torsdag, april 11, 2013

Skelett eller lik i garderoben?

Nej, ingetdera. Men ett intressant "Bevingat ord"
På engelska heter det "a skeleton in the cupboard". Och det finns ett uttryck "lik i lasten".
Så både skelett och lik i garderoben godkänns. Men jag har inga.

Fast idag ska vaktmästaren komma och göra i ordning mitt städskåp, så det liknar det på bilden. Han ska ta bort gamla bräckliga hyllor och trasigt träspektakel och sätta dit nytt.

Jag har inte  kunnat få in dammsugaren på sistone, utan att det fallit ihop.

Visserligen har jag städat min balkong, men jag ska ändå fråga, om jag kan få bytt ut den mot denna uteplats, se bild.

Håller du inte med om att denna ser inbjudande ut? Fråga kostar inget. Önska är gratis. Och hyran hög.

Då räcker det att jag hyr balkongen, vad listig jag är, hihi......

För vädret här i Sverige har fått bakslag igen. Idag helmulet, minusgrader och det förväntas snö igen. Men nästa vecka blir det sommartemperaturer. Jag har en nyinköpt bikini...
Kärleksfulla kramar ♥ omsluter ♥

42 kommentarer:

  1. sv: javisst, att gå i trappor är gratis motion.
    Men inte kul när man ibland har problem med ischias och definitivt inte roligt när man har handlat mer än 1 kasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju det jag skrev också, om krämpor!
      Jag strävar med min ryggsäck, handlar alltid med den, fixar inte bära kassar, för ryggen.

      Radera
    2. sv: lite sjukt att höja pensionsåldern. Det borde vara frivilligt om man vill jobba efter nuvarande pensionsålder. De som har fysiskt tunga jobb orkar oftast inte jobba ända till sin pension

      mvh

      Radera
    3. Jag vet detta. Det är därför jag reagerar, har liksom jobbat med frågorna. Ja, det är sjukt. Mvh.

      Radera
    4. Hela samhället är sjukt.
      Förresten har jag nyss blivit kallad till intervju på måndag, till ett jobb som jag inte minns att jag har sökt

      Radera
    5. Det är ju otroligt! Men häng i/på, kanske blir något bra!

      Radera
    6. jag åker dit, ligger rätt nära mig - cirka 30 minuters resväg.

      Ska försöka göra lite nytta, imorron blir det inget gjort för då ska jag först till AF och sen äta lunch hos mamma.

      Du får ha en fortsatt bra dag så hörs vi säkert imorron i alla fall
      kram

      Radera
  2. Inga skelett i min garderob heller (hoppas jag) balkongen/altanen ser helt schysssst ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den tilltänkta balkongen/altanen helt schysst, har t.o.m. provsuttit där! För att inte tala om växtligheten, så grönt och fint!

      Radera

  3. Får du så fint då tycker jag att du kan bo/hyra bara balkongen. : ) hi hi....

    KrameLuttarMedSolLiteKylaOchKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du håller med mig, i detta fallet gillar jag ja-sägare, hihi....

      KrameLuttarKalltNågraSolstrålarOmJagLetarKärlek♥

      Radera
  4. Fick du välja så vet jag precis vad det skulle bli. Och, som sagt, önskningar och drömmar är gratis, i alla fall innan man skrider till handling.
    Har du en vaktmästare som kommer och fixar saker hos dig? Det var inte dåligt.
    Hoppas att din dag blir fin. Här skiner solen och det känns rätt så bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppas han kommer nu då, när jag har plockat ut allting ur skåpet. Han var här och mätte igår. Nej, det är hyresvärdens skyldighet att se till att lägenheten hålls i skick, jag finge omtapetserat också, men avvaktar (14 år sedan nya tapeter).
      Tack, jag ska drömma mig bort i den virtuella balkongen med palmer....... kram.

      Radera
  5. Här är det varslat om snö i dag. Visserligen plusgradet men ändå. Nej, nu hoppas jag på ordentlig sommarvärme eller i alla fall anständig vår!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste klagas! Var är klagomuren? Bloggen......
      Kram.

      Radera
  6. Här skiner solen just nu och jag hoppas att det håller i sej åtminstone tills jag åkt till jobbet, sen gör det detsamma. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, en fin dag blir det oavsett vädret, men självklart, dagen kunde blivit ännu finare, men det tar vi en annan dag, hihi......

      Radera
  7. Ja, nog ser den inbjudande ut alltid! Vår terrass är faktiskt inte så dum den heller, idag blir det grillning där :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kan ju skryta med en skön terass *harkel* du/ni bor ju rätt så bra till på världskartan.....

      Radera
  8. Ibland kan man känna att man liksom vill drömma sig bort den värsta tiden på året och tänk om man kunde bo utomlands ena halvåret och sen när det börjar bli vår så åker man hem igen.
    Ja, drömma är aldrig fel och så är det helt gratis också ;)
    Ha en fortsatt fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många sätt att drömma, man kan resa i böckernas värld eller på film, men den där riktiga känslan har man först på plats!
      Kram!

      Radera
  9. Jag och mannen tog en långpromenad det var ganska kyligt och i luften kom det snökorn,,,,,Jag vill ha värme NU....Drömmar har man i alla fall....

    Ha en fin dag !

    Kramar om ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har precis varit ute och gått en sväng med mössan nertryckt över huvudet och kapuschongen med, brrrr så kallt. Kramar om dig tillbaka♥♥♥

      Radera
  10. Jag tror inte att jag har några skelett i garderoben heller, eller så har jag förträngt dem :D
    Ser då jag scrollat ner på bloggen här att du varit i Thailand. Måste ha varit skönt med sol och värme.
    Hoppas nu att väderleksrapporterna håller vad de lovar, att vi ska få värme till helgen...
    Ha de gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit igen i mitt blogghem! Har saknat dig, men vet varför ditt uppehåll har varit.
      Jo, jag fick en försmak av sommaren! Vill ha mer!
      Kramar

      Radera
  11. Ja, tänk om man fick byta ut sin balkong,

    SvaraRadera
  12. Följ mej via Blogkeen jag följer dej, där Gerd, så jag kan hålla reda på vad du håller på men:)) Kram

    SvaraRadera
  13. Ja tack den balkongen skulle jag gärna ha!:) Skulle ju bli fint redan till helgen! Vi har loppis på lördag så då beställer vi fint väder så vi kan stå ute! Hoppas allt är bra med dig? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det blir så fint här, men nu kom faktiskt solen lite, så jag satt på balkongen och lurade lite. Tack, det är finemang med mig, går och tänker och minns mycket, och ibland är det söckent, som min man sa..... (sorgligt) Kram.

      Radera
  14. Vi har åxå lite kallt, moln och sol om vartannat och skulle mer än gärna ha den balkongen/altan utanför mitt fönster!! :)))

    Kram kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag byter ut den, bums! Vaktmästarn var här, men han bytte aldrig, snåljåpen. Mitt städskåp blev emellertid fint! Kram♥

      Radera
  15. Vi får ha liiiite tålamod till för på söndag skall vi få lite varmare, har det lovats. Vi får tro på det ;)
    Städskåpen har en tendens att rasa ihop med åren.

    Önskar dig en skön e.m. och kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget annat än tålamod varenda dag! I min bygd blir det inte varmare på söndag...
      Städskåpet är nu reparerat, så bra!
      Tack, nu ska jag snart cykla iväg till teatern, får se om det dykt upp några fler ur kören? Kram♥

      Radera
  16. I dag har vi skickat i väg lite värme till er däruppe i norr! Hoppas den är framme till nästa vecka!
    Visst njuter vi av värmen här, men våren i Sverige är bra underbar och den vill vi hem till!
    Kram
    Melody med matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Melody! Vi vill så jättegärna ha värme!
      Visst är våren i Svedala underbar, när den nu visar sig!
      Kram!

      Radera
  17. En sådan där uteplats vill jag också ha "ler" Det har verkligen varit en kall mars och april i år.... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy tusan, så kallt och ruggigt, man har fullt upp med att hålla inombords värmen, kram! ♥

      Radera
  18. God morgon!
    Nej inga lik i garderoben här inte ;-)men kanske något annat som behöver rensas ut och sorteras..
    Minusgrader? Här är de fyra plus idag och det väntas regn, det kallar jag ett varmt välkomnande till en som hatar minusgrader och snö ;-)
    Fin uteplats! Jag har ju min på däck, längtar tills den går att använda igen.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en däcks uteplats, är inte fy skam! Vi väntar på värmen för fullt! Kram.

      Radera