lördag, augusti 17, 2013

Av med mössan, människa!

Det är inte Kungen som jag tagit av mössan för.

Nej, det är min älskade salig Pusselbit, som höll i kameran, om en månad för tre år sedan, och ville få mig att se lite pastoral ut, med kossorna i bakgrunden.

Sådana här var våra vandringar. I vått och torrt. Över tuvor. Hopp hopp. Ibland blev jag lite irriterad på alla tuvorna, rädd att trampa snett och bli blöt. Jag ser lite bekymrad ut på kortet...


Sådär, lite mer ledig...

Och titta nu, nu är ordningen återställd.

Mössan på.



Den mössan gillade aldrig Pusselbit.


Fidel Castro, sade han, haha!

Mössan finns kvar. Den köpte jag en gång i tiden på Lindex.
Minst 10 år sedan. Till Pusselbits förtret.
Kan undra just vad den är värd idag?

Nåja, idag är det ♥ lördag ♥ och torgmarknad. Och uppe och skrotade, var jag inatt också. Lade mig för tidigt igår kväll, så jag fick några sömnfria timmar vid 2 - 4 tiden.
Men torget, det är ingen idé att ens tänka tanken på att handla hem något. Här pågår ju utrensning! Suck......

Men, i september... ♥ Kärlek ♥

18 kommentarer:

  1. Fina bilder och minnen och du "alla BLOMMOR 20 kronor"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Och, det var det jag menade, det blir inte ens: alla blommor tjugo (eller femton)förrän i september!

      Radera
  2. Vilka fina bilder från er utflykt!
    Det är svårt när man inte får sova - natten blir väldigt lång då.
    Ha en trevlig dag på marknaden, även om du inte köper någonting är det ju trevligt att gå och titta sig omkring.
    Här ska vi ha stor grillfest med 70 deltagare från bostadsrättsföreningen i eftermiddag och det regnar.......
    Hjälp mig att hålla både tummar och tår för att regnet snabbt drar bort!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja målet ligger inte så långt från Lidköping heller, faktiskt. Kanske ska bege mig dit!
      Oj, vilken fest ni ska ha, så många! Håller tummarna för vädret! Det ska bli soligt i nästa vecka, men det hjälper ju inte för nu.
      Varm kram!

      Radera

  3. Jättefina bilder, Pusselbiten var duktig att fånga ögonblicken.

    ♥ KrameLuttarMittIUtrensningen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han var så duktig på att fota människor!

      KrameLuttarNuFångarJagSolen♥

      Radera
  4. Om inte annat så är väl affektionsvärdet stort ;-)

    Kram och ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om inte annat..... Tack, hittills har lördagen varit finemang, kram!

      Radera
  5. Jag ser faktiskt på bilderna att du ser mer bekväm och glad ut med mössan på. Härligt att ha foton som man kan ta fram och minnas tillbaks. Ha nu en skön helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössan på, ja! Jo, tur man har minnena kvar, även om vi ska leva i nuet och blicka framåt!

      Radera
  6. Flotte billeder du viser - tilbageblik.
    Valter ( min mand) og jeg tager på rigtig mange vandre / cykleture, og oplever mange skønne ting i "Guds fri natur".....har været på rigtig mange ture i år. Dejligt med motion. Ønsker dig en god lørdag:) Knus Hanne Bente
    PS!. Tak for lykønskningen til Valter ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tillbaka och nu framåt blick!
      Ja, så levde vi också, många vandringar och cykelturer! Fina upplevelser!
      Kram, fina du♥

      Radera
  7. Jättefina bilder han tog, din Pusselbit! Jag gillar din mössa också! Minns när de såldes på Lindex och ångrade länge efteråt att jag inte köpte någon. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju ur Pusselbits synvinkel och jag har inte tänkt på dem så mycket förut.
      Jaså, du minns Lindexmössan! Inte dåligt. Jag föll direkt för den, men Pusselbit gjorde grimascher åt den, hihi.... Kram♥

      Radera
  8. Gulliga, fina och go´a Gerd! ♥
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du själv också! Kramkram!♥

      Radera
  9. Jag gillar bilderna på dig i din Castro-mössa :-)

    sv: När du skrev kommentaren var vi i Kansas City, nu är vi i St Louis. Inte lätt, jag är tvungen att fundera själv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, harreminje, så ni flyger och far *ler*......

      Radera