måndag, december 02, 2013

Borrlös borrmaskin

God morgon, måndag den 2 december!

Helgen har flutit på. Jag har verkligen vilat upp mig och gjort bara det som fallit mig in. Inga måsten. Bara lite stickevarv på raggisarna och lite bokläsning om änglar och hopp.

Så kom då yngsta dottern med man igår. Så mysigt att kunna visa upp mitt nya vackra hem och välkomna dem.

Förutom varmrökt regnbåge, hollandaisesås och potatis, grönsallad, kaffe på maten med pepparkakor och choklad, så fick jag tacksamt ta emot hjälp. Av det blå slaget. För rosa kan inte allt, även om jag försöker massor!

Det underliga var, att när jag hämtade upp borrmaskinen från källaren, så saknades alla borr!!!

Jag vet, att det fanns två askar med olika borr. Och det fanns en himla massa skruvar och annat i sina speciella burkar. Men, borta! Jag har ju inte använt någon borrmaskin sedan jag flyttade hit.

Jag brukar vara bra på att leta saker, så nu blir det spännande. Jag kommer att gå igenom källarförrådet minituöst. Och finns inte borren och extra verktygslådan, så har en tjuv varit framme i flytten.

I vart fall blev jag nöjd över hallens nya utseende. Vägglampan på plats, en bordslampskärm utbytt och "alltiallolådan" väck. Och gardinstång uppsatt i vardagsrummet, några fler tavlor uppspikade.

Nu är jag nog färdig! Tack tack! Minusgrader ute, kan bli en solig dag, Gospelövning nästa ♫♪♫♪♫ - och sedan?

♥ Kärlek och Tillit ♥

18 kommentarer:

  1. Toppen fint i din hall. Jag följer med spänning din jakt efter borrarna. Annars så är det ju ett bra julklapps tips till dig.
    Ha nu en skön Måndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dagen har snurrat iväg i bara farta, nu byts det om till lite finare. Kram!

      Radera
  2. Fräscht och fint med vitt, det ser så hemtrevligt ut i din hall.....
    Ja, vart tog borrarna vägen tro? :)

    KrameLuttarOchEnFinMåndagTillDigGreddisen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarNuHastarJagPlötsligtIvägPåHojen♥

      Radera
  3. Håller med ovanstående talare - hallen blev verkligen superbra!
    :-)

    Hoppas du hittar borrarna! (I nödfall finns ju nya att köpa. Och när du har gjort det så kommer du garanterat att hitta dom gamla, så behåll kvittot ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag är nöjd! Nu, snabba outfiten, swish sen iväg!

      Radera
  4. Jag äger inte ens en borrmaskin... Det är ju ingen mening med det eftersom jag inte vet hur den fungerar.
    Visst är det härligt med besök där det ingår lite praktiskt hjälp med sånt man inte själv klarar.
    Så fint det blev!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett efterlängtat besök! På alla de sätt och vis. Kram.

      Radera
  5. Så skönt att få hjälp med vissa saker!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Mystiskt med borrarna, men det ser ju ut som svärsonen och dottern fixade det som skulle göras ändå! Du har fått det så fint i din nya lägenhet!
    Svar: Vi tänker mycket på mor och erbjuder både det ena och det andra, men hon har aldrig velat ta min utsträckta hand och även nu väljer hon att inte ta den.
    Det gör inte situationen just nu lättare.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, svärsonen fixade det borrlöst. Han är duktig, han, han går inte bet.
      Svar på ditt svar: Ajaj, då var det inte lätt. Så synd. Synd om er båda. En extra varm kram till dig, ME.
      ♥♥♥

      Radera
  7. du har helt rätt som vanligt .
    ska försöka ta mig i säng nu första natten innan 4 på morgonen
    kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra om du gjorde det, för timmarna före tolv är viktiga. Kram!

      Radera
  8. Läste inlägget ovan och såg att du fann dina borr. Ordning och reda lönar sig för då slipper man ödsla onödig tid på att leta saker.
    Din hall är verkligen fin och lite avundsjuk är jag nog. Fast på ett positivt sätt....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fram för ordning och reda! Därför kan jag också vara sakletare.
      Tack, jag är så jättenöjd med min hall, precis så som jag vill ha den! Kram!

      Radera
  9. Vad fint du bor:) och mysig blogg du har

    Kolla gärna in min nya post..ett vackert juldekorerat hem:)

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack Maria för din gulliga kommentar, vad glad jag blev! Kram!

      Radera