onsdag, juni 11, 2014

Attraktionslagen

God morgon, onsdag!
Jag skrev ju igår "undrar om det händer något skojsigt idag?"
Och, det gjorde det, förstås!
Attraktionslagen fungerar, i alla fall för mig.
Vilken härlig sommardag det var! Cyklade ut flera vändor, det är så fläktande gott med cykeln. 
Här en liten söt park, Örthagsparken, mitt inne i staden. Stora gräsmattor och gott om soffor, som ligger utanför mina fotoramar.
Ett minus var att mitt ShopExpresskort på COOP slutade fungera igår. Det är inte så ofta jag handlar där, jag bara nyper specialpriser jag inte ser någon annanstans.
Men, då sa kassörskan, att jag INTE skulle få ShopExpressrabatten, men jodå, sa jag, jag ÄR ju ShopExpresskund! Hon fick ge sig, för visst hade kunden (jag) rätt!

Ja, vad hände, då igår?
Jo, jag fick ett sms och en inbjudan!
Så, dit ska jag här på förmiddagen!
Morgonfärsk bild!
Jag kom hem för en stund sedan från min morgonrunda. Solen sken i början 06.20 men så mulnade det på.

♥ Ljus och Kärlek ♥

31 kommentarer:

  1. Vilken fin park ni verkar ha där du bor. Hos mig är det mulet med risk för regn.Inte så värst varmt är det heller... Men vad gör det så länge det inte är vinter med vinterkylan som medföljer. Ha det gott! Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har flera fina parker. Härligt. Ja, här mulnar det på, väntas nog regn, men sedan blir det fint. Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  2. Här på Ostkusten växlar det också mellan sol och moln!
    Det där med att "kunden alltid har rätt" verkar inte riktigt fungera nuförtiden, så det gäller att kunna stå på sig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag känner mig "besvärlig" när jag står på mig när jag vet jag har rätt, men tycker inte kunden ska bli "överkörd".
      Kram!

      Radera
  3. Bra att du stod på dig. Du har det fint. Jag gillar också att cykla. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, sådan är jag, det är det man blir rik på *ler*
      Kram!

      Radera
  4. God morgon....ja har man rätt skall man inte ge sig det gör inte jag heller. Bra gjort och va fint väder du haft det här har det regnat o är grått trist då man är ledig :( men men ...cykla ut är super skönt :) men vilken bild var skall du då? ha en skön dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan varit iväg. Blev bjuden till en väninna som jag aldrig besökt förut! Jättetrevligt!
      Kram

      Radera
  5. Vad kul med en sms: inbjudan :) Då får vi hoppas det blir en trevlig förmiddag och att solen kommer tillbaks :)
    Här i Helsingborg vaknade vi till regn, så solen tar nog en vilodag idag :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blev jättetrevligt. Och jag fick inget regn på mig. Kram!

      Radera
  6. Visst har kunden alltid rätt och så bra att du fick en SMS-inbjudan, för jag utgår från att det var till COOP, så de kan ju inte vara sura på dig i alla fall.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du, inte till COOP. Hade jag aldrig drömt om heller.
      Men, till min ena väninna! Som jag aldrig tidigare varit hemma hos!
      Kram!

      Radera
  7. Kunde kanske inte alltid har rätt, men i det här fallet hade du ju beviset i handen :-)

    SvaraRadera
  8. Bra där att du stod på dig :-)

    Vilken underbar morgonbild!
    :-)

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder och den sista bilden fascinerar mig verkligen - så vacker.
    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Mycket vackra bilder, som vanligt!

    SvaraRadera
  11. Vilka ljuvligt vackra bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka fantastiskt vackra bilder. Vilken din stad Lidköping är! Bra att du stod på dig! Rätt ska ju vara rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jo Lidköping är en fin stad, särskilt som sommarstad och dess vackra omgivningar! Rätt ska va rätt, precis.

      Radera
  13. Så fantastiskt vacker den sista bilden är! Snyggt fångat minst sagt :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag blev nöjd med bilden, kram!

      Radera
  14. Underbar morgonbild!!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar morgonbild!
    Ja, de andra är fina de också - förstås!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Det är riktigt! Man ska aldrig ge sig då man har rätt och som kund har du ju rätt...för det mesta i alla fall...Bra att de löste det! Kramiz

    SvaraRadera