lördag, april 06, 2013

Orkidéer

Nu hade jag inte min bästa kamera med mig, men denna bild blev ändå rätt så skaplig i macro med min nästbästa, som har världens bästa batteritid.

Jag älskar orkidéer och det fanns det gott om i Thailand. Tacksamhet för alla blomster, all fågelsång och grönska!

Idag, lördag, är jag innerligt tacksam över att jag fått en underbar torsdagkväll med teatergruppen, att jag fick en härlig fredag med många idéer att klura på. Och idag, att jag fick vakna frisk och munter, utan några som helst besvär!

Upptäckte igår att Let´s Dance hade börjat, det var andra omgången nu. Det tycker jag är kul att titta på.

Kikar på vädret, det verkar som om det kan bli lite sol på balkongen igen... tack!

28 kommentarer:

  1. Jaaa, solen är otroligt välkommen :-)

    SvaraRadera
  2. Orkidéer är så vackra, jag tycker också mycket om dessa blommor.
    Fint att du känner dig nöjd och glad över dina dagar och ser framåt.
    Vi har också sol idag och det verkar bli en fin vårdag.
    Jag såg en timme på Let`s dance sedan var jag trött.
    Trevlig dag önskar jag dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har kommit fram till att det är bättre att ha det sinnet. Då mår jag bättre. Jag är också i en bättre harmoni idag än tidigare. Visst kniper det till i hjärteroten ibland, men... jag skickar några slängkyssar till fotot!
      Tack detsamma och kram!

      Radera

  3. Tittade också och tycker de jätteduktiga, redan första gången dansade de som se inte gjort något annat. : )

    Vackert med Orkidéer och fin bild, idag fotar jag bara med iPhone tänk så konstigt det har blivit....

    Trevlig lördag.

    KrameLuttarSoligtIdagMedMenBaraEnPlusGradÄnSåLänge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, första gången var jag knappt hemkommen från resan, jag tycker dagarna flyter ihop nu.

      Jag fotar inte så mycket med min Samsung, som tar jättebra kort. Olika.

      KrameLuttarNuVillJagSnartHaElvaKaffeFastKlockanBaraÄrTioHiHi♥

      Radera
  4. Tassar in och säger hej.
    Är lite fåordig idag pga vissa saker

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  5. Känns lite bättre just nu

    SvaraRadera
  6. Orkidéer är jättefina. Min en har blommat sen i början av oktober och än har den 2 blommor kvar.
    Det ser ut som om det skulle komma 2 stänglar igen, men men... få se vad det blir.
    Låter kul det där med teatergruppen + det andra!!

    Önskar dig en finfin och solig dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har några orkidéer hemma, några blommar om, andra inte, men de kanske kommer.
      Solen skiner så gott här men det är kalla snåla vindar, så balkongen är tveksam, dock ska jag ut! Kram♥

      Radera
  7. Orkideér är förunderliga blommor, jag har flera stycken och älskar dom verkligen!! :)) kul med macro objektiv! ;)

    Vi har kalla blåsiga vindar och varierande molnighet, inget solningsväder, men i lä är det drägligt, dock inga långa promenader, vi har en "tadetlungtdag" ida ;)

    Jag gillar åxå Lats Dance, attans duktiga är dom, och så gillar jag Markoolio och hoppas han kommer vara med länge ;)

    Kram tacksamma Gerd♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacksam, ja det är bäst att vara, då får man så mycket igen! Kram♥

      Radera
  8. SV Det ser skönt ut här när man tittar ut. Men denna årstid brukar skenet bedra.

    Imorrn ska jag fika ute med mamma, så det gäller att klä sig varmt.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sannerligen aprilväder! Kram

      Radera
  9. Jag som inte brukar se speciellt mycket på TV så faktiskt på Let's dance i går. Helt ok faktiskt!

    Kram och ha en fin kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar det programmet! Kram.

      Radera
  10. Orchider är så fina! Har 2 här hemma. de blommar bara till sommaren i bland.. men har dem kvar så fina.Lets dance tycker jag med är kul. innan vi flyttade hit till nya stället bodde jag granne med Robinson Robban! I år var det 3-4 stycken man knappt visste vem de var? TRIST tycker jag..hon som åkte ut i går bl.a. hoppas den andra tjejen ryker nästa gång och sedan gubben.. Roligare med mer kända man känner till. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det är roligare om det är kända personer som dansar! Vi får väl se vad det blir utav det.
      Kram för fina orkidéer.

      Radera
  11. Jag skulle inte kunna dansa som dem i Let´s dance i alla fall...
    Det skulle vara så skönt med mycket värme så snön kunde smälta bort... Jag kan inte sitta på balkongen ännu, det är för kallt för det. Suck! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller, ska du veta. Det är svårt.
      Ja, alla vill vi ha värme, så innerligt trött på kylan. Snön är borta här alla fall. Kram.

      Radera
  12. I mina ögon är det en fantastiskt fin bild du har tagit. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till mitt blogghem, Malin! Tack!

      Radera
  13. Orkideen är en mycket vacker blomma. Men dessvärre har jag så svårt att få dom att blomma om.

    Ha en fiiiin kväll,
    Kraaaam

    Jag följer dej på Blogkeen, följ mej oxå där, söta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har inte helt lyckats med mina orkidéer heller, har fem, två av dem blommar om. Sen har jag en som jag inte visste vad det blev med den, men den förnyade sig själv till en annorlunda orkidé och blommade om, jag har haft den i bloggen tidigare och visat.
      Jag ska följa dig på Blogkeen! Kraaam, fina du!

      Radera