lördag, december 07, 2013

Julkonsert och Demonstration x 2

Gårdagen blev väldigt lam. Snön höll på att ta knäcken. Halkigt som tusan, men
jag stegade iväg ändå med stor försiktighet. Var nyfiken på det mörklagda torget och hur det skulle se ut utanför Folkets Hus. Med tanke på denna dagen idag.

Hur ska nu detta gå ihop?
Frid och Våld på samma tidpunkt.
Men jag vet, det Goda segrar!

Kolla HÄR! Jul i Vårt Hus, heter konserten, som jag är med i och på! I Pingstkyrkan, alldeles nära Nya Stadens Torg. Och vi ska träna redan kl 17.

Julmarknadshelg 7-8 december, samtidigt kommer 10 civilklädda dialogpoliser att finnas runt Torget. Två demonstrationer med fackeltåg kommer att äga rum mellan kl 15 - 19. Och polisen satsar stora resurser på detta. Samma bevakning som högriskmatch i fotboll! Gäller "Svenskarnas Parti" och "Ung Vänster", inte omöjligt att de båda börjar bråka med varandra.

Jag undrar vad rubrikerna blir i morgon. Det blir i alla fall en annorlunda dag på alla sätt och vis! Och jag tycker det är löjligt tråkigt att förstöra julstämningen. Men vi har ju enligt lag rätt att uttrycka våra åsikter...

Godmorgon!
2 minusgrader, en stor sol, och jag utlyser Ljus, Värme, Kärlek och TilliT ♥

22 kommentarer:

  1. Frid och våld kommer alltid att gå hand i hand.

    ♥♥♥ StorKrameLuttMedKärlekOchGlädjeÄvenLiteSnö ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite snö här också!
      Hörde på radion att det väntas 200-250 fackeltågsdemonstranter från varje gruppering. Jo, det är sant. Ont och Gott.

      KrameLuttarLiteSnöHärOcksåKärlek♥♥♥

      Radera
  2. Jag kan hålla med dig!
    Nog är det synd att advenstfriden ska störas av demonstrarioner. Vi ska värna yttrandefriheten, visst är det så , men.........
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, detta är inte roligt, högrisk för bråk, men poliserna har god beredskap, jag var nyss ute på stan, och där cirkulerar de runt och på ett annat ställe står massvis med polisbilar uppställda.
      Jag får tänka julefrid i kyrkan i stället! Kram♥

      Radera
  3. Varför ska dom nödvändigtvis mäta sig räcker det inte bara med vanliga ord och plakat det andra är ju INTE DEMOKRATI

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl som bäddat... två ytterligheter. Nej, usch. Bara kostar både pengar och resurser.

      Radera
  4. Usch hoppas att de håller sig förhållandevis lugna och att det inte blir allt för mycket bråk!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jättetrist om det ska bli bråk! Adventstiden borde jag vara en tid av frid och fred. Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist. Tydligen ska demonstrationerna börja kl 17 i stället, samma tid som jag ska vara på kyrkans plats alldeles bredvid. Kramar ♥♥♥

      Radera
    2. Hoppas att ingen blir skadad...

      Önskar dej en fin kväll och en vacker Andra Advent<3 Kram <3

      Radera
    3. Nej, det blev aldrig någon skadad, bara en massa omhändertaganden visst.
      Tack, den ska firas i morgon, finaste Advent! Kram♥

      Radera
  6. Hoppas verkligen inte att det blir nåt bråk :-(

    Hoppas också att det går bra med sången :-)

    SvaraRadera
  7. sv: Nej, vi blir kavar här i Spanien över julen. Men duktigt sprunget och GRATTIS! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag springer så gärna för dig ;) haha!

      Radera
  8. Kavar? Det gör jag bara i skidbacken... Nej vi blir KVAR i Spanien.
    (DUMMA tangentbord!!! ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans, dumma fingrar som inte vill hålla styr, skylla på tangentbordet, va??? ;)

      Radera
  9. Kikar in och lämnar en stor kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Hoppas det gick lugnt till i stan och att stämningen blev mysig för dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det blev jättebra till slut! Kram.

      Radera