måndag, maj 05, 2014

R.I.P. Cias katt

Godkväll!
Extrainsatt inlägg.

Min bästa väninnas älskade katt Cias är nu en änglakatt. Han skulle ha fyllt 17 år i sommar.
Ja, han blev gammal, denne goe katt, och så sjuk. Fanns inget hopp. Jag såg det när jag var hos väninnan nyss.
Det var inte "bara en katt" det var en älskad familjemedlem.

Jag tog mina stavar här i stan och gick ut till småbåtshamnen. På vägen plockade jag Förgätmigej för Cias.

På vägen till hamnen hoppade det här fotot in i kameran.
Här är en del av den fina hamnen. Ganska så fridfullt.
Här vände jag, vid strandkanten, med utsikt över Kinnekulle, där Ingrid och jag var igår.
Detta var ett litet minne, frid över katten, som jag kelat så mycket med!
♥ TilliT ♥

Inlägg till # Blogg100

6 kommentarer:

  1. Det är så sorgligt att mista ett älskat husdjur. Medaljens baksida jämfört med all glädje som de ger. Men en stor förmån att får bli så gammal som väninnans katt blev. Fast det gör inte saknaden eller tomheten mindre...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord. Det var verkligen en ovanligt go katt, så kelen och snäll.
      Kram

      Radera
  2. Tyvärr är det livets gång oavsett om det är fyr- eller tvåbenta familjemedlemmar och jag bävar för den dag det är Sigges tur.
    Är inte Cias den gulliga, charmiga katt du haft bilder på här i bloggen?
    Jag känner med din väninna ♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst. Det var ju han med blomkålsörat det sista. Han fick en öroninfektion vid nyår. Jag har haft honom på flera bilder.
      Tack för dina ord!
      Kram

      Radera
  3. Vad tråkigt med katten! Men vackra bilder har du på bloggen som vanligt. Kram! ♥

    SvaraRadera