onsdag, juni 25, 2014

GRATTIS, äldsten ♥

God morgon, onsdag!

Så fyller återigen ett av mina hjärtan år.
Tala om "Midsommarbarn/barnbarn"!

Det är äldsta barnet, min son Peter, som fyller 45. Jag tror man kan prata om mäns ålder...
Må du och familjen ha en skön och härlig födelsedag, Peter! 
 Stort Grattis från Mamma!

Hoppas nu denna dagen blir lika fin och solig, som den igår.
För igår var jag ute nästan hela dagen. Vandrade 7 km, jag cyklade en hel del, fyndade lite på MQ och ESPRIT rea och slutligen kollade jag in nya hyresgäster här i trappuppgången. Snart är varenda hyresgäst utbytt från det att jag flyttade in här i september förra året.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Stort Grattis till födelsedagsbarnet! Håller tummarna att det blir fint väder idag också.
    Fyndadexockså på Esprit i helgen. Ett favo märke för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Soligt idag!
      Ja, jag fyndade även STOCKH LM på MQ, oxå fint märke!

      Radera
  2. Grattis till din son.... När jag flyttade in i den lägenhet jag har nu så sa jag alltid Hej till dem som bodde i lägenheterna i samma hus. Men ingen av dem sa hej tillbaka. Fick då veta att man tydligen inte säger Hej till varandra i det här hyreshuset om man inte känner varandra...
    Hur som helst så har en efter en av de som bodde i huset där jag bor flyttat ut nu. Det är bara jag och en till hyresgäst som är gamla hyresgäster nu... Solen lyser här i Skellefteå, men det är dock inte så varmt. Har inte varit så varmt där jag bor som jag skulle vilja att det vore på bra länge. Så värme längtar jag efter... Ha en fin dag! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag säger hej också. Fast alla vill väl inte. Solen har pressat hela dagen och jag har varit ute lika länge, men nu kommer regndroppar! Kram ♥

      Radera
  3. Grattis till sonen din :) oj va fin du var då & jag är oxå en som älskar färg är inte alls rädd för dom starka färgerna :) blir glad av dom....konstigt att alla har flyttat ut på så kort tid ....önskar dig en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färger gör en jätteglad! Ja, det känns knepigt med alla flyttar, men övervägande hyresgäster var runt 80 förut. Kram!

      Radera
  4. Grattis till sonen :)
    Kul när man kan fynda lite. Kläde är ju alltid kul att handla. Bara svårt att få plats med alla plagg i garderoberna :)
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul handla kläder, och de gamla åker i en kasse till Frälsis. Kram!

      Radera
  5. Roligt med nya bekanta i trappan så länge allt funkar, värre om man får in nån som ställer till bråk.
    Fin tårta! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra folk hela tiden i "trappan". Det som händer mest är att gamla faller ifrån och ersätts av yngre, men omvänt händer också, att yngre flyttar. Just nu flyttade det in en riktigt trevlig sak. Kramar!

      Radera
  6. Vilken bra dag du hade igår och Grattis till 45 åringen. Du hinner väl aldrig lära känna dina nya grannar om de flyttar ut så snabbt?
    Ha en fin Onsdagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blir inget större umgänge, roligt att slänga några ord eller bara hej ibland. Kram

      Radera
  7. Grattis till Peter på hans födelsedag.
    Jag har en bonusson som heter Peter och som fyller 50 år nu i juli. Helt otroligt. Han vara bara fyra år då jag flyttade in till honom och hans pappa.
    Det var otroligt så stor turbulens det var i din trappuppgång. Det kan ju bero på många saker kan jag förstå. Den där "trevliga saken" verkar ju spännande.
    Ha det bra, hurtbulle. Kan jag säga så? Joo, det kanske jag kan, du verkar ha en enorm ork och energi. Rolig.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sedär, sedär. Tiden går.
      Allt är spännande som är nytt, innan man vet.
      Du kan säga vad du vill, hihi, jag har varit i fart och fläng hela dagen, så det stämmer nog. Nu ska jag ta lite PAUS. Kram!

      Radera
  8. Stor omsättning på grannarna i din trappuppgång! Hoppas att de nya är trevliga, men bor man i lägenhet så har man ju inte med varandra lika mycket att göra som om man bor på landet och gemensam väg och postlådor intill varandra. Dessutom är jag sådan att jag gärna säger "Hej" och pratar några ord när jag möter mina grannar!
    På fredag fyller vår yngsta dotter år och nog häpnar man över hur fort åren går!
    Önskar din äldste en riktigt fin avslutning på födelsedagen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den nye grannen var faktiskt så trevlig så den hälsade först igår och slängde några ord. Precis som jag var när jag flyttade in här. Gott tecken.
      Ja, vad fort åren går! Inte klokt.
      Kram!

      Radera
  9. Grattis till sonen!
    Här på gatan där jag bor är det helt plötsligt väldigt hög omsättning. Knepigt med tanke på att det större delen av tiden jag bott här varit samma människor runt omkring. Men nu ska jag med snart flytta.
    Varm kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Olika tider i folks liv. Jag tror att här är det flera gamla som flyttat till annat boende.
      Kul att du flyttar, blir nog bra! Kram ♥

      Radera
  10. Stort grattis till din son och dig! Idag är det min lille pojk som fyller 45...Inte klokt så fort åren går. Kramiz

    SvaraRadera