onsdag, januari 15, 2014

Present

God morgon, onsdag!

Detta fina kom i brevlådan igår, vilken tur jag har, me like! Någon måtte gilla mig, oh nej - eller jo, jag vann en gissningstävling hos BP!

Ett jättegulligt tufft halsband, som en legobit, barnsligt kul, med härliga färger. Jag, något fåfäng, bara ääälskar smycken!

Nu ska det bli intressant att se om det finns några marknadsgubbar och -tanter på Torget idag. Nya regler om kassaregistrering har skrämt bort många.

Men snösvängen hörs här ute, dessa bilder tog jag sent igår kväll (mina fönster åt tre håll): 


Igår kväll såg jag dokumentären om Alice Babs. Fy sjuttan, så tragiskt. Jag satt hela tiden och undrade, var finns barnen??? Är hon helt utlämnad till denna hårda förvaltare? Vad händer i rättssamhället? Thomas Bodström har nu anmält dokumentären, som inte familjen ville visa. SVT ljuger, menar han.

Läste något mer förskräckligt i Aftonbladet, om en 96-åring i livets slutskede, som man placerat i ett förråd, då hon kom in akut på sjukhus, p.g.a. platsbrist. Nej, jag orkar inte läsa eller höra mer elände. Jag vill bli en gammal gumma, men ingen sjuk och dement gumma. Fatta!

Ljus och värme, tack! Och minns Karlavagnen från igår kväll. Handlade om Drömmar, ja vad vore vi utan drömmar och hopp.....

Kvällen har jag vikt åt något. Inte Skönhet eller Hönsket. Kanske mera bland Tomtar och Troll.

♥ Kärlek och TilliT ♥

18 kommentarer:

  1. God morgon! Nu krånglar kommentarsfältet igen, så jag försöker bara önska dej en bra dag och tittar in senare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt klart att Blogger krånglar, det gör den även när jag ska skriva inlägg, spara ner o.s.v. Bara att bita ihop.
      Tack för din hälsning, kram!

      Radera
  2. Såg programmet om Alice Babs för ett tag sedan har också läst en del tror Titti är oroad försin mamma och detta var tämligen ensidigt en dement människa kan va klar som korvspad men också totalförvirrad samt hur skulle media skildra/fota Alice B. om hon kommer ut i kyrkan tex och inte är till sin 2fulla" rätt sådant måste anhöriga också (kanske) tänka på Jan Malmsjö har (enligt Titti) aldrig umgåtts med A.B. eller stått i hennes adressbok...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg ju aldrig det tidigare. Men förstod att det var något galet med programmet. Usch, rysligt. Svårt, jättesvårt. Klart, många krafter ligger bakom, inte för inte, de som är ekonomiskt intresserade, såsom grannarna m.m. Tragiskt.

      Radera
  3. Grattis till din fina vinst! Smycken kan man inte få för många av. Jag såg inte dokumentären men har hört en del om den. Hennes liv var nog inte vad många trodde...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jättekul med smycket!
      Dokumentären, jag har läst lite mer om den nu.....

      Radera
  4. Läckert smycke! Jag gillar också både smycken och färgglatt som du vet. :)
    Ska jag bli gammal så vill jag vara pigg, kry och klar i knoppen. Ingen demens här inte, utan jag vill kunna njuta av ålderdomen i så fall.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, javisst!
      Precis, som du säger, med åldern!
      Mmmm, nu doftar det fisksoppa i tomat, här..... jodå, det är jag själv som fixar ihop, hungrig.
      Kram♥

      Radera
  5. Grattis till vinsten!
    Det är alltid roligt att vinna, vad det än är.
    Visst är det hemskt med Alice Babs, man vet inte vad som är sant och inte.

    Vi har ett talande exempel i bekantskapskretsen där det blev bråk mellan en gammal kvinnas släktingar och hennes vänner. Kvinnan hade en hel del tillgångar som alla ville få del av och alla beskyllde varandra för både det ena och det andra och alla påstods sig handla bara för den gamlas bästa. Hu så det kan bli!
    Ha en skön onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är inte van vid att vinna, så det här var extra kul! Och så fint!

      Tänk, så surt det kan bli, så fort pengar kommer med i bilden! Och så angeläget. Har inte personerna hälsat på tidigare, så är de många gånger först på plan att vilja välja ut saker och roffa åt sig.

      Tack, min onsdag är hittills toppen! Kram!

      Radera
  6. Grattis till en fin vinst!
    Ja visst önskar man att alla gamla får bra vård när dom inte orkar ta hand om sig själv. Det är tragiskt och oroande med allt man ser på tv och läser om hur det kan gå till.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den invigde jag i kväll.
      Jag önskar nästan att jag inte såg dokumentären.....
      Kram♥

      Radera
  7. Grattis till vinsten hos fina Beate! :-)

    Jag har inte kollat på Alice, är osäker om jag verkligen vill göra det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej, kolla du inte Alice, det var sorgligt....

      Radera
  8. Så himla kul att du gillar legohalsbandet å 1 000 tack för länken.
    Har inte heller sett dokumentaären om Alice Babs. Håller med AMA, är inte säker att jag vill se den. Det räcker med alla skriverier om den i tidningarna.
    Vad gäller det där med att bli gammal - ja... Har sagt det många gånger: hoppas innerligt att jag är så stark och klar i skallen att jag kan åka till Holland/Schweiz m m och avsluta mitt liv värdigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag ångrar nästan att jag såg dokumentären, särskilt som den tydligen inte var sann heller.
      Ja, ska jag bli gammal, vilket jag hoppas, för det är kul att vara med om jag är klar och rörlig, om inte, så vill jag inte vara med.

      Radera
  9. Grattis till fina halsbandet, läckert!
    Det är bara att hoppas på att man är frisk och pigg tills man dör! För hamnar man i demens och sjukdom, så har man nog inga krafter att göra något åt sin situation.
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej, blir man dement och kraftlös, så blir man vårdpaket och fånge, och det vill jag INTE!
      Positiv känsla: jag hade trevligt i kväll.
      Kram♥

      Radera