lördag, april 13, 2013

Tecken - eller tillfällighet?

Jag hade tänkt att blogga om detta här redan igår kväll, men så sansade jag mig lite.

Det hände lite märkliga saker igår. Tycker då jag. Eller så var det helt naturligt och bara sammanträffanden. Vad vet jag.

Jag bloggade ju om "You raise me up" igår morse. Fick en kommentar, som löd "Har du hört Lena Maria Klingvalls version?"

Jag gick in på YouTube och sökte och fann då en video med henne KLICK! 
...där hon också visar sin målarkonst genom Mun- och Fotmålarna. Direkt gick mina tankar till alla de kuvert därifrån, som har kommit hem i min Pusselbits namn, och där han skickat in pengar, för det är fina kort.

Gick lite senare ner till brevlådan när jag var på väg ut till Willys, såg att det kommit ett kuvert just ifrån Mun- och Fotmålarna, och i min Pusselbits namn (fast jag har sagt ifrån att de ska ta bort hans namn i registret). Fortsatte till Willys och köpte mig skära rosor, för det tyckte jag att jag behövde som uppmuntran denna gråa och snöiga dag som igår.

Senare på kvällen öppnade jag kuvertet och överst ligger ett kort - med just två skära rosor på! Jag blev märkbart tagen....

God Lördag, får jag avsluta inlägget med! 

Jag har just nu sett programmet "Där ingen skulle tro att någon kunde bo".
SVTPlay  En norsk dokumentär i sex delar om människor som valt att bo långt från staden, men nära naturen!

Lånade den stora vackra boken i somras. Jag blir så faschinerad. 

KÄRLEK! Lev här och NU!

30 kommentarer:


  1. Så vackert kort och vilket sammanträffande, NEJ sammanträffande var fel ord vill istället skriva, EN ANDLIG PÅHÄLSNING

    Jag tror du befinner dig i ett tillstånd där saker kommer till dig och du är öppen för att ta emot dem.....

    KrameLuttarFinasteSkäraRos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet, jag är för det mesta öppen för att ta emot andlighet. Igår kände jag mig stängd, tills den här lavinen rullade igång, då bara häpnade jag mig fram! Alltså, fantastisk telepati!

      KrameLuttarLuktarPåSkäraRosornaOchLer♥

      Radera
  2. Ja vad konstigt! Jag brukar se Där du inte kunde tro att någon kan bo" såg det senaste eftersom det var från Rogaland där Stavanger ligger där jag varit ett antal gånger och dessutom åkt runt en del det blir väl en livsstil men ingen vill ta över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju en livsstil, som du skriver, Kurt, och det är nog ingen som tar över, känns lite söckent...... för så vackert det var där!

      Radera
  3. Tala om slumpen eller ödet, men nog är det märkligt så det kan bli. Jag tror att din Pusselbit sände dig en hälsning!

    Jag får också kort och almanackor från Mun och Fotmålarna och har köpt av dem i många, många år. Årets almanacka står här på skrivbordet, där jag sitter med min laptop och april månads bild är målad av Keith Jansz, som är munmålare. Den föreställer en vacker bukett påskliljor i en blå vas och heter "Sol i sinne".

    Varm kram till dig Gerd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vill jag också tro, att min älskade Pusselbit sände mig en hälsning! Och det var du, finaste Ingrid, som omedvetet satte igång processen, tack!
      Ja, jag har också exakt likadan almanacka här bredvid mig, så lagom storlek och så vackra bilder. Varm kram tillbaka♥

      Radera
  4. Ett tecken, skulle jag ta det som. Ibland kan mycket märkliga ting ske och mycket som vi inte alls vet något om.

    Kraaaaaaam goaste Gerd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det finns många saker som vi inte förstå, men jag vill tro att det var en hälsning till mig. Kram goaste Anki från mig♥

      Radera
  5. Lena-Maria Klingvall är en duktig tjej
    Hoppas du är på bättre humör idag, trots det trista vädret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jotack, humöret är bättre, jag har trotsat alla vindar och gått ut en prommis plus att jag fönstershoppat lite, inget har runnit ur min plånbok idag.

      Radera
  6. (Där ingen skulle tro att någon kunde bo) måste jag se på svtplay...
    Jag tror att det är ett slags tecken som kommer/kommit till dig ♥ ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Simona, vill också tro att det var ett tecken! Kramar♥♥♥

      Radera
  7. Korten från mun- och fotmålarna är jättefina! Det var nog en hälsning till dig.
    Jag har också sett några liknande dokumentär. Det var så häftigt och fascinerande.
    Jag är nog för bekväm för ett sånt liv =)

    Önskar dig en fin dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill tro det, att det var en hälsning!
      Ja, vilket liv, där bortom all service, i Norge! Såg ett sevärt program från Danmark i dag också. Fin dag till dig och kram♥

      Radera
  8. Det där var en fin påminnelse <3 <3
    Några vårblommor eller buketter har det inte blivit inhandlat här ännu. Men vinter har inte heller försvunnit från karlstad. Inatt fick vi nytt vitt snötäcke igen ;)..Men våren kommer var så säker..Många varma kramar bloggervän..Bless <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, "Blessing in the Storm"! Bloggarvän!
      Det blir nog en kort och snabb vår, för det är klart den kommer någon gång! Kram♥

      Radera
  9. Jag fick också dessa kort, just i går, ifrån Mun och Fotmålarna, tycker att de överlag gör mycket bra saker.
    Lena Maria Klingvall är en otroligt duktig tjej, hon har varit med om mycket i sitt liv.
    TV programmet som du skriver om har jag sett ett antal gånger förut, mycke tintressant och spännande.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har jättefina saker, använder dem självklart, ett bra initiativ att stödja samtidigt.
      Inte bara TV om Norge, utan jag såg ett danskt TV-program här nyss, om Hundra procent bonde, jätteintressant! Kram.

      Radera
  10. Klart att det inte var en tillfällighet! Precis lika lite som att Lena Maria är från Habo...där jag bor. Hon är fantastisk, och det är du också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta, då! Rodnar.... Jo, jag vet att Lena Maria är från Habo, hon är jätteduktig på alla sätt och vis.
      Nej, jag vill inte tro att det var en tillfällighet, jag vill tro att det var en hälsning! Men det var längesedan som jag fick ett tecken.....

      Radera
  11. Vilket sammanträffande men om det var en tillfällighet, det vet nog ingen....

    Ha en fin lördagskväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen vet, det är blott känslan som kan ge det svaret som jag vill ha. Tack detsamma och Kram♥

      Radera
  12. Vilka underbara händelser Pusselbiten öser över dej♥ och jag är säker på att han skrattar åxå :)) Han är med dej♥ nu rinner mina tårar...

    Kramarom dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina tårar rinner också, finaste Lena! ♥♥♥
      Jo, han har omsorg om mig. Det här är väldigt självutlämnande, men jag bara måste!
      Kram♥

      Radera
  13. Ja, nog är det ju ibland så att man tror att någon högre makt (eller vad man nu vill kalla det) har sitt finger med i spelet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har svårt att tro att inget av det skedda hängde ihop eller hade någon mening, så jag är positiv! ♥

      Radera
  14. Oj! Nästan lite scary... Som ett meddelande från andra sidan.
    (Sånt tycker jag är lite läskigt! )

    SvaraRadera