tisdag, juni 10, 2014

Morning walking meditation

God morgon, tisdag!
Jag har börjat vandra ut på morgnarna nu när det är sommar.
Det är så ljuvligt riktigt tidigt, inget folk uppe eller ute knappt och fåglarnas kvitter hörs så underbart, ger mig ett öppet sinne.

Rätt nöjd med mina bilder, förutom denna. Konstaterar att fokus hamnade på bladen, bäää....



Detta var igår morse vid 6-tiden. Bilderna får tala för sig själva, men jag kan nämna att jag gick ut till piren vid småbåtshamnen. Ett vanligt mål för mig att runda denna.
Och sedan tillbaka via Campingen.
Mulet, men senare bröt solen fram ordentligt, det blev kanonväder, ska jag säga! Så varmt så jag cyklade i top och shorts frampå.
Gårkvällens solnedgång blev nästan magisk, som en ängel som strålade ut värme, och kolla GT:n som flyger där uppe i luften!
Sovit gott, men uppe tidigare än tuppen och skriver.
PAUS.

SENARE:
Har gjort en vandring även idag, alldeles nyss. I minsta möjliga klädsel. Så varmt och jag njuter. Ingen kamera, utan bara mina tankar och jag.
Träffade i slutet på "gammal" arbetskamrat, som var ute med morronprutten (vovven). Kul att slänga några ord!

Undrar om det händer något skojsigt idag?? *öppet sinne*

♥ Ljus och Kärlek ♥

29 kommentarer:

  1. Vilka helt underbara bilder! När du är ute sover jag fortfarande djupt, så det är kul att se bilder från "mitt i natten":-)
    GT - inte ser jag en gin och tonic däruppe;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planet, BP. Ser du inte planet, som jag lyckades fånga? (strecket på himlen där till vänster) Fast de kanske bara drack kaffe, vad vet jag?
      Jag sov från 23-05, det var jag nöjd med!

      Radera
  2. God morgon ...skönt att vakna tidigt då det är sommar :) fina bilder och kanske händer nåt skojsigt i dag då :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut, jag gillar tidiga soliga morgnar. Har alltid gått ut tidigt då. Lockar, liksom.
      Kram!

      Radera
  3. Fina bilder. Många båtar och vackra blomster. Men, bilden med solnedgången. Inte ser jag någon GT? Däremot en lång flaggstång där de har glömt att sätta upp flaggan.
    Ja, visst är det skönt att vandra ut i ottan. Vi är så tidiga så vi kan både få se rävar och rådjur, skygga varelser. Men, nu på sommaren är det rätt så många som motionerar på morron så vi är inte ensamma längre.
    Ha en trevlig dag. Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flygplansspåret på himlen, menade jag var en Gin o Tonic. Men någon flaggstång utan flagga ser jag inte. Det är Drömstans egna flaggor på de två du ser.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Godmorgon!
    Du är uppe tidigt, men det är ju ganska härligt nu på sommaren.....Vi är inga sömntutor, men vid den tiden sussar vi fortfarande på kudden :)
    Men det är skönt att kunna ta vara på dagen!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag an ju inte hjälpa när jag vaknar ;) Lägger mig iofs rätt tidigt, sådär vid 22-23 så jag är väl utsövd.
      Kram!

      Radera
  5. Visst är det häftigt att inte ha en aning om vad som ska hända under dagen som man har framför sig. Vad skönt att ha så vackra omgivningar att kunna ta sin morgon promenad i. Toppen fina bilder och rosen kände jag doften av. Fortsätt att njut av sommaren fina du.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det är häftigt ;)
      Jo, jag är jättenöjd över grönområdena, stranden och skogen häromkring.
      Njuter sommaren nu. Kramen.

      Radera
  6. Tidigt uppe är du verkligen. Här trynar jag alldeles för länge, men jag har utvecklats till en riktig nattkråka.
    Hoppas att du hittar någon trevlig förströelse idag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte vara nattkråka, jag har alltid varit tidig i säng o tidig morgon! Så var min man också.
      Ja, min förströelse har inte visat sig än, har suttit i telefon med viktiga ärenden hittills, pju.
      Kram

      Radera
  7. jag är ju ute varje morgon med hundarna fast jag går inte speciellt långt. Inte när jag jobbar. Men i sommar så kan det bli ändring på det.


    Vackra bilder även om fokus inte samarbetade hela tiden ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå var det en CASIO kamera... sista bilden mobilen, tror den tar bättre ;)
      Jo, jag vet, hundägare får alltid tidig motion, förutom de som låter hunden sticka ut på gräsmattan första vändan.
      Kram!

      Radera
  8. Härliga bilder! Jag älskar båtbilderna trots att jag är en landkrabba.
    Ikväll när det börjar svalka lite ska jag försöka ta mig ut på en promenad, jag som inte är så morgontidig numera.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också en landkrabba lite grand, skulle vilja vara med och ha båt, men ingen möjlighet.
      Nu har jag cyklat en lång runa, härligt!
      Lycka till med din promenad! Kram ♥

      Radera
    2. Vackra bilder, som vanligt!
      Jag älskar tidiga mornar. De är kanske inte så underbara när det är arbetsdagar men går nästan, nästan alltid upp vid 5.
      På helgerna försöker jag äta frukost i kolonin, till fågelsångs ackompanjemang.
      Ljuvligt!
      Kram

      Radera
    3. Ja, man är olika funtad. Jag är ingen kvällsmänniska utan det är morgonen som gäller. Låter jättegott med frukost i kolonin! Kram!

      Radera
  9. En GT i skyn? Ser jag inte... Kanske måste jag ta en Gin Tonic för att också se den?
    :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. GT är ju förkortning på Gin o Tonic, såg du inte planet där uppe i skyn, eller iaf bromsspåren ;)

      Radera
  10. Vad du är flitig som promenerar på morgonen. Jag önskar mest att jag inte var så himla trött på morgonen. Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle vilja säga, att vi är olika, jag är inte flitigare än någon annan, jag är tidigare!
      Kram!

      Radera
  11. Urtjusiga bilder! Vattnet är så stilla tidigt på morgonen.
    Fotona av segelbåtarna är helt enkelt "hemlängtekvalitet".
    Glad att du var tidift upp. Själv är jag en "night owl". Kram!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Ruth, glad över din kommentar!
      Jodå, jag vaknar vid 05 på morgnarna och känner mig utsövd. Min mamma var nattuggla, så jag har ärvt pappas morgonsed.
      Kram!

      Radera
  12. Visst är det underbart att gå ute på morgonen då allt är lugnt o fint och rofyllt! Underbara bilder! Kanske vi går på varann i lilla Uddevalla, det vore väl trevligt! Så fint ute vid Gustafsberg nu, riktigt somrigt. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gustafsberg är en pärla, verkligen! Tänk om vi ses!
      Kramiz

      Radera
  13. Hej, har varit inne och läst lite på din blogg och jag kunde genast konstatera att vi har en del gemensamt du och jag. Dels fotografering och dels ditt sätt att bara vara med dig själv och dina tankar. Ibland när jag promenerar och staden inte riktigt mött ljuset och vaknat så är det bara jag, mina tankar och saker som händer runt i kring mig som jag noterar. Det kan vara måsens frukostletande i papperskorgen eller duvornas möte på torget intill. Det kan vara solen som sakta höjer sig över hustaken och bildar ett godmorgon sken till mig. Då njuter jag! Kika in till mig vetja! Säkert hittar du något tänkvärt och läsbart...kanske till och med intressant! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade mig! Ska kika in hos dig, kram!

      Radera