torsdag, augusti 15, 2013

Det kom ett kort från Paris....

Härligt!
Överraskande!

Det var från Veronique, fransyskan som var med på Inlandsbanan, som pratade svenska så mycket som hon orkade. 

Kortet var nu skrivet på klanderfri svenska, efter att hon vistats i Sverige i 4 veckor, innan hon flög hem till Paris och jobbet på banken igen.

En jättehärlig tjej! Hade gått svenskkurs i Paris innan resan hit till Sverige! Tillförde gruppen mycket. Tacksam för det!

Om du nu läser min blogg, Veronique, så ska du veta att jag blev väldigt imponerad av ditt kunnande, ditt sätt att vara, du kom som en frisk fläkt!

Jag har aldrig varit i Paris, skulle vilja det. Jag samlar på resmål. New York vore inte heller så dumt. Och London, där har jag heller aldrig varit.

Vart går dina drömmars mål?

21 kommentarer:

  1. Hejsa Gerd
    Dejligt med et postkort. Jeg / vi rejser ikke mere, har rejst en del til syden / Nordafrica m.m.
    har også været i Irland ( 1996) Dublin.
    Ønsker dig en god torsdag:) Knus Hanne Bente♥

    PS. Har og været i dit land Sverige men det er helt tilbage til 1977

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dublin, där var vi 2003. Kul med vykort, ja!
      Kram♥

      Radera
  2. Så trevligt att få ett vykort i brevlådan!
    London gillar jag och vi har varit där flera gånger. Man har sett så många filmer från den staden och läst så många böcker med skildringar däifrån, så första gången vi var där kändes det som rena déjà vu-upplevelsen. Man gick bara runt och konstaterade att allting såg ut precis som det skulle.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade en sådan upplevelse innan de yngsta barnen och jag åkte till Toscana i Italien. Jag hade läst en bok, en roman faktiskt, och det stämde väldigt väl med det jag upplevde sedan.
      Kram♥

      Radera
  3. Paris är en väldigt fin stad! Jag har varit där sju gånger och det har varit lika trevligt varje gång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sju gånger? Då MÅSTE det ju bara vara trevligt! Kram.

      Radera
  4. Jag har bara ett enda drömresemål kvar, resten har jag haft lyckan att besöka. När jag fyller 50 ska jag åka till Samoa!

    Jag gillar inte Paris, men älskar New York. London är helt ok :-) Men ett ställe man bara måste besöka är Island, det är magiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du är ju världsomseglare... en tacksamhet så god som någon!
      Island skulle jag med vilja, där har min yngsta dotter varit två gånger...

      Radera
  5. Nu var jag ju till Legoland i går och där fick man ju uppleva många platser i miniatyr på en dag, men
    nu blev jag ställd! Drömresmål? Island har jag ju funderat en del på, men jag har nog inte
    något drömresmål. Jösses så trist jag är...
    Önskar dig en bra dag!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte alls trist! Du gör väldigt många saker! Kram♥

      Radera
  6. Vykort är underbart! New York skulle jag med vilja åka till. Men mest soliga ställen med turkost hav och vita stränder, som ingen tidigare hittat till :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så roligt med snigelpost! Egentligen längtar väl jag också till solen, men storstäderna har sin charm!

      Radera
  7. Alltid roligt med vykort. :) Undrar just hur man kommer på att man vill läsa svenska? Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att den här kvinnan förberedde sig inför Sverigeresan! Klokt gjort.
      Kram♥

      Radera
  8. Mitt drömresemål är Ullared. På riktigt! Funderade på att kräva att vi skulle åka dit när jag fyllde 50, men det blev Costa Rica istället...
    :-)

    PS: Anders drömresemål är månen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, jag hade ju hellre valt Costa Rica jag med ;) ♫♪♫♪
      Månen, vill Anders tjala mera, haha?

      Radera
  9. sv: Jag numrerar bilderna som man läser. Från vänster till höger och upperst först :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, så har jag läst dem också, men någon kommentator hade skrivit något, där jag inte tyckte det stämde......

      Radera
  10. sv: Tack för dina fina ord! Dom värmer, ska du veta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassågo, kom ur hjärtat, vettja!

      Radera
    2. Jag vill varmt rekommendera Amas blogg:
      http://amacasa.wordpress.com/
      Hur trevlig som helst! 17 juli åkte de till Amerika´t och är där fortfarande på visit, med en himla massa upplevelser under tiden!

      Radera