måndag, mars 04, 2013

Som på räls

Kan man säga att det går som på räls, när allting bara flyter på?

Jag skulle önska att det gjorde det. Eller, det funkar riktigt bra ibland, faktiskt.

Idag skulle jag kunna säga att jag ska gå på räls med tåget, men idag flyger jag iväg med bussen.

Denna dag är lika solig och fin som gårdagen, då vi var på språng i affärer på Torp, fyndade lite grand, åt varsin stor räkmacka med kaffe på COOP - erbjudande 49 kr, och sedan gick vi en tur i Ingrids omgivningar med skog och mark, dock icke till havet, för det var lite snålblåst. Oj, vilken lång mening det blev....

Dagarna går fort när man har roligt. Vi har äntligen kunnat sitta och prata i lugn och ro. Väninnor har alltid mycket att dryfta, särskilt som vi varit goda vänner sedan 1980 och mycket hänt i livet. Livet är förvisso en kamp, det är svårt att bara glida fram på den berömda räkmackan, men det finns mycket kul också. Det gäller att vara öppen och låta det komma till sig.

Denna dag ska avslutas med glädje i sången på Con Brio Gospel på Kyrkans Gård i Lockörn.
Må väl!

13 kommentarer:

  1. Hi hi, härlig bild! Jag skulle vilja glida fram i dans i en sådan där slottssal. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den bilden lockar till lite av varje! Härligt!
      Kram<3

      Radera

  2. Att vara öppen för det som kommer till sig kan bli oerhört värdefullt. All ting händer av en speciell orsak.

    KrameLuttarDennaMåndagFinaGreddisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror på det.
      KrameLuttarPåBussen<3

      Radera
  3. Ha ha.. ja dom där lurviga!!? ha ha ha... ;)
    Mysigt att ni fick ha kul♥ och att bara sitta och prata är väl åxå härligt♥

    Kramar i mängder♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väl Rönnerdal? Haha...
      Viktigt att bara sitta och prata! Kram, <3

      Radera
  4. Vilken trevlig dag det blev för er. Räkmacka och kaffe gjorde verkligen inte saken sämre :-)'

    Ha en fin måndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu blir det att bita tag i vardagen! Kram

      Radera
  5. Det var ett par dar sen du lämnade avtryck hos mig
    Hoppas allt är bra med dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du, jag har inte lämnat avtryck hos någon bloggare medan jag varit bortrest. Jag har haft full upp med min egen blogg *skratt*..... jag kommer igen, ska snart iväg på Gospel. Det är en dag i morgon, också!

      Radera
  6. Det låter härligt, sjunga är uppfriskande.
    Roligt med väninnor, att kunna dryfta saker emellan sig. Eftersom ni har känt varanda länge så finns det säkert mycket att prata om.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är glädje att sjunga, speciellt gospel.
      Vi hade fullt tjöt i två dagar, hihi... väninnor kan.
      Jag har inte hunnit att besöka mina kära bloggvänner... men det blir i morgon.
      Kram!

      Radera