fredag, maj 10, 2013

Vad har jag i fickan?

Ja, inte är det en hund!

Nej, jag har hundgodis och bajspåse i fickan för tillfället.

Jag är barnbarns- och hundvakt några dagar. Hunden är en vacker Norfolk Terrier (bilden lånad från nätet) och han heter Henry, precis som min pappa!

Igår var jag ute på två hundpromenader på den gamla banvallen. Det ska allt bli en cykeltur på den senare idag också, plus hundpromenader.

Jag försöker att plita ner några rader varje dag, men utrymme finns inte för att besöka bloggisar och besvara kommentarer på samma sätt som när jag är hemma vid den stora stationära datorn. Jag är mycket besviken på min gamla röda "gris" (populärt smeknamn, då mini-pc:n kom) eftersom usb-uttag efterhand flippar ur, blir kontaktlös. Med den kan jag annars lätt spara ner bilder.

Min alldeles splitter nya iPad, som jag börjat gilla verkligen, tycker jag är jättesvår att bildblogga med. Mina egna foton OK.

Nej, surfplattor lever sitt eget liv, och är nog inte gjorda för blogg! Samma som mobilen, svårt att designa många bilder och mycket text. Kan tänka mig att Twitter är bättre.

Det var lite reflektioner...... 

Härlig Fredag, mys och kram <3

11 kommentarer:


  1. Min iPhone skall ju just vara perfekt för att blogga med, men bilderna kommer inte precis där jag vill ha dem. Kommentera hos andra är också svårt... Men annars så är den perfekt att blogga med. KrameLuttarOchHaDetRiktigGottHjärta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu sitter jag ju vid iPaddan, men den är inte bra med bilderna, jag har "fuskat" med den sega grisen. Det stämmer f.ö. allt du skriver, så jag håller låg profil.
      KrameLuttarMedSolskenI <3

      Radera
  2. Jag har aldrig bloggat från min iPhone, så jag vet inte riktigt hur det fungerar. Har bloggplatsens app nedladdad, men aldrig brytt mig om att testa. Brukar ju ta semester från bloggen när jag reser bort :)
    Det är alltid krångligt när man ska lära sig något nytt, och jag bävar för den dagen då jag måste köpa ny dator. I alla nya datorer är det Windows 8 som gäller... Men man lär väl sig det med... :)
    Ha de gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är mkt att lära, jag envetas gärna ett tag med nytt.
      Kollar Let´s Dance nu! Kram <3

      Radera
  3. Ja denna teknik uff uff ;)

    Norfolks är ljuvligt söta!! gillar dom skarpt! :))

    Strunta i bloggen du och ägna dej åt vovvar och barnbarn vet ja hi hi :))

    Kram och må så gott♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gjort mkt trevligt idag, ingen dator förrän nu, ser ändå så på Let´s Dance.
      1 motionscykl inomhus, en cykl ute m barnbarnet, två hundprommisar!

      Radera
    2. Tekniken hoppade över kramen. Så, kramkram <3

      Radera
  4. Jag har laddat upp en bild någon gång då och då till bloggen från min mobil, men skriver inte så mycket. Det är så svårt att få det rätt med det där lilla tangentbordet.

    Ha det riktigt trevligt med hund och barnbarn!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har det alldeles superbt! Kram

      Radera
  5. Det var en liten sötis, den hunden.
    Förstår att du tycker att det är roligt att vara barn och hundvakt. Ombyte förnöjer, kantänka.
    Hoppas att du har ett fint och lagomt väder.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är som en nalle, så söt, så!
      Vädret har varit skönt, blev inte så mkt regn, mest sol!
      Kram

      Radera