onsdag, april 09, 2014

När jag fyllde 50

Gomorron, från sjuksängen!

Jag har grunnat mycket på när jag var så här sjuk sist, och kom på att jag blev det på resan hem från Lanzarote, Kanarieöarna, där mina barn med respektive firade mig.
Och det är 17 år sedan!
Flygplan och bussar är bakteriespridare.
 Det var en härlig vecka och premiär för mig på Kanarieöarna.
 Vi hade hyrt bilar i tre dagar och på min födelsedag åkte vi bland annat till den här söta lagunen.
Jag vet att jag blev sjukskriven två veckor efterpå, förmodligen fick jag antibiotika då, har inget minne av att jag var så eländig som jag är nu. Men ju äldre man blir, desto sjukare blir man faktiskt.

Igår sov jag nästan hela dagen. Det är väl bästa läkedomen. När jag inte sov, rotade jag i gamla fotoalbum.

♥ Ljus och Kärlek ♥

Detta var mitt fyrtionde inlägg av hundra på
# Blogg100

30 kommentarer:

  1. God morgon...ja sjuklingar är vi nog allt, men va mysigt det låter att du kollar gamla bilder när du inte vilar här blir det oxå vila vila bara :) krya på dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag brukar kolla gamla bilder ibland. Lite kul att kolla modet och utseendet. Blir man yngre
      Ja, vila vila vila, känns som halva april försvinner, kram.

      Radera
  2. Ja, det är lätt att bli smittad på flyget. Trångt och luften är väl så där... Hoppas du snart är pigg igen.

    Kryapådigkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är andra gången av alla de flygturer jag varit på som jag blivit smittad, jag tror jag blev det redan på bussen faktiskt, men det kvittar nu, lite får man riskera.
      Ja, det ska väl vända, ett par veckor trodde doktorn. Tack o kram!

      Radera
  3. Din stackare! Är det fortfarande sjuksängen som gäller :(

    Bilden känns bekant, har en likadan. Ja inte på dig, men på den blå dörren :) Vi var också på Lanzarote det året och bodde på ett hotell som hette Cinco Plazas....kanske det var samma :)
    Kram och fortsätt krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har feber.
      Jag tror faktiskt att vårt hotell hette så!
      Tack och kram!

      Radera
  4. Vi den lilla sjön har jag också varit!
    Krya på dej nu och dröm om värme :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska drömma om värme sedan, orkar inte nu ;) Tack!

      Radera
  5. Men gud så roligt att se, jättefina bilder på dig och på sjön.
    KrameLuttarHarVaritUteIRegnet ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, hihi, man förändras.
      KrameLuttarJagSlipperRegnetFörGårInteUt♥

      Radera
  6. Sova är bästa medicinen. När jag blir sjuk sover jag tyvärr ännu sämre än i vanliga fall, men kan man sova är det det allra bästa, tror jag. Man ska nog överhuvudtaget akta sig för folksamlingar under vinterhalvåret, för då sprids massor med infektioner, men bussar och flygplan är hemska just med tanke på smittspridningen.
    Fortsätt krya på dig! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra att sova och igår var det inga problem, jag var så slut. Idag är jag uppe lite grand, kanske åt rätt håll, vem vet. Kram ♥

      Radera
  7. Jag har också varit med om att bli sjuk efter en flygresa. Ett par dagar efter att vi kommit hem bröt en ordentlig influensa/förkylning ut och den höll i sig ett bra tag.
    Hoppas att du snart är på bättringsvägen och vila dig nu ordentligt innan du ger dig ut på äventyr igen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tydligen vanligt att bli sjuk efter flygresa. Tur det kommer när man kommit hem och inte under tiden utomlands! Kram

      Radera
  8. Din stackare som inte mår bra, det är ju så vanligt att man blir sjuk ombord på flygen. Här om kvällen hade BBC/tv ett program om just influensor etc och andra baccilusker. Sköt om Dig och vila är nog den bästa medicinen. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gerd! Mamma och jag såg här, att du är sjuk! Hoppas det inte är något allvarligt! Krya på dig! Kram från kusin Elisabeth och kusinbarn Mia.

      Radera
    2. Tack, Kikkan, ja, det är inget annat att välja på än att vila, orkar inte så mycket mer. Kram ♥

      Radera
    3. Tack, Elisabeth och Mia! Jag har influensa, så det går ju över! Kram!

      Radera
  9. Vad fint det ser ut där. Det är nostalgiskt, kul och lite vemodigt att titta i gamla album. Sjutton är känns på ett vis som "igår". Hoppas att du är frisk till helgen. Krya på dig kramar från Bosse Bofink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är både ock.
      Jag har bestämt mig för att bli frisk till helgen! Kram!

      Radera
  10. Ja det var ju ett antal år sedan! Du har nog jobbat ihop till en flunsa efter alla dessa år tycker jag;-)
    Sova är den bästa medicinen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du kanske tyckte jag var värd, det ;) Gerd flärd värd ;)

      Radera
  11. Oj,oj så jobbigt för dig, hoppas nu att du snart är på alerten igen.. Fina foton från din 50 års dag. Var rädd om dig och krya på dig kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I morgon ska jag vara bättre. Kram!

      Radera
  12. Vilka härliga bilder!

    Men nu får du faktiskt ta och krya på dig, va?
    Kram
    PS: Jag var tvungen att räkna efter, och det var 49 år sen jag var på Kanarieöarna första gången. 1965. Jösses vad tiden går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Något säger mig, att du måste ju ha varit bara barnet när du var på Kanarieöarna första gången?!?

      Radera
  13. Ja det sägs att sömn är läkande, så sov så gott en stund ;)

    Krya kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här ska sovas igen, kramkram ♥

      Radera
  14. Så fin 50-åring! Så konstigt att du verkar ha precis samma virus som min moster har som bor i Västervik. Hon har inte varit ute och rest, men ni säger precis samma sak om hur ni mår. Hon sa dock att sist hon var sjuk var i november för 17 år sedan, så lite skillnad är det!
    Hoppas morgondagen är lite bättre!
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så konstigt och vilket sammanträffande med din moster!
      Ja, detta är något knepigt. Feberfrossa inatt, nu lite bättre. Så tröttsamt, tionde dagen nu. Kram!

      Radera