Som, jag hade sett fram emot detta, vi beställde redan i maj! Besviken, besviken.
Men så här är väl Livets trasmatta, väven går snett ibland.

Får be om ny vägledning och se vad jag gör av denna dagen idag.

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:

  1. Besvikelser kan göra riktigt ont ibland. Jag brukar beskyllas för att aldrig våga glädja mig i förväg, men det har sina rutiga och randiga orsaker som bottnar i just det.
    Hoppas du hittar något riktigt trevligt i slutet av tunneln. Det brukar ju efterhand kännas som om det är någon mening med det mesta.
    Kramar M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag brukar kunna glädja mig i förväg, men denna gången hade jag en magkänsla att det skulle strula och det blev så. Så speciellt med klostret också, speciellt om man är troende, så detta känns som ett hårt slag.
      Jag får se vad meningen med livet är idag, en dag som vi skulle ha åkt. Kramar ♥

      Radera
  2. Ibland blir det inte som man tänkt sej och då tar man det på olika sätt kanske beroende på hur man mått direkt innan smällen. Du har rätt att vara besviken, men känner jag dej rätt så blir det inte särskilt långvarigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte beroende på min sida, om man säger så, och under lång tid har det varit knepigt att väninnan har kunnat kommit iväg. Så besvikelsen kan tyvärr sitta i. Men vi får se.

      Radera
  3. Ja usch händelser av olika slag händer. En del värre än andra. Ibland är de helt oväntade och svåra att ta in. Jag håller själv på att försöka landa i det som skedde för några dagar sedan angående min brorson. Det är så overkligt. Hoppas att du trots din besvikelse över att veckoslutets planer gick om stöpet för er ändå kan känna dig på bra humör☺ må gott och få en bra dag. Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla, för fina rader! Ja, du har hamnat i ett tråkigt trauma, så sorgligt så.
      Jag ska vara tacksam för denna dagen ändå, det är varmt och skönt ute. Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  4. Om man bokar långt i förväg borde väninnan ju ha bokat in resan också kan jag tycka.
    Men det går nya tåg! Njut av sommaren och vädret, även om det känns tufft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, vi var ju inbokade båda två! Får en förhinder åker ju inte den andre själv.
      Jo, tack, jag ska njuta av vädret, det är skönt trots allt.

      Radera
  5. Usch ja jag känner igen det där att planerat något sen blir det inget man blir nästan gråt färdig. Hoppas du får annat att pyssla med som reserv och att det blir något bättre nästa gång :) upp med hakan o njut av dagen kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar lugna mig nu. Det har smällt färdigt. Jag får göra SPA här hemma. Kram!

      Radera
  6. Men så tråkigt för både dig och väninnan. Men tyvärr är livets väg inte spikrak. Inte på något vis och jag förstår att du är ledsen och besviken...

    Hoppas det blir något bra av denna dag.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tråkigt för båda. Jag gör det bästa av detta. Kram ♥

      Radera
  7. Men vad trist när det blir så :( Alltid extra jobbigt när man gått länge och sett fram emot någonting. Jag hoppas ni hittar något annat som kanske till och med blir ännu bättre framöver :)
    Hoppas fredagen och helgen blir fin för dig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var ju så speciellt. Men men, attraktivt resmål, många bokningar, kanske går att försöka igen, vem vet, bara upp med hakan nu. Kram!

      Radera
  8. Ja, livet har en förmåga att svänga när man minst anar det, och besvikelsen är tyvärr beska piller. Det gör ont, och drabbas man ofta är det lätt att bli modell. Jättetrist, men jag hoppas att det svänger lite igen så att du trots allt får en bra helg. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet är ju aldrig spikrakt och detta här kände jag på mig. Men men. Gäller att inte deppa ihop utan nya tag! Kram ♥

      Radera
  9. Förstår din besvikelse :( tvi tvi tvi ;) läser att du tagit nya tag redan, & jag undrar om det kan vara så att något annat roligt står & lurar i knutarna?? :))

    Hoppas ditt "hemma spa" blir bra & att din fredag blir skön <3

    Kram kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej, nej jag vet inget kul, men ska se vad jag gör, har dock lyft upp humöret lite. Inget blir bättre av att deppa, nya bud! Solen skiner! Kramkram ♥

      Radera
  10. Visst blir man besviken när saker man sett fram emot inte går som det ska. Vi får hoppas att du hittar på något annat trevlig i stället.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite har jag gjort. Det gäller att vända på steken. Kram!

      Radera
  11. Förstår din besvikelse, men hoppas att din dag slutar bättre än den började! Det var ett bra uttryck det där om att det svänger fort i rondellen! Det kommer jag nog att få användning för, om det är ok med dej?! :o) /Kram från Eva i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jodå, det gick väl an! Man kan göra sig det bästa. Kram!

      Radera
  12. Vad tråkigt när det inte blir som man tänkt sig...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas verkligen att du får göra nåt anat roligt istället.
    Du brukar ju vara så påhittig och duktig på att hitta intressanta saker!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir som det blir, jag bestämde själv, kram

      Radera