torsdag, maj 02, 2013

Båtarna har majat

Jag tog en vända med mina bungypumps (4-kg-stavarna) och gick iväg till Campingen och vidare bort emot Småbåtshamnen.

Fick där se, en båt på väg att sjösättas.

Närmare och närmare vattenytan kom hon!

För att strax vara i, plums!

Och jag fortsatte min vandring bort till änden, där längst ut. Rundade av och vände.

Det var allt en del som var ute och majade. Man grillade, fikade, satt på filtar, trots blåsten från sjön.

Under tiden gick jag och tänkte. Försökte sortera mina tankar och prata ut min sorg. Jag kände mig arg på Sigge, som "lämnat" mig på detta viset. Det kommer över mig ibland så. Och då mår jag inte bra.

Jag gick en halvmil och var ute styva timmen och efterhand så kändes inte olusten lika stark.

Titta här, då! En båt på torra land, som drages av en traktor från båtgården!

Och se här, då. En känsla av att det är Sigge som cyklar där efter båten.
Vi var ofta dit ut och kollade, nämligen.

När jag kom hem trotsade jag kyla och vind och satte mig på balkongen och njöt lite i solen.

Så var min dag igår. Hur den blir idag, det rår jag över lite grand. Det blir nog bra. Och titta gärna i min Fotoblogg (rosa knapp MinaFoton), där finns några fler bilder om vandringen! 
♥ Kärlek ♥

29 kommentarer:

  1. God morgon fina!

    Livet går lite upp och lite ned, inte sant.

    igår hade jag SOL och passade på att rensa i trädgården :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst går livet som en karusell och ibland som en berg- och dalbana!
      Kram

      Radera

  2. Fina bilder och fantastisk blå himmel.
    Det är ju olika faster i sorgen, ilska är en av dem!

    KrameLuttarFinaGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var KANON igår, om man bortser från blåst och kyla.
      Min fas om ilska återkommer, lite fram och tillbaka. Däremellan är jag tacksam över att sjukdomen är borta.

      KrameLuttarAlltidFinaKaisa♥

      Radera
  3. Vilken tur att inga känslor är förbjudna! Att man får känna ilska, glädje och sorg om vartannat är nog viktig för att komma vidare. Till slut landar du på fötterna igen och det är ju det viktigaste :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de orden! Ja, jag får ju känna som jag vill, men ibland är det skitjobbigt. Kram.

      Radera
  4. Jag var inte ute på hamnen igår, men vet att första maj brukar vara sjösättningsdag, så säkert har antalet båtar vi småbåtsbryggan blivit flera sedan jag var där senast.

    Jag känner igen dina känslor inför att ha blivit lämnad ensam, men för min del får jag väl vara tacksam att åren tillsammans blev så många och jag unnar Åke att ha fått komma till ro.

    Varm kram dig dig Gerd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du tänker så rätt, den som har lämnat, har gått till friden. Och ville nog säkert att den som är kvar ska ha det bra. Tacksamheten ska inte glömmas bort, särskilt som det varit fina år.
      Varma kramar tillbaka♥

      Radera
  5. Förstår din sorg...

    Jag är åxå förbannad, på allt som hände oss...
    9 månader har gått, upp & ner, en del dagar går bra, men nu är jag inne i en sorge period igen, saknaden gör så ont & många tårar rinner...

    Kramarom dej♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ser, här har det gått hela 15 månader och en vecka. Sorgen går ju inte över. Den hoppar upp och ner, jag fällde tårar igår också, och grälade lite.
      Kramaromtillbaka♥

      Radera
  6. Man kan krama träd när man är sorgsen. Träden kan ge tröst fastän de inte kan säga något. Något jag fick lära mig på en föreläsning o Holistiskt tänkande. Väldigt intressant. Testa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till min blogg! Tack för tips, jag vet detta med trädkramning, men tänkte inte på det igår.....

      Radera
  7. Visst ser det inbjudande ut när dom sjösätter sina båtar, men själv trivs jag bäst på fast mark, sen att marken under ens fötter inte alltid känns så fast är en annan sak, men visst kommer vi igen?
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig ägt en båt men tycker det är kul att åka med. Klart vi kommer igen! Jag är inte helt hundra idag heller, men det ordnar sig, optimismen finns♥

      Radera
  8. Tittar in och önskar dig en fortsatt bra dag.
    Idag har jag haft för många tankar i skallen, därför blev det så få rader i min blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår hade jag min tankfulla dag.
      Drar strax på mig jackan och sticker ut. Igen. Luften och naturen är bra.

      Radera
  9. Vi bor ju nere vid sjön! Men har inte sett någon båt sjösättas ännu.. därimot att de kommit i.. några, lite längre bort från våran brygga!
    härligt att gå med tyngder! Har kollat här på intersport och stadium men inte hittat några! Hoppas allt är bra med dig?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, Pam. De kallas Bungypumps, tjocka stavar med inbyggda tyngder. Finns 4 kg och 6 kg, men de kostar en hel del. De är fjädrande när man går, häftigt.
      Tack, lite bättre nu, kram.

      Radera
  10. En långpromenad kan ibland skingra tankarna något. Vissa dagar är dessutom inte lika glada eller lätta...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så är det för alla, upp och ner, ner och upp. Kram.

      Radera
  11. Fyrakilos gåstavar? Wow! Anders brukar ha bentyngder när han promenerar... Själv har jag fullt sjå med att släpa runt på mig själv.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bentyngder också, att växla med! ;)

      Radera
  12. Fyra kilos stavar, oj.
    Kram

    SvaraRadera
  13. En gång träffade jag en kvinna som berättade att hon haft ett riktigt svårt liv med en man som hade misshandlat henne, hon hade tagit sig ur det förhållandet och träffat en underbar man som hon hade flera lyckliga år med. Så sa hon "men nu vet jag att även bra män kan svika en" och så började hon gråta. Det visade sig att hennes man hade dött och det hade gått ett par år och jag tyckte hon lät så hård. Så ofta jag har tänkt på det hon sa, men med åren har jag förstått henne.
    Besvikelsen över att bli lämnad måste ju också få ha sin plats!
    Hoppas du har haft en bra dag i solen!
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, livet är inte lätt. När jag blev arg, så menade jag inte att han svikit mig, det var ju sjukdomen. Men, man tolkar på olika sätt. Just nu är jag tacksam.
      Kram, ni fina♥

      Radera
  14. Smyger in här "mitt i natta".
    Härliga bilder. Sjösättning = vår. Men den där värmen kunde också infinna sig här.
    Usch, det där med känslor som kommer över en. Då är det bra att gå ut och lufta sig lite.

    Natti natti och sussa gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var morgonen också randad! Solen skiner, inga sura miner! I skrivande stund minus 2 grader! Kram♥

      Radera
    2. Tack Gerd! Nu vet jag vad jag skall fråga om. kram

      Radera