lördag, mars 22, 2014

Internationella Vattendagen!

God morgon, denna lördag!
Världsvattendagen instiftades denna dag 1992 i Rio de Janeiro och i Stockholm meddelas denna dag vem som ska få motta Stockholm Water Prize i augusti under World Water Week in Stockholm.

Jag tänkte jag skulle visa min affärsrunda igår. Jag var lite här och lite där. Funderade, var nästan på vippen att handla något fint, men tänkte på färgerna och hur de skulle passa ihop med det jag har i garderoben, så jag gjorde som jag brukar ibland, tog kort, för att sedan begrunda i lugn och ro hemma.

 Några vackra sjalar hos Åhléns.

Jättesköna ekologiska bomullslinnen. 
 Rätta-färgen-på-toppen.
 Tvålbehållare på Hemtex. Vilken färg skulle jag välja??

 Billigt på Kapp-Ahl.
Jag handlade EN sak. Och det var den saken som den röda vätskan befinner sig i.
Den stora karaffen rymmer 1 liter och den är väl använd en gång i tiden. Den i mitten rymmer en halv liter och det passade bra när vi ville ha bara lite vin till maten. Men för mycket för mig själv.
Så jag hittade den här lilla. En söt 2,5 dl karaff på Åhléns.

Det var riktigt solig och härligt, jag cyklade fram två gånger. Men det blåste av bara tusan, så det gällde att hålla i styret.

Vi får se om jag sticker fram idag och handlar en tvålbehållare, eller inte. Det beror på humöret. Men goda förutsättningar, för solen skiner på blott 4 grader, men det ska bli uppåt 8. Dagens tulpan hälsar!

Mitt tjugoandra inlägg av hundra till:

♥ Ljus och Kärlek ♥

24 kommentarer:

  1. Lyckliga du som kan cykla! Jag införskaffade cykel för ett par år sedan men kunde bara konstatera att min balans inte längre fungerade så det blev slutcyklat efter två dagar...Smart att fota och sen kolla färger hemma i lugn o ro! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så här gör jag, fast lite skäms jag när jag fotar, men jag vet, att många gör så. Såg en tjej som fotade skor för fulla muggar på Stadium, hon skulle nog be om råd, eller köpa åt någon.
      Kramiz

      Radera
  2. På tal om vatten tänk så LYCKLIGT lottade vi är i just det fallet rent och gott vatten i nästan oändlig mängd

    SvaraRadera
    Svar
    1. 71 procent av jordens yta är täckt av vatten. Och vi i vårt land har lyckan att ha - som du kommenterar - rent och gott vatten!

      Radera
  3. God morgon solstrålen!
    Full fart här. Du vet väl att det ÄR hastighetsbegränsat på cyckeln. Du får max köra 110 km/h *ler*
    Fina grejer du hittat på åhlens. Du....jag ska åxo dit idag. Ska kolla efter det, och vem vet...kanske jag köper lika *ler* är det ok? hihihi
    Ha en toppenskön lördag. Jag har en STOR SOOOOL hos mig nu!
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om jag köper något från Åhléns, men jag ska kolla igen!
      Annars så tror jag att vi passar i lika grejer, vi är ju blondiner (utan att vara dumma) båda två, hihi.....
      Däremot Hemtex och en tvålbehållare, kan det tänkas.
      Stor sol här med, kramelikram♥

      Radera
  4. Kul att titta och kanske handla om man hittar just det :) men den söta karaffen var väl bra :) önskar dig en ljuvlig dag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jättegillade den söta karaffen! Tack och kram!

      Radera
  5. Haha! Fiffigt sätt det där att fotografera sakerna och sen gå hem och grunna på det :)
    Ha en trevlig lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och nu har jag grunnat färdigt, så då tar jag det långa benet före och går UT! Tack och kram!

      Radera
  6. Ja du är då ingen spontanshoppare som jag;-)
    Allt var snyggt, speciellt sjalarna, de orangea blusarna och de limegröna tvålbehållarna. Men ditt hem går ju i turkost så...
    Lycka till:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, BP, jag kan allt vara väldigt mycket spontanshoppare, men ibland stansar jag mig en stund, då värker ekonomen i mig "behöver jag verkligen detta?".....

      Radera
  7. Jag använder aldrig scarf, fråga mig inte varför :-) Men jag tycker de ofta klär andra så fint.
    Orange, limegrönt, gult och rött verkar vara vårens färger!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna ha något i halsen, det behöver inte vara någon sjal, bara att något går högt upp, eller ett smycke. Ja, vårfärgerna är härliga nu!
      Kram!

      Radera
  8. Sjalarna var verkligen jättesnygga!
    Kram! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var de, absolut, men om jag köpte någon, det var frågan, det.
      Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  9. Vilken söt liten karaff :-)

    Du hade "kamera-shoppat" riktigt mycket ju :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och den fick göra sin tjänst igår kväll. Idag dricker jag vatten, inför morgondagen ;)

      Radera
  10. Fiffigt att fotografera och sedan fundera hemma! Själv spontanshoppar jag för det mesta och får med mig massa skit... haha. Skall kanske anamma din idé!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eftersom jag rätt så nyligen gjorde ett stor-rens, så ska jag ju inte bära hem onyttigheter igen ;) Kramar!

      Radera
  11. Så klok du är som fotograferar och funderar över vad du vill ha och vad som passar!
    Hittar jag något som jag vill ha är jag alltid så rädd att det ska var sålt om jag
    inte köper det direkt och så blir det så att jag står där med saker som inte passar när jag kommer hem.
    Hoppas du haft en riktigt skön lördag!
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har börjat göra det. Förr kunde jag impulsköpa mer, men jag har blivit mer noggrann, saker o ting kostar ju oxå, faktiskt, plus att det kan bli fel.
      Jag har nog växt upp och fått förstånd, haha!
      Tack, dagen har varit alldeles utmärkt, nu blir det mellan lakanen.
      Kram!

      Radera
    2. Sjalen på bild ett köpte jag när jag såg den för ett tag se:)/Anne

      Radera
    3. Den sjalen är jättefin, men jag kom på att jag har en liknande förut och de med svart botten passar inte till mina blåjeans.

      Radera