torsdag, juni 19, 2014

Torgmarknaden

God morgon, glad torsdag!
Nu på morgonkvisten drar jag iväg till Nagelterapeuten och sedan får hon göra håret fint på mig. 
Nu ska mina naglar bli midsommarfina, spännande att se hur de blir, jag har idén klar.
Därefter tar jag bussen till Uddevalla!
Väskan är snart packad, fy vad svårt det är att veta vad jag ska lägg i den, det är som alltid!
Just nu sol, men det ska bli både regn och åska.
Sommar-Lidköping igår!
Och kolla, där till vänster, där det står CAFÉ, där har jag jobbat en gång i tiden. Men då var det Försäkringskassan. Innan dess var det Åhléns och före det EPA. Nu är det Bibliotek, mycket fint.
Härligt!
Ett av alla blomsterstånden.
Och detta är det "gapiga".
Kolla herrarna på soffan där till vänster! Igår vilade de sig, och var bara gapskrikare!
Nu kröp jag närmare.
De turas om att buktalsskrika "Nu rear vi ut alla blommor på marken, Femton!" Många retar sig på dem, för det är väldigt högljutt, men hör liksom till.

Utsikt över "älva" Lidan.
Min grönsakshandlare.
 En försäljare på italienska kläder lockade in mig i tältet och ville sälja tunikor för 80 kr styck, har kostat 160. Nänä, sa jag bara, jag har massvis med tunikor hemma!
Men den här tunikan är jag stolt över, för den prutade jag ner till 50 kr.

Nu blir det kommentarslöst och bloggläsningsfritt ett par dagar! Men om jag får ett och annat fotavtryck här, blir jag glad, för då plingar det i mobilen hos mig! Pling, pling!

♥ Ljus och Kärlek ♥

16 kommentarer:

  1. God morgon fina bloggvän!
    Blir sååå glad alltid av att kika in hos dig och din lättsamma blogg med bilder och allt possitivt du delar med dig!
    Du ska göra dig fin?? men eee inte du redan fin då? Men jag förstår. Jag ska åxo göra mig fin fast jag inte ska någonstans. Tror inte det iallefall. Men vem vet?

    Trevligt att se vart du har jobbat en gång i tiden. Fina bilder de alla.
    Men nu................................ska du ha en RIKTIGT SKÖN OCH.....................

    TREVLIG MIDSOMMAR!

    små grodorna.....små grodorna.......är lustiga att......

    trams trams trams från mig, men jag övar mig se...hehehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ena benet på skrivbordet och andra i resväskan, tackar jag och önskar dig glada tantflicka detsamma, trams trams, hihi, kram ♥

      Radera
  2. Va skoj att kunna pruta ner något man gillar o den var ju fin :) hoppas vädret blir bra i morgon för dig här är det utlovat regn njut av dagen kram o trevlig midsommar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma mellan naglar och hårfix. Kram!

      Radera
  3. Vilka helt underbara bilder från din hemmaplan. Å en sådan fin, klarblå himmel har jag inte sett på drygt en vecka. Å just ny spöregnar det.
    Jag verkligen tokgillar dina foton. Vad har du för kamera?
    Ha en skön Midsommar i Uddevalla - förhoppningsvis utan regn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla!
      Jag har många kameror, faktiskt, inga uptodate längre. Den jag använt mig av här är en CASIO. Annars brukar jag köra med Samsung Galaxy mobilkameran, den tar bra bilder.
      Just nu lite regn, drattar ner till stan och gör håret strax, sen hem igen och sen ner igen och bussen, hihi, tala om full fräs.

      Radera
  4. Pling...Här kommer en midsommarkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pling plong, en tillbaka! Svejs!!!!!!!

      Radera
  5. Pling på dig Gerd!
    Ha en riktigt härlig midsommar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hej du ärtiga tjej! Tjusigt.
    Roligt att få se lite av "din" stad. Vackra bilder och härlig blå himmel. Här är det så grått och regnigt.
    Lustiga gubbar som kommenterar så där, förstår om handlarna störs men för förbipasserande är det kanske ett trevligt avbrott.
    Önskar dig en trevlig midsommar i Uddevalla hos väninnan.
    Kram!

    SvaraRadera

  7. ♥♥♥ Glad Midsommar och Stor Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Nästa år hoppas jag att du vill fira midsommar med oss på Öland. Allt är planerat och klart! Du behöver bara sätta dej på tåget till Kalmar och bussen till Öland, så möter vi dej :-)

    SvaraRadera
  9. Trevlig och glad midsommar, kramar i massor ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Kikade på bilderna först och försökte gissa var det var. Insåg att jag inte hade en aning. Och när jag såg att det var Uddevalla förstod jag varför. Tror aldrig jag varit där.

    SvaraRadera