söndag, december 01, 2013

1 Advent 2013 ♥

Söndag den 1 December. Hos mig, mitt fönster.

"Första söndagen i Advent", hette det visst, läste jag i prästbloggen...

Alla ljusstakar på plats, utan hjälp av tomtar och vättar.

Igår Så mycket Bättre (som jag inte är något fan av, för jag tycker det är klubben av inbördes beundran och snyft, men det är min åsikt).

Idag ännu Bättre, för då kommer yngsta dottern med goe svärsonen på efterlängtat besök (och, OK, det är inbördes beundran där, haha!).
Älskade fina barn allihop ♥

Igår bakade jag knäckebröd, och det tänker jag INTE bjuda på! Jag hade en massa goa fågelfröer och grejsimojs i, inget vetemjöl utan majsmjöl och mandelmjöl, vatten och olja, helt glutenfritt, nyttigheter.

Det blev jättegod smak, men gick inte att bryta bitar, så det blir min egengjorda müsli, kan man säga. Helt misslyckat knäckis. Så, be inte om receptet!


Och provar man inte, så vet man inte! Ungefär som förra året, då jag gick på scrapbookingkurs. Det var väl roligt en stund, men hua så mycket jobb, dyrt och sedan vet jag inte.... Men, prövat har jag! Det är viktigt.

Vad ska jag ha på mig idag, då! Den eller den?

För rött ska det väl vara, en sådan här adventsdag?

Och väderleken säger stor sol när det ljusnar och 6 plusgrader.

♥ Kärlek och TilliT ♥





26 kommentarer:

  1. Här blev det inte lika många stjärnor och ljusstakar som vanligt i år. Känner mig lite som en urvriden disktrasa och adventsentusiasmen kom liksom av sig i år.
    I dag ska jag i alla fall baka bullar för i eftermiddag kommer yngsta dottern med de små pojkarna på besök och röd klänning ska jag också ta på mig! Vi ska tända första ljuset och i år brinner det inte bara för att det är första advent, utan även för far. Tack fina Du, för de rara orden hos mig. De värmer!
    Önskar dig en riktigt fin söndag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig. Fullkomligt. Även om man inte kan förstå någon annan fullt ut. Jag hade stora bekymmer vid en annan advent, och då fick det mesta vara......
      Men, vi som är kvar får göra det lite trevligt, så kram ♥

      Radera
  2. Godmorgen Gerd.
    Flotte billeder su viser. Ønsker dig en god 1. søndag i advent:) Knus Hanne Bente ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon, Hanne Bente! Tack detsamma och kram! ♥

      Radera
  3. Hejsan!
    Oj så fint du har fått det hemma hos dig. Visst är det mysigt nu.
    Så mycket bättre ser jag på, men tycker det ÄR sämsta omgången denna, och det är bara lill lindfors som gör programmet.
    DU!!!!!!!! jag ska INTE be om receptet hehehehe....
    Ha en fin 1a Advent nu, och RÖTT är färgen idag.
    Kramelikram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rött är sött, sedan är det juligt också, och så både jag tycker om och klär i rött!
      Kramelikram♥

      Radera
  4. Du blir nog fin i vilket plagg du än väljer för dagen . Jag har bara sett ett av programmen i Så mycket bättre denna omgång och det var när Bo Sundström/ Kaspers orkerster var huvudpersonen i programmet. Glad första advent ! Kram ♥

    SvaraRadera
  5. "Så mycket bättre" lite udda typer i år kan jag tycka samt har gått förut för länge? Läste tidigare i veckan att det "krökas" hårt vilket delvis syntes igår! Down Town Abbey är bättre "så mycket bättre" tycker vi! Vi har (mest min kära) pyntat här också! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller även med dig om krökningen på TV. Inte trevligt. Nej, denna omgången gör mig besviken. Bara Lill som har varit kvalitet.
      Kram till er två, dig och din kära♥

      Radera
  6. Jag önskar dig en fin första advent. Fina färger och tröjor, den med fickorna gillar jag skarpt. Så mycket bättre tycker jag om, visst beundrar de varandra men även en stjärna behöver komplimanger och uppbackning.

    KrameLuttarKärlek ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Ja, tunikorna, den ena stickad, den andra i tyg, är fina var och en på sitt vis. Den i tyg är från Indiska....
      Vi behöver alla komplimanger och uppbackning, det är helt visst, det!
      KrameLuttarKärlek♥

      Radera
  7. Jag tycker du ska ta den röda, den är jättefin ;)
    Förut var "så mycket bättre" ett av mina favoritprogram men i år glömmer jag t om bort sändningstiden. Totalt ointressant.
    Pyssel och knåp är inte min starka sida, dottern har fått all talang (från mor min).
    Önskar att jag ändå provade på lite fler saker, precis som du gör!
    Kram och trevlig adventssöndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir djärvare med åren, skulle jag vilja säga, att göra bort sig, bjuder man på (iaf jag) mycket lättare, skratt skratt....
      Kram!

      Radera
  8. Vad härligt med finbesök såhär den första söndagen i advent :-)

    Jag har sett två avsnitt av Så mycket bättre i år. Sen tröttnade jag...

    Ha en underbar första advent!
    Kram
    PS: Rött är ALLTID rätt! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finbesöket åkt, snyft.... men roligt så länge det varade!
      Kram och rött är sött, men inte blött och stött, utan fött och mött, finns ju massor som rimmar på rött.....
      Kram!

      Radera
  9. Strålande sol, 7 grader och tröjan är röd med lite glitter!
    Ha en underbar första advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blev det gott också, gick ut med stavarna innan finbesöket och kollade julskyltningen! Kram!

      Radera
  10. Svar
    1. Båda hade fickor, fast det syntes inte på den ena, och det blev den som det inte syntes på!

      Radera
  11. Jag tittar in som hastigast och önskar dig en fin första advent härifrån södra halvklotet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt, södra halvklotet, I wish I was there,,,,,,, kram!

      Radera
  12. tack ja dom blev så goda. hoppas du också haft en fin första advent vi har besökt kyrkogården.
    kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo min advent blev underbar. Jag hade Minneslunden i tankarna. Och fick finbesök. Kram!

      Radera
  13. Jag är nog som du att jag vill prova allting innan jag kan avfärda det. Fast jag går kanske lite grundligare ner i mitt prova. Och sedan vill min hjärna ha omväxling, och då provar jag något annat. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men visst. Man kan inte säga att man inte tycker om något som man inte har prövat! Grundligare? Jo, men min hjärna vill gärna ha omväxling också! Nu fastnade jag på hjärna/gärna (samma uttal, fantastiskt).
      Kram♥

      Radera