måndag, augusti 12, 2013

Perseiderna

Jag älskar himlar - och himlen.
  
Och att läsa ut vad den ger för bilder för mig.
Ibland ser ögat något som inte kameran ser, och ibland ser kameran något som inte ögat upptäckt.
Det är spännande. 

Och dessa bilder tog jag fredag kväll klockan 18.00 precis när åskvädret började. Med lite fantasi kan jag urskilja "änglar".

Missade ju nattens stjärnfall! Skulle ju vara bästa. Grus och is brinner upp och blir till ljusfenomenet Perseiderna. Kolla http://sat24.com/ 

Men det finns en natt i natt och detta håller på till den 13 augusti och syns stjärnklara nätter (om man orkar hålla sig vaken på nätterna, förstås!)


Och så börjar Gospelkörens övningar i kväll! ♪♫♪♫ Jag gläder mig redan ♥ Det kom lite snabbt apropå, hade inte räknat med det redan, men OK. 
Det krockar med min 24FitClub Tabata, men jag kan ju inte dela på mig!!! Illa. 

♥ *Kärlek*Glädje*Övervinner Allt* ♥

10 kommentarer:


  1. Gillar också himlar och vackra moln. Nej du kan ju inte dela på dig, men du kan välja att vara där som glädjer dig mest! :)

    ♥ KrameLuttarOchSjungUt ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan gjort mitt val ♪♫♪♫
      KrameLuttarPåSångensVingar♥

      Radera
  2. Det var en tidig uppstart men varför inte? Annars brukar aktiviteter starta först efter skolstarten tycker jag.

    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beror på att det ska vara en sånguppvisning på torsdag kväll hos Missionskyrkans sommarhem Skogshyddan.
      Kram!

      Radera
  3. Hejsa Gerd
    Flotte "himmelske" billeder du viser - jeg kan godt lige at kigge på skyer / månen og stjernerne.
    Venter på at det bliver vejr, til at jeg igen kan få billeder af månen.
    Tak for kommentaren til mit indlæg i dag. Jeg er gift med manden bag kameraet, han tager så og sige alle billederne på min blog......jeg er "pakæsel" går med det ene kamera så han kan skifte, uden at skulle skifte linse.....TEAMWORK. Ønsker dig en god mandag / god ny uge:) Knus Hanne Bente ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duktig man du har, Hanne Bente! Och du är hans hjälpreda, bra det, temwork, som sagt.
      Tack detsamma och kram♥

      Radera
  4. Här rekommenderar man att vi ska ta ett liggunderlag med oss och åka ut någonstans där ingen gatubelysning stör och lägga oss på marken och beundra skådespelet. Ett stjärnfall i minuten lär man ska kunna se. Fast nu är det ju inga stjärnor som faller förstås...

    Ha det så gott på Gospelskörens övning.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu ska jag byta om, ta cykeln och dra iväg, och försöka bli en sånglärka ♫♪♫♪ om det går.....
      Kram!

      Radera
  5. Visst är det härligt med moln, man kan se både det ena å det andra om man ger sej tid å titta. :)
    Önskar dej en skön onsdag!
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jaa himlen är underbar att upptäcka, jag kan sitta lääänge.....
      Kramizar

      Radera