onsdag, maj 08, 2013

Tacksamhetslista!

Igår blev jag lite lycklig......


Idag är jag innerligt tacksam över att:

1) mina värden har blivit så bra. 
Jag var hos distriktssköterskan igår och mätte blodtrycket, efter att ha varit medicinfri en månad på test, och både puls och tryck var bra! 
För, varför ska jag äta en medicin som jag inte behöver? Den fick jag när jag hade stressigt jobb, för sådär en 8 - 9 år sedan!

2) jag har lusten att äta rätt och gott och motionera det jag behöver, allt i kombination för att må bättre. 
Fungerar det fysiska, får det också återverkan på humöret. Och jag har under ett år tillbaka lärt känna väldigt många nya fina människor. Det hjälper mig att tidvis flytta undan sorg och saknad.

3) mina älskade barn och barnbarn finns, och deras vovvar och kissemissar. 
I eftermiddag ska jag åka till ett av barnens hus och vara där en massa dagar, tacksam över att jag har en bil att köra. 
Ska bli kul och jag ska umgås och aktivera mig så det blir knapert med datortiden, men jag har ändå så med mig min nyaste finaste iPad, som jag är jättetacksam över!

16 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa du är inspiration för många som läser och tar del hos dig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de orden, Kurt!

      Man ska inte glömma att tacka för allt det fina som man ändå har! Och tackar man så är det mycket som kommer till en!

      Radera
  2. Ja du, det är verkligen guldkorn i tillvaron. Förstår din tac ksamhet mer än vä!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få vara frisk, är A och O. Och resten med.
      Kram.

      Radera
  3. Visst ha vi mycket att vara tacksamma över.
    Det är det jag har funderat över varför jag har ont i huvudet nu :/ Kanske för att jag skall uppskatta ändå mer när jag är frisk... eller ha mera förståelse för min man som går med ständig huvudvärk pga hans sjukdom.
    MEN.... vilket härligt väder vi har nu!!! Hoppas du får det riktigt skön och bra med dina barn. Det vet jag att du kommer att få :)

    Ha det bäst goa du!
    Kram 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske spänner dig för att din man är sjuk? Kroppen brukar signalera.
      Räkna de lyckliga stunderna... sjöngs det ju!
      Nu håller jag på och packar. Kram♥

      Radera
  4. Jag har en enda sak på min tacksamhetslista, och det är Vännen.

    Ha det nu riktigt skönt dit du ska!

    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin tacksamhet! Och det kommer säkert fler... Tack och kram, du fina♥

      Radera
  5. Lustigt! Oftast tänker du och jag precis samma sak när vi vaknar upp på morgonen och ska skriva dagens blogg. Så även idag :-)

    Här är fullt upp, har inte ens hunnit runt för att läsa några bloggar förrän idag. Men nu är det lugnt flera dagar, så skönt!

    Ha en fin vistelse hos familjen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske vi är lite lika i tänket? Tydligen, har tänkt på det jag också. Har varit ute och cyklat, nu ska jag packa ihop det sista, så drar jag sedan, ska bli kul!

      Radera
  6. Fint att känna tacksamhet, det känns bra inombords.
    Så roligt att blodtrycket var bra så att du slipper knapra på tabletter, det är inte kul.
    Jag tänkte på dig igår då jag för första gången på flera år såg tranor, Du brukar ju uppdatera oss gällande antalet tranor vid Hornborgasjön.
    Ha det så bra och kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad för varje liten smula, är jag!
      Men, du. Tranorna. Inte lika roligt längre... jo, jag vet, jag var så förtjust.
      Jag åker ibland förbi Hornborgasjön, kommer så att göra kanske redan nu, har inte bestämt vägsträckan, finns flera att välja på.
      Kram.

      Radera
  7. Jag hade fyra blodtryckssänkande och en glömde jag att ta och en slutade jag med på eget bevåg och trycket är jättebra. Tror att jag oxå kan sluta helt med mina blodtryckssänkande. Jag motionerar regelbundet och varken röker eller dricker. Efter ett halvår med regelbundet motionerande sänks blodtrycket berättade min läkare.
    Tycker oxå att det är onödigt att äta en massa tabletter och mitt blodtryck sänks så kraftigt ibland att jag känner hur lågt det blir och är övertygad om att det beror på blodtryckssänkande.
    Kram och ha en bra dag, sötaste Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tydligt att man måste vara på sin vakt själv, läkarna älskar att skriva ut preparat. Jag är så NÖJD!
      Ta du ett snack med läkarna.
      Kram♥

      Radera
  8. Vad roligt att allt var bra när du var på koll hos distriktssköterskan, och att du slipper äta medicin. Jag ska jubla högt den dagen då jag slipper ta mina värktabletter. En utav dem har jag inte behövt ta på ett dagar och det är jag glad för :)

    Ha de så gott hos barn och barnbarn!
    Många kramar Maria

    SvaraRadera
  9. Ja, det känns toppen. Nu äter jag bara vitamin mineraler och fibrer plus strandnypon. Strandnypon och träning har gjort susen för min axel och rygg.
    Vaknat upp i ny säng idag. Kram!

    SvaraRadera