lördag, mars 29, 2014

Tankar om Brugge

God lördagkväll och glöm inte klockorna.

Några ögonblicksbilder från Brugge. Här stavar de faktiskt så, även Brussel, utan dessa y.

Vi gick till två olika torg. Och förbi en vacker kyrka, som var stängd *suck*.

Massvis med folk ute, hur trångt trångt som helst. Men en upplevelse jag inte ville varit utan. Allt är gammalt och intakt, dock en del gatuarbeten. Men, finns inget klotter, ingen förstörelse.

Självklart säljs det Brysselspetsar, men inte mycket är handgjort.

Belgisk choklad finns överallt och jag har provsmakat både här och där.

Vi lunchade stekt lax med pommes frites. Har ätit lite pompa varje dag, finns inte kokta potäter...

Har strövat en hel del själv, det är som jag redan upptäckt för länge sen, att åka med en grupp, där är grupperingarna redan gjorda.

Ha en god lördag, ljus och kärlek!

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder och fantastiskt fint väder! Reser man i grupp ska man alltid se till att man kommer därifrån. Jag vill också upptäcka saker ensam. Alla har vi ju olika intressen å om man underordnar sig andra blir man ju inte nöjd. Nej esamt är definitivt starkt i det här fallet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller fullständigt med dig BP, själv är bäst. Jag har gjort ett par tre utstickare själv.

      Radera
  2. Ser ut att vara en mycket vacker stad väl värd ett besök!

    SvaraRadera
  3. Brugge en fantastisk stad som jag /vi besökt två gånger mycket VÄL värt besök vi har åkt på kanaltur där också med guidning på 3(tre) språk det var spännande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle jag också velat ha gjort men nu fanns inte all tid i världen och de flesta orkade inte. Panshisarna.

      Radera