torsdag, juli 04, 2013

Husmorssemester

Det kan jag väl ha?
Jag har ju eget "hushålle" - å allt.
Ja, det vill jag.

För nu lämnar jag disken, tvätten, städet och - Det Stora Äventyret börjar! 

Och väckarklockan har ringt! Regnet slår på rutorna, 14,7 gr i skrivande stund. Svensk sommar!

Först tar jag mig till Kristinehamn. Det blir med tåg och buss.

Träffa gruppen, göra en massa saker, äta gott, övernatta på hotell. God frukost.

Detta tåg blir först i morgon förmiddag.

Under resans lopp kommer jag inte att blogga som vanligt, utan det blir korta notiser lite då och då och kanske ingen bild. För jag drar inte med mig hela teknikens under.

Men du kan följa mig på den händelserika resan ända upp till Gällivare. Månntro det ljuder en Bergsprängartango där bort i norr? Och kan man säga då, när jag kommit så lång norrut, att "vad skådar mitt norra öga?"

Nu ska jag ha skoj. Njuta och mig tillbaka luta. Tidning, bok och kamera finns med.......


♥ Kärlek ♥ från mig ♥ till dig ♥ massa reslust ♥ friden har lagt sig i mitt bröst ♥

20 kommentarer:

  1. Ha det nu riktigt bra och njut av resan!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passar på och tackar och svarar så länge jag är hemma.... Kramar!

      Radera
  2. Vi önskar dig en riktigt skön och trevlig resa! Gällivare! Oj, oj så långt norrut har jag
    aldrig varit! Det låter spännande och ser fram emot bilder därifrån!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag var ändå längre för 11 år sedan! Vi åkte med bil och husvagn till Kiruna! Det blir en "minnesresa" nu. Kram!

      Radera
  3. Vilken spännande resa :) Ha det så kul! Sommarkramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ser verkligen fram emot detta med lite kittling av reslust. Sommarkramar tbx ♥♥♥

      Radera
  4. Hejsa Gerd
    Ønsker dig en rigtig god ferie / rejse.....glæder mig til at se billeder derfra.
    Pas god på dig selv - og nyd din ferie:) Knus Hanne Bente

    SvaraRadera

  5. Den bästa resan önskar jag dig finaste du!

    ResKrameLuttarMedMycketKärlek

    SvaraRadera
  6. Ha det nu så jättejättefint på resan!!! Det är vad jag kallar en riktig semester. Massor med kramar! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det! Husmorssemester, hihi... Kramar♥ Nu drar jag snart ur sladden här ♥

      Radera
  7. Önskar dig en riktigt spännande, trevlig, avkopplande och rolig resa!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kallt och eländigt här med.
    Önskar dig en härlig semester med SOL. KRAM

    SvaraRadera
  9. Ha en toppenbra husmorssemester :-)

    SvaraRadera
  10. Hoppas du får en riktig trevlig och skön resa!
    Ha det bra och njuuuuut!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Låter som att du kommer att få det trevligt på din resa! Har rötter i Krisitinehamn så det är en stad som väcker mycket positiva känslor för mig!

    Kramaar

    SvaraRadera
  12. Ha det nu trevligt på din resa och se nu till att du hittar tillbaka hem igen. ♥ Kram & Kärlek - Alltid ...

    SvaraRadera
  13. Förstår varför du grävt i minnenas arkiv om Öland♥ önskar dej en fin resa♥

    Kramar i massor♥ /Lena

    SvaraRadera
  14. Tack alla fina! Tidigt vaken på ett hotellrum i Kristinehamn. Får se, jag kanske mobil bloggar en kortis frampå idag! God morgon kramar från mig som njuter av nuet. Kram <3

    SvaraRadera