torsdag, september 19, 2013

Nyttig frukost

Min frukost här på morgonen!

Köpte bacon för 5 kr paketet på Hemköp, kundklubbsrabatt.

Vispade ihop ett ägg, 0,5 dl kvarg, 1 mått vaniljproteinpulver, 1 mått sojamjöl, lite sojadryck och 1 sked linfrön. Stekte ihop med några baconskivor. Hade inga frusna bär hemma, men lade på lite rårörda lingon efter jag tagit bilden här.

Detta blev jättegoda, nyttiga och mättande plättar, gjorda på mitt sätt.

Till detta drack jag ett glas AloeVeraJuice.

Jag blev inspirerad av Lena i Los Angeles. En bloggerska från Stockholm, som jag följt sedan hon gifte sig och början december 2007 flyttade till Kina med sin man från Mariestad. Därefter flyttade de till NY och senast bor de i LA. Lena kommer alltid med tips på att göra, där hon bor. Och som jag, gillar hon nyttig mat och hälsosamt leverne.

Igår körde jag hårt med stickorna på caféet och senare tabatan, idag prövar jag mitt nya plejs tvättstugan. Och en och annan cykeltur.

Jag tror, att i morgon, ska jag ta det lugnt. Känns som om det behövs. Vaknade tidigt men somnade om, så idag fick jag en rejäl sovmorgon!
Kärlek, sömntuta, kärlek ♥♥♥

28 kommentarer:

  1. Frukost blir alltid och enbart mackor för mig. Är för trött för att laga till någonting då. Ja, det gör jag inte till lunch heller; det är bara middagarna jag äter lagad mat. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är olika, och gör på det sätt som passar en bäst♥ Jag är ingen smörgåsälskare, vill ha lagad mat. Kram♥

      Radera
  2. Mmm... Här blev det havregrynsgröt och mjölk. Min nya passion ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av mina favvofrukostar också! Kram

      Radera
  3. So ein Frühstück ist genau meins, das mag ich gerne und hatte heute noch gar nichts zum Frühstück und auch nicht zum Mittagessen.
    Jetzt erledige ich meine Hausarbeit und dann koche ich mir eine Kleinigkeit.

    Hab eine schönen Tag und liebe Grüße von Mathilda ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ich mag meine Frühstück variieren, aber gerne etwas mit Eiern essen. Hafermehl ist ein beliebter als gut.
      Liebe Grüsse♥

      Radera
  4. Vi tog lite filmjölk och en riskaka, kaffe för mysingen och the för mig. I morgon blir det nog havregrynsgröt och ostmacka.
    Ny tvättstuga, spännande, men de kanske är rätt så lika eftersom du inte har flyttat så långt. Vi har för några månader sedan fått helt nya maskiner i vår tvättstuga, de går snabbare.
    Ha en bra dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är samma typ av tvättstuga och ganska nya maskiner. Men nu får jag gå till ett annat hus, det är skillnaden.
      Jag har varit ute och shoppat lite mat, bara mat! Varm kram!

      Radera
  5. Hallo! Här brukar jag börja dagen med en lagom stor tallrik cornflakes plus nån liten macka till, sen är jag igång. Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, vi har alla våra favvisar! Kram!

      Radera
  6. Det var ingen dålig frukost. Här blir det piller, juice och kaffe och en skiva Pågens lingongrova med ost varje dag.
    Ha en skön fortsättning på dagen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som jag skrivit förut, vi är olika. Jag vill ha mera bastant frukost, och kaffe är ett måste!
      Kram!

      Radera
  7. Ja, det var en rejäl frukost. Ser gott ut.
    Här blir det alltid samma, flingor med mjölk, juice, smörgås och kaffe.
    Jag gillar att sticka, men nu är det ca ett år sen jag gjorde det, kanske lusten att sticka kommer snart :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kom på en ny idé med stickorna, då jag var på stickcaféet. Inte dumt träffa andra!
      Kram♥

      Radera
  8. Så nyttigt det låter med dessa plättar. Jag är periodare då det gäller nyttiga frukostar. Men nu blev jag inspirerad. Njut nu av en skön Fredag. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, lite periodare, men vill äta nyttigt och bra! Än så länge jobbar jag på, strykning av tvätt... Kram!

      Radera
  9. Det där ser ut som en frukost som skulle passa mig! Både låter gott och ser gott ut!
    En bra frukost är bästa måltiden på dagen!
    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid sagt, att frukosten är A och O! Den är bara bäst, om man får den som man vill ha den!
      Tack, jag har haft en jättebra dag. Kram.

      Radera
  10. Ser gott ut! =)
    Kram och trevlig helg ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, det var det också. Blir nog lika i morgon, eller så havregrynsgröt! Kram♥

      Radera
  11. Oj vad du hittar på! vaniljprotein pulver!! ;) tror det var en äkta Kajsa Varg minsann he he ;)

    Härligt att fynda blommor, dom piggar upp i höst mörkret, vet att du alltid "fyndar" dina blommor på Torget :))

    Dina komentarer inne hos mej värmer ska du veta♥ fast själv har jag inte hunnit med att kika in hos mina fina så mycket, fy skäms :(

    Kramarom dej och fin fredag♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alltid jag hinner heller, fast jag är själv, jag har mycket för mig!
      Stor kram till dig, fina Lena♥

      Radera
  12. Villken god frukost, och visst är det härligt när vi kan inspirera och dela med oss med varandra.
    Ha nu en jättefin helg med mycket sol!
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Solen, ja. Den kanske kommer men som mest blir det 15 grader, sägs det. Kram!

      Radera
  13. Det låter både gott å nyttigt!
    Kramar

    SvaraRadera