måndag, april 08, 2013

Långsvansbåt i Thailand, följ med på tur!

Här går färden till James Bond-ön. Vi deltog i en av Fritidsresors arrangerade tur i Phuket och åkte både buss och båt. Båten brakade något enormt, så vi fick ha öronproppar i.....

Uppladdningen av denna video gav mig nästan gråa hår igår. Jag blev störd, jag blev nörd och inget var sig likt. Jag som laddat upp så många egna videos, lätt som en plätt. Men det gick bara inte. Det stod "Utloggad" hela tiden i Blogger. Och jag bara skakade på huvudet. Vad ville tekniken mig?

Men jag fann på råd, jag ger mig aldrig, så jag gjorde på ett annat sätt och här är den nu! God morgon! Det genererar en balja Zoega Skånerost och en grov macka med Brieost, yes!

På tal om någonting helt annat, så såg jag uttagningen till BSF (Bonde Söker Fru) igår kväll. Det är så himla kul att kolla in bönderna, så förväntansfulla och ett knippe olika personer i varierande åldrar. Genast såg jag kopian av "kamelbonden från Öland" i bonden från Gotland. Vad månde bliva?

Ha en förträfflig måndag, och jag själv ska gaska upp mig och sjunga upp mig inför kvällens Gospel övning!

Ser du gubben i berget, ovanför båten, där?
(Klicka på bilden)

...och till sist, bara en liten notis om flygrädsla. När jag läste att svenskar mest flygrädda i tidningen, så kom jag osökt att tänka på vår egen luftfärd till Thailand - den var förskräcklig med ett rejält oväder över Moskva.
Man har gjort en undersökning och 25 procent av svenskarna är flygrädda (dock inte jag), 26 i Danmark och bara 18 i Norge (kan det bero på att de har egen matepakke???)......

30 kommentarer:

  1. Tittar in och säger hej.
    Har en kort ton pga att jag har ont i ryggen, så det blir en vilodag denna måndag

    Ha en bra dag
    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Kurera dig med ryggen! Kram.

      Radera
    2. Tack
      Det blir mycket planläge

      Radera
    3. Är det så bra? Jag menar, lite uppmjukning?

      Radera
    4. Funkar bäst för mig, helst med en varm filt på.
      Alla fungerar vi olika
      Men jag är inte blixtstilla hela dagen, rör mig så gott jag kan

      Radera
    5. Det är bra, det. Var rädd om dig.

      Radera
  2. Jag gillar att flyga, men så är jag ju nästan född i en flygmaskin :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet *ler* men det är INTE roligt när det känns som om planet spricker i bitar =(
      Tack, detsamma!

      Radera
  3. Jag är lagom road av att flyga så jag hör väl till den rädda gruppen. När jag flög hem från Kalamata åskade det över halva Europa så vi fick flyga högre än högt. Men det gick...

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte flygrädd, men det var obehagligt denna gången, har aldrig varit med om detta förut. Kram!

      Radera
  4. Känns igen! Vi åkte ju också longtailboat till Bond-ön och på hemvägen besökte vi byn/husen/ett samhälle som hade byggts på pålar ute på vattnet.

    SvaraRadera

  5. Underbart härlig båtfärd trots att ni fick ha öronproppar!

    Flygrädd är jag inte alls, tycker om att flyga med riktiga plan, inte som på Filippinerna där jag fick sitta på resväskan för att sätet var trasigt. Man fick röka i planet och när någon frågade efter askkoppen så sa piloten att han bara skulle fimpa på golvet. Detta var ett litet inrikes plan mellan Manila och Boracay.

    Det var du som väckte minnet av den flygfärden.

    KrameLuttarMedKärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, där kunde jag inspirera! Ja, minnen är värda att tänka på. Fast din flygfärd var väl inte så kul den gången, haha! Skulle varit nu! Nä.
      Båtfärden var brakande härlig *ler*

      KärleksFullaKrameLuttar♥

      Radera
  6. Blir sugen på att bada när jag ser bilderna..vackert.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att sola och bada var inte så dumt, riktigt gott! Kram♥

      Radera
  7. Sällan jag är flygrädd kanske lite fatalist skulle det "skorva" till sig rejält är det väl bara lite JOBBIGT att sitta och inget FÅ göra för att hjälpa till om jag nu skulle kunna tillföra något

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis, det skulle naturligtvis vara du som kör alla plan som du åker med, hehe... du kan, ju.

      Radera
  8. Tack för båtturen! Det lät som om det var en massa metallskrammel i den =)
    Gubben i berget är häftig.
    Brie ost, det är mums det. Brukar äta det på kvällen.

    Ha det gott!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter gärna Brie även på morgonen! Lite lyx frukost ibland!
      Tack och kramis♥

      Radera
  9. Underbara bilder och youtubeklipp. Bra att du fixade till det. Trägen vinner! ;-)
    Visst ser jag gubben i berget och jag ser till och med ännu fler gestalter än honom.
    Mysig fortsatt solig vecka. Stor KRAM/Rozie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Rozie. Idag har jag varit riktigt duktig. Har dragit ut Volvolina på en åktur och slita lite däck och sedan tvätta henne.
      Jaa, vilken skillnad NU och för ett år sedan, i mitt liv och min värld, men jag saknar fortfarande någon att hålla i hand....
      Tänkte så mycket på min fine man i frid, igår. Tankar kommer, tankar går.
      KRAM♥

      Radera
  10. Jag tycker att det visar på väldigt dålig fantasi av TV4 att ta samma typ av bonde från Gotland som de hade från Öland. Vad ska ni fastlänningar tro? Finns det bara skäggisar på öarna? Och den gotländska svär också, det gjorde inte kamelbonden från Öland. Jag är lite besviken faktiskt!!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med dig. Gotlänningen hade dessutom ett digert förflutet. Så synd.
      Kram♥

      Radera
  11. sv: nix, jag ger mig troligen inte iväg till begravningen, den är redan förstörd pga diverse otrevliga släktingar ska dit

    SvaraRadera
  12. Ja, de norska turmänniskorna är väl inte rädda för att störta, hade bara kunnat bli början på en spännande tur tillbaka till civilisationen!
    Haha!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad rolig du var, haha! Norskhistoria? Kramar.

      Radera