torsdag, februari 20, 2014

Väntar på något kul!

Godmorgon, torsdag!

Snart, så - ska jag få sällskap med min kaffekopp ett par dagar!

Då går tiden fort. Fast, när man väntar på något roligt, sägs det att man alltid får vänta för länge.

Tålamod!

Äsch, skojar. Det är redan idag, eller till kvällen.


Igår kväll var avslutningen på 24FitCamp, den stora lilla styrkeutmaningen på 4 veckor! Har varit kul, jag gillar utmaningar. Och på stickcaféet var vi bara halv styrka. Sportlovet har tydligen varat i två veckors omgångar, men det blev några varv på en socka, som omväxling.

Idag får jag förbereda och greja här hemma. Inte så mycket att säga om det. Och jag kanske är lite lagom tyst på sociala medier ett par dagar.
I morgon ska vi göra stan!

Och vet ni vad? Igår morse låg ett dunlätt snötäcke på allting här. Det försvann frampå. Nu när jag vaknar har just det täcket lagt sig över området här igen! Envist! Och tempen på nollan.

"Det tar inte längre tid att se saker och ting från den ljusa sidan än att se dem från den mörka!"

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Det är viktigt att få känna just den känslan så ofta som möjligt. "Väntar på något kul." Hoppas det blir extra kul denna gång. Själv ska jag ägna mig åt att möblera om.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Att vänta på något kul är kul! Så ha det så kul ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter som du har något riktigt roligt att se fram emot! Det är du värd!
    Själv ska jag ut på landet och storstäda inför våren och det tar ett par dagar.
    Alldeles för stort hus för två,men när alla barn och barnbarn är på plats då är
    det bra att ha gott om rum och sängar.
    Ha det så gott!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Ha nu några riktigt underbara dagar med din vän. En bamse Torsdagskram till dig

    SvaraRadera
  5. Jag måste faktiskt säga emot ditt ordspråk där, för när man hamnar i mörkret så kan det ta en evig tid innan man jobbat sig upp så att det går att se någonting från den ljusa sidan.
    Hoppas du får det riktigt trevligt med ditt besök!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tolkade nog inte ordspråket så, men ok, man tycker självklart det man känner, fina du!
      Tack, nu grejar jag, kram.

      Radera
  6. Vad kul med lite besök! Hoppas ni får några trevliga dagar...Men glöm inte bloggkameran. Alltid kul att se vad som händer :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se om bloggkameran är här eller där ;)
      Men skoj ska vi ha! Kram

      Radera
  7. Vad trevligt med goda vänner som hälsar på! Det är en av de saker som blivit mer och mer sällsynt i vår stressade tid.
    Så njut, surra och fika med din vän. Ha en fin torsdagseftermiddag och kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har märkt det, det hälsas inte på så ofta. Synd det.
      Nu så, är det mesta förberett, så jag tar kvällen här. Kram.

      Radera
  8. Hoppas det blir en trevlig tid med ditt kaffekoppssällskap!
    Ta det lugnt i snövädret bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blir mer än kaffe, snart väntar middag! Kram

      Radera
  9. Låter som det är trevligheter på gång - kul!
    :-)

    SvaraRadera
  10. Det låter trevligt med besök i helgen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Vi hade samma vita täcke här imorse. Ska lägga upp bildbevis sedan. Men det ska ju bli 7 plusgrader till helgen. Yiipphhiiee:-)

    SvaraRadera
  12. tack
    ja visst är det så att man bör vara 2.
    men på något sätt är mikael mig närmre nu känns som han är i rummet intill.
    nu blir här lite hemma mys äntligen fått bredband hemma så nu går det snabbare att svara på kommentarer
    hoppas din kväll är fin
    kraam

    SvaraRadera